خواص برگ زیتون

آیا تا به حال به اینکه ممکن است برگ گیاهان مختلف نیز دارای خواص دارویی فروانی باشد فکر کرده اید؟ برگ زیتون از جمله برگ هایی است که دارای فواید و خواص گوناگونی می باشد. در این مقاله شما را با خواص برگ زیتون آشنا خواهیم کرد.

اغلب مردم با خواص زیتون آشنا هستند و در وعده های غذایی خود این میوه پر خاصیت را به اندازه جای داده اند بد نیست از خواص برگ درخت زیتون نیز بی بهره نمانید

معرفی خواص برگ زیتون:

در طب سنتی و لیست گیاهان دارویی برگ زیتون یک گیاه با ارزش است که مصرف آن برای درمان و پیشگیری بسیاری از عارضه ها و مشکلات به شرح ذیل مفید و موثر می باشد:

  • برگ زیتون با توانایی توقف فرآیند رگ زدایی که موجب تحریک رشد تومور می شود در درمان طبیعی سرطان نقش موثری دارد. ترکیبات فنول موجود در این برگ از تولید و انتقال سلول های پیشرفته تومور جلوگیری می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده آنتی اکسیدان موجود در این برگها رشد سلول های سرطانی مانند سرطان سینه، سرطان مثانه و سرطان مغز را کاهش می هد.

برگ زیتون و فایده های شگفت انگیز آن

  • تاثیر برگ زیتون بر روی فشار خون از قرص کاپیتوپریل که یک داروی کاهنده فشار خون است بسیار بیشتر است. برگ زیتون تاثیر بیشتری از این قرص بر روی کاهش سطح تری گلیسیرید بدن می گذارد.

معرفی خواص برگ زیتون

  • تنها عصاره برگ زیتون می تواند در درمان طبیعی دیابت اثر گذار باشد. این عصاره نه تنها سطح قند خون را در بدن کاهش می دهد که سطح گلوکز را نیز در بدن کنترل می کند.

فواید برگ زیتون را بشناسید

  • هزاران سال است که از برگ درخت زیتون به عنوان یک داروی مقوی برای بیماران قلب و عروق استفاده می شود. مصرف برگ زیتون به کاهش کلسترول بد در بدن و نرمال نگه داشتن سطح فشار خون در بدن کمک می کند.

آشنایی با خواص برگ زیتون

  • برگ زیتون فشار بیماری قلبی عروقی مزمن و بیماری های التهابی را کم می کند.
  • استفاده از برگ زیتون احتمال ابتلا به بیماری عروق کرنر قلب و انواع سرطان ها را کاهش می دهد.

از خواص برگ زیتون چه می دانید؟

  • استفاده از خواص برگ زیتون از زوال عقل و ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند.
  • با توجه به خواص ضد التهابی برگ زیتون مصرف آن در تسکین و درمان دردهای آرتریت موثر است.برگ زیتون و اینهمه خاصیت!!!

برگ زیتون را از عطاری ها تهیه کنید و به صورت دمنوش و ضماد از آن استفاده نمایید و از فواید بی نظیر این برگ گیاهی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…