خواص آناناس برای بدن

مصرف میوه آناناس فواید و خواص فوق العاده ای را به همراه دارد، از خواص آناناس می توان به درمان برخی از بیماری ها ، بهبود و زیبایی پوست و مو اشاره کرد.

در این مقاله می خواهیم به خواص آناناس اشاره کنیم.آناناس بسیار از ناراحتی ها و بیماری هایتان را درمان می کند. پس با ما همراه باشید.

فواید آناناس

معرفی فواید و خواص آناناس

آناناس یک میوه گرمسیری بسار خوشمزه می باشد که درسراسرجهان موجود است.علاوه براینکه بخاطر طعم دلچسب و شیرینش محبوب می باشد یلکه برای درمان مشکلات هاضمه و التهابی استفاده می شود. دراین مقاله به فواید سلامتی و مغذی آناناس می پردازیم.

 مصرف مواد غذایی گیاهی مانند آناناس، کاهش خطر ابتلا به چاقی، مرگ و میر عمومی، دیابت و بیماری های قلبی را به همراه دارد.آناناس پوست و مو را تقویت می کند وباعث افزایش انرژی میشود وکمک شایانی در لاغری و کاهش وزن دارد.

ازدیگر مزایای آناناس میتوان به این موارد اشاره کرد:

فواید آناناس در جلوگیری از سرطان

در آناناس ماده ای به نام بروملین وجود دارد که از بدن در برابر سلول 8های سرطانی محافظت می کند.آناناس سرشار از ویتامین c می باشد و یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود.محققان در بررسی های خود به این نتیجه رسیدند که مصرف بتاکاروتن میتواند رشد سرطان روئه بزرگ را تا حد زیادی کاهش دهد.هخمچنین بتاکاروتن خاصیت محافظتی در برابر سرطان پروستات دارد.

خواص بیشمار آناناس

خواص آناناس در باروری

استفاده از رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان در باوری نقش بسزایی دارد.آنتی اکسیدان های موجود در در آناناس مانند ویتامین c بتاکاروتن و مواد معدنی مانند مس دارای خواصی هستند که روی باروری مردان و زنان تاثیر می گذارد. همچننین بروملین موجود در آناناس قاعدگی را تحریک می کند. به همین علت زنان باردار در سه ماهه اول نباید از این میوه را مصرف کنند تا از احتمال سقط جنین جلوگیری شود. مصرف مقدارکمی از یبوست و دیابت بارداری پیشگیری می کند. آناناس سیستم ایمنی زن باردار را تقویت می کند و فشارخون بالا را کاهش میدهد. آهن موجود در آناناس برای درمان کم خونی و رشد جنین ضروری است.

تاثیر میوه آناناس در جلوگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم در افرادی که میزان بالایی ازمواد مغذی مانند آناناس را مصرف می کنند کمتر است.بروملائین می تواند باعث کاهش آسم شود.آناناس به دفع مسمومیت ازمواد مضر و کاهش سطح تورم ناشی از استرس،آلودگی و تغذیه کمک می کند.

کنترل فشار خون

آناناس سرشار از پتاسیم است.خوردن آناناس به کنترل ذفشارخون کمک زیادی می کند. در افرادی که آناناس این میوه خوش طعم را هر روز استفاده می کنند خطر بالارفتن فشارخون تا 20 درصد کاهش می یابد.

خواص آناناس در سلامت قلب

پتاسیم و فیبر  و ویتامین c به تقویت سلامت قلب کمک می کند.در مطالعات اثبات شده افرادی که دپتاسیم بیشتری در روز مصرف می کنند خطرمرگ ناشی از بیماری های قلبی تا 49 درصد کاهش می یابد.پژوهشگران میزان مصرف پتاسیم بالا را به کاهش خطر سکته مغزی، حفظ تراکم استخوانی و کاهش تشکیل سنگ کلیه مرتبط می دانند.آنتی اکسیدان های موجود در آناناس به پایین آمدن سطح کلسترول کمک میکند.بروملین موجود در آناناس قادر است پروتئین را حل کرده و جریان خون را روان سازد.درنتیجه فعالیت قلب کنترل می شود.رگ های خونی باز میشود و از تشکیل لخته های خونی جلوگیری می شود.

تاثیر اناناس بر سلامت قلب

فواید آناناس برای پوست

آناناس سنتزکلاژن را بدن تقویت می کند. هرچه سنتزکلاژن بیشتر باشد پوست محکم تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود.ه علاوه، ارزش غذایی آن که به دلیل حضور اسید آمینه و ویتامین C است تضمین می‌کند که سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده به سرعت بهبودی پیدا می‌کنند.آناناس تاثیر بسیار زیادی  در درمان آکنه دو دیگر مشکلات پوستی دارد.اگر به دنبال راه حلی برای از بین بردن آکنه می گردید آناناس را فراموش نکنید

دیابت

تحقیقات نشان می دهد که فیبر موجود در آناناس برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 باعث می شود که سطح گلوکز خون پایین تری داشته باشند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 هم سطح قند خون پایین تری دارند و حساسیت کمتری به انسولین نشان می دهند.

 خواص آناناس برای سلامت مو

با یک رژیم غذایی مناسب می توان به سلامت موهای خود کمک کرد. مصرف آناناس از ریزش موها جلوگیری می کند.ویتامین c موجود در آناناس در این امر نقش بسیار زیادی دارد.این ویتامین انتی اکسیدان قدرتمندی محسوب می شود و از رادیکال های آزاد محافظت می کند.نزیم‌های موجود در این میوه‌ی زرد و طلایی فولیکول‌های مو را با فراهم کردن مواد مغذی حیاتی تقویت می‌کند. این امر، به نوبه‌ی خود، باعث افزایش انعطاف‌پذیری و ضخامت مو می‌شود.

 تقویت استخوان ها

آناناس حاوی مواد معدنی مورد نیاز از جمله منگنز است که برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه مفید می باشد. اینئ میوه سرشار از مواد معدنی است که برای داشتن بدنی سالم و قوی ضروری است.آنزیم بر.ملین که به وفور در آناناس دیده می شود ضدالتهاب محسوب می شود و از التهابات بدن می کاهد.و از آسیب دیدگی مفاصل پیشگیری می کند.

کاهش وزن با آناناس

آناناس میوه ای کم کالری با چربی کم می باشد که می تواند اشتها را کاهش داده و انرژی روزانه را تامین کند و به این ترتیب به کاهش وزن و لاغری کمک می کند، آناناس میوه ای پر آب است که می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.علاوه بر این آناناس به درمان سلولیت نیز کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …