موثرترین خواص سیاه دانه برای لاغری
مصرف سیاه دانه علاوه بر اینکه برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است، جربی سوزی و کاهش وزن نیز یکی دیگر از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد. در ادامه بیشتر با این خاصیت فوق العاده سیاه دانه آشنا می شوید.

سیاه دانه

در مطالب قبل بیان کردیم که کاهش وزن از خواص تخم شربتی، خواص فلفل سیاه می باشد. خواص بی شمار سیاه دانه موجب شده که برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته باشد. در طب سنتی از سیاه دانه، عصاره و روغن آن برای رفع انواع اختلالات جسمی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می شود.

خاصیت سیاه دانه برای کاهش وزن و لاغری

مصرف سیاه دانه موجب درمان بیماری های کلیوی، مثانه، کبد، قلب، طحال، دستگاه گوارش (زخم، تورم، نفخ معده) تصفیه کننده خون، دفع کننده اخلاط زیان آور، ازدیاد شیر در مادران شیرده، ادرار آور و رفع عفونت های ادراری، درمان سردردهای مزمن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تمیز کردن سینه و ریه از اخلاط، درمان زخم ها و ترشحات آن ها، ضد گرفتگی های عضلانی، ضد آسم و تنگی نفس، ضد انگل، درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان خونریزی ریه و استفراغ خونی، ضد یرقان، درمان ناباروری، افزایش میا جنسی، درمان جوش های چرکی و ناراحتی های پوستی، کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان می گردد.

خواص سیاه دانه برای لاغری

عوامل مختلفی باعث چاقی و افزایش وزن می شوند. طب مدرن و سنتی نیز برای رفع این عارضه درمان ها و داروهای مختلفی را معرفی می کنند. اما انتخاب طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی مسلما گزینه مناسب تری است و مورد قبول پزشکان و بیماران نیز هست.

چگونگی مصرف سیاه دانه برای لاغری

ابتدا با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب و بعد با کمک گیاهان دارویی کاهش چربی های بدن و در نتیجه کاهش وزن صورت می گیرد که یکی از موثرترین آن ها، خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد. این گیاه حاوی ترکیباتی مثل مواد معدنی (کلسیم، روی، پتاسیم، فسفر، سلنیوم) و انواع ویتامین ها می باشد. طبیعت و ترکیبات سیاه دانه موجب چربی سوزی آن شده اند. در طب سنتی از سیاه دانه به عنوان ضد چاقی و درمان قطعی چاقی یاد می شود.

خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد. بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

فواید سیاه دانه برای چربی سوزی و لاغری

چگونگی مصرف سیاه دانه

سیاه دانه حاوی روغن ها و ترکیبات فراری است که با پودر کردن آن از بین می روند. بنابراین برای استفاده از سیاه دانه به هیچ عنوان آن را آسیاب نکنید. سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید. این ترکیب فوق العاده علاوه بر لاغری برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز بسیار نافع می باشد.

روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم می باشد.

انواع خواص سیاه دانه برای لاغری

با ترکیب سیاه دانه با چند داروی گیاهی دیگر یک معجون فوق العاده و بی نظیر جهت لاغری و چربی سوزی تهیه کنید. برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای لاغری این معجون بسیار عالی که شامل داروهای گیاهی از جمله سیاه دانه 50 گرم، طباشیر 25 گرم، زیره سیاه 50 گرم، هلیله سیاه 25 گرم، تخم گشنیز 25 گرم، زنیان 50 گرم و لاک مغسول 25 گرم می باشد را تهیه و بعد باهم مخلوط کنید. سپس روزانه نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را با کمی عسل و آب ولرم میل کنید. همچنین می توانید مقدار گفته شده از مخلوط را در کپسول های خالی ریخته و روزانه 2 عدد کپسول را در فاصله زمانی 8 ساعت مصرف کنید.

نکات پایانی

  • هرچند که خواص سیاه دانه و خواص روغن سیاه دانه بسیار زیاد هستند اما مصرف آن ها در دوران بارداری مضر است.
  • برای اینکه افراد گرم مزاج هم بتوانند از خواص سیاه دانه برای لاغری بهره ببرند، بایستی ابتدا مقداری سیاه دانه را در سرکه سیب خیسانده و بعد مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…