بهبود زخم ها از خواص برگ به

به میوه ای گوشتی و پر خاصیت است. میوه به یکی از انواع سیب ها و شکوفه آن نیز یکی از انواع گل سرخ می باشد. طعم این میوه حالت گسی و ترش دارد. از میوه به در انواع غذاها و مرباها استفاده می شود زیرا بعد از پخته شدن بافت آن بسیار لطیف و لذیذ می گردد. در مطلب قبل به خواص به پرداختیم حال می خواهیم به خواص برگ به بپردازیم، زیرا بسیاری از افراد از خاصیت های برگ این میوه بی اطلاع هستند.

خواص شکوفه، میوه و تخم به

درخت به در بیشتر نقاط دنیا مثل آسیا، اروپا، نواحی مدیترانه و آفریقای شمالی می روید با این حال ایزان تامین کننده 75 درصد به در دنیا می باشد. در سطح برگ و میوه به کرک و پرز وجود دارد. شکوفه های این میوه به رنگ های صورتی و یا سفید هستند.

میوه به دارای ترکیبات و موادی مثل پکتین، ویتامین های گروه C، B و A، مواد نشاسته ای، مواد قندی، فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن و سدیم  می باشد و خواصی مثل رفع ناراحتی های معده، مشکلات ریوی، خلط آور، دردهای قاعدگی، سرفه، تقویت قلب، ضد نفخ، ورم روده و اسهال را دارد.

خاصیت برگ و میوه به  تخم به نیز خواص بسیاری دارد و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شود. لعاب تخم به نیز برای درمان سرماخوردگی، مخاط ریه، سرفه و انواع زخم ها کاربرد دارد. از این لعاب چند نوبت در روز مصرف کنید.

شکوفه این میوه نیز خاصیت های فراوانی دارد. رفع انواع سردردهاف مشکلات دستگاه گوارش، مشکلات ریوی و درمان بی خوابی از خواص مهم شکوفه به می باشد. در ادامه به خواص دارویی برگ به می پردازیم.

خواص برگ به

بسیاری از افراد نمی دانند که برگ به هم خواص دارویی دارد و برای درمان بیماری ها از آن استفاده می شود. کاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ریه و سینه، ضدعفونی کردن انواع زخم ها از خواص برگ به می باشند.این دمنوش طبیعتی گرم و معتدل و مصرف آن نشاط آور می باشد.

برای تهیه این دمنوش ابتدا برگ های به را شسته سپس در آب درحال جوش قرار داده، حرارت را کم کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه، جوشانده را از صافی رد کرده و میل نمائید.

مهم ترین خواص برگ به

خاصیت ضدعفونی کنندگی

برگ به یک ضدعفونی کننده کاملا قوی می باشد. برای زخم های سطحی می توان برگ به را با مقداری آب جوشاند و وقتی که نرم شد از آن به عنوان ضماد برای زخم ها استفاده کرد. همچنین جوشانده نیز برای شستشوی زخم ها به کار می رود.

رفع مشکلات ریوی

همان طور که گفتیم از میوه و تخم به برای درمان مشکلات ریوی استفاده می شود. این امر از خواص برگ به هم می باشد. جوشانده برگ این میوه برای تسکین دردها و ناراحتی های قفسه سینه، نرم کردن مخاط ریه، سرفه، گرفتگی سینه، گلو و صدا بسیار موثر است.

همچنین می توان برای درمان ناراحتی های ریوی برگ به را جوشاند و آن را به صورت ضماد بر روی سینه قرار داد و بعد با پارچه ای آن را پوشاند. این امر نیز کمک شایانی به رفع انواع مشکلات ریوی می کند.

خواص و فواید برگ و تخم به

رفع گرفتگی در عروق قلب

ترکیبات موجود در برگ به سیستم قلب و عروق را تقویت می کنند. یکی از خواص گلابی تقویت قلب و عروق می باشد این امر از مهم ترین خواص برگ به هم می باشد. جوشانده برگ به موجب رفع گرفتگی های رگ ها و عروق قلب می شود. اگر روزانه به مدت 20 روز یک لیوان از چای برگ به را مصرف کنید، مشکل گرفتگی کرونر قلب رفع شده و دیگر نیازی به جراحی یا بالن ندارید.

گفتنی است مصرف جوشانده برگ به منجر به کاهش فشارخون و کلسترول خون شده و از به وجود آمدن لخته های خونی نیز پیشگیری می کند.

کاهش تورم چشم ها

بهبود تورم چشم از خواص برگ به می باشد. برای این امر هم می توان جوشانده را مصرف کرد و هم می توان از برگ های نرم شده در جوشانده به عنوان ضماد برای کاهش ورم چشم ها استفاده کرد.

خواص و فواید برگ و شکوفه به

تقویت موی سر

تقویت کردن موهای سر یکی دیگر از خواص برگ به و خواص گل سرخ می باشد. جوشانده برگ به را تهیه کنید، سپس موهای سر را به آن آغشته کرده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از گذشت 1 ساعت موها را آبکشی کنید. این جوشانده به تیره شدن موها نیز کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…