خواص دارچین برای پوست

در حقیقت دارچین پوست درخت کوچک و همیشه سبزی است که پنج تا هفت متر ارتفاع دارد و بومی منطقه سریلانکا و جنوب هند است. گفته اند که طبع دارچین گرم و خشک است و از آن به شکل پودر و چوب دارچین استفاده می کنند. از دارچین برای سلامت زنان و مردان، لاغری، درمان بیماری ها و بسیاری دیگر از مسائل استفاده می کنند. دارچین از جمله ادویه های پر قدرت است که هر چه در باب خواص آن نوشته شود باز هم جای بحث و سخن دارد و ما در ادامه این مطلب به ذکر خواص دارچین برای پوست پرداخته ایم.

از خواص دارچین برای پوست چه می دانید؟

دارچین سبب خون رسانی به پوست می شود و برای درمان جوش و آکنه بسیار مفید است. برای درمان جوش و آکنه، سه قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق دارچین ترکیب کنید و خمیر حاصل شده را یک شب تا صبح بر روی صورت خود قرار دهید و روز بعد با آب بشویید.

دارچین سلول های مرده پوست را حذف می کند و با آب رسانی و رطوبت رسانی معضل پوست خشک را درمان می کند. به این منظور نمک دریایی، روغن زیتون، روغن بادام، عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و بر روی پوست خود بمالید تا خشکی آن برطرف شود.

خاصیت های شگفت انگیز دارچین برای پوست و مو

دارچین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد که در درمان اگزما و پسوریازیس مفید و موثر است. در این زمینه باید یک قاشق مرباخوری از عسل و دارچین را با هم ترکیب نمایید و بر روی مناطق آسیب دیده بمالید. تکرار این عمل تا هفت روز یا به عبارتی یک هفته نتیجه بخش خواهد بود.

دارچین با بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به پوست در کاهش چروک صورت موثر است. برای این کار چند قطره از روغن دارچین را بر روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید و بگذارید تا بیست دقیقه این روغن بر روی پوست شما بماند، بعد با آب پوستتان را بشویید.

 

معرفی خواص دارچین برای پوست

آنتی اکسیدان موجود در دارچین برای رفع ترک کف پا بسیار موثر است. در این زمینه آب یک لیموی ترش را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون، یک چهارم استکان شیر، نصف استکان آب و دو قاشق سوپ خوری پودر دارچین ترکیب نمایید و به مدت پانزده دقیقه بر روی پاهایتان بگذارید و سپس به وسیله آب گرم به شستشو بپردازید.

خواص آنتی اکسیدانی دارچین در جلوگیری از ریزش مو نیز کمک شایانی می کند. یک قاشق سوپ خوری دارچین را با یک قاشق سوپ خوری عسل، یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون و یک عدد تخم مرغ ترکیب نمایید و ماسک حاصل شده را بر روی پوست و موی خود بمالید و اجازه دهید که بیست دقیقه بر روی سرتان بماند و بعد با آب و شامپو موهایتان را آبکشی کنید.

فواید بی نظیر دارچین برای پوست

دارچین با تقویت پوست سر می تواند شوره سر را درمان کند. برای این کار یک قاشق مرباخوری دارچین را با یک قاشق سوپ خوری عسل و یک چهارم استکان روغن زیتون گرم مخلوط کنید و با آن پوست سر خود را ماساژ دهید. بیست دقیقه بگذارید روی سرتان بماند و بعد آن را بشویید.

برای روشن شدن رنگ موهایتان هم می توانید از خواص دارچین برای پوست استفاده کنید. برای این منظور مخلوطی مساوی از پودر دارچین را با روغن دارچین ترکیب کنید و آن را به تمام موهایتان بمالید و بگذارید یک شب تا صبح روی سرتان بماند و روز بعد سرتان را بشویید تا رنگ موهایتان روشن شود.

از خواص دارچین برای پوست چه می دانید؟

اگر تا به حال تنها از خواص دارچین در مصارف خوراکی استفاده می کردید از الان به بعد کاربردهای دیگر دارچین را هم در زندگی خود به راه بیندازید و از فواید شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بررسی خواص ریشه زعفران و روش مصرف کردن آن

همانطور که خواص ریشه زعفران فراوان است عوارضی هم به همراه دارد. ریشه زعفران مانند زعفران ط…