آشنایی با میوه های مضر برای سرماخوردگی

بدن انسان از مواد غذایی که می خورد شکل می گیرد بنابراین مصرف مواد غذایی سالم، به سالم ماندن بدن نیز کمک می کند. هنگامی که بحث سیستم ایمنی بدن انسان مطرح می شود، شما نباید اهمیت تغذیه خوب را نادیده بگیرید. سرماخوردگی از جمله بیماری هایی که در طی سال گریبان گیر اغلب انسان هاست در این مقاله با میوه های مضر برای سرما خوردگی آشنا خواهید شد.

آشنایی با میوه های مضر برای سرما خوردگی

در طول دوران سرما خوردگی، مصرف بعضی غذاها مفید است و برخی هم مضر . بنابراین همان قدر که باید از مواد غذایی مناسب استفاده کنیم، باید به فکر پرهیز از غذاهای مضر هم باشیم. همان طور که می دانید مصرف میوه ها برای بهبود سرما خوردگی بسیار مفید است ،اما در این بین میوه هایی هم وجود دارد که برای سرماخوردگی مضر است. با خواندن ادامه مطلب با میوه های مضر برای سرما خوردگی بیشتر آشنا شوید.

عوارض مصرف پرتقال ترش در سرماخوردگی

بر خلاف تصور ما که فکر می کنیم هر کسی که سرما می خورد باید او را مجبور کنیم یک کیسه پرتقال ترش بخورد تا حالش خوب شود، افرادی که به سرماخوردگی مبتلا هستند نباید از پرتقال ترش استفاده کنند. زیرا استفاده از این نوع پرتقال باعث تشدید علائم سرماخوردگی می شود.

میوه های مضر برای سرما خوردگی

به یاد داشته باشید نوشیدن آب پرتقال به هیچ عنوان به کسانی که زخم معده دارند توصیه نمی شود. و لازم به ذکر است که باید از مصرف پرتقال با هدف دریافت ویتامین c پرهیز  کنید. زیرا اگر بخواهید این کار را از طریق این میوه دنبال کنید، روزانه مجبور هستید تعداد زیادی پرتقال بخورید که این موضوع باعث ایجاد بیماری های پوستی و  مشکلات گوارشی می شود.

تاثیرمنفی میوه های مضر برای سرماخوردگی

 در دوران سرما خوردگی از خوردن خربزه و انگور پرهیز کنید

از دیگر میوه های مضر برای سرما خوردگی می توان به خربزه و انگور اشاره کرد. خوردن خربزه و انگور را به دلیل داشتن قند به کسانی که علائم سرما خوردگی و یا التهاب در گلو دارند توصیه نمی کنیم  با توجه به این که میوه ها هم حاوی هیستامین هستند و هم آزاد کننده هیستامین در بدن، بهتر است در طول دوره بیماری مصرف نشوند چون هیستامین سرما خوردگی را تشدید می کند و حتی اگر ویروسی در بدن وجود داشته باشد ، هیستامین می تواند آن را فعال کند. البته آزاد سازی هیستامین به سیستم بدن افراد بستگی دارد و در میان آنها، متفاوت است ، اما در کل بهتر است در دوره بیماری،این میوه ها مورد استفاده قرار نگیرند.

اثرات منفی میوه های مضر برای سرما خوردگی

انگور برای کسانی که مبتلا به ترشحات زیاد بینی یا پشت حلق باشند یا نفخ و ریفلاکس و آبریزش از دهان داشته باشند زیان آور است و موجب تشدید این علائم می شود. انگور داری ترکیبات آلرژیک با اثرات نامطلوب است و می تواند سبب وخامت حال بیمار شود، علاوه بر این حساسیت به انگور مهم ترین عارضه جانبی انگور محسوب می شود. حتی لمس کردن انگور نیز می تواند باعث بروز حساسیت در برخی افراد شود. علائم این حساسیت شامل کهیر، لکه های قرمز، خس خس، سختی در تنفس و عطسه می شود. در موارد شدید، کمی بعد از خوردن انگور، فرد حساس ممکن است دچار شوک آنافیلاکسی شود. همین طور خوردن خربزه برای سینه درد و سرما خوردگی بسیار مضر است و باعث تب های صفراوی می شود. زیاد خوردن خربزه باعث تولید گرمی می شود علاوه بر این سبب نفخ و ایجاد درد در معده و روده نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …