مضرات دانه سیب

گفته شده است که در هنگام خوردن سیب باید دانه های آن را جدا نمود و از خوردن آنها امتناع کرد زیرا آمیکیدالین موجود در این دانه ها ماده ای شیمیایی است که تاثیرات سو و عوارض خطرناکی برای بدن دارد. در ادامه با مضرات دانه سیب با ما در مجله خاصیت همراه باشید.

من و همکارانم در مجله خاصیت از خواص باور نکردنی انواع و اقسام مواد خوردنی و خوراکی مانند خواص سیب، خواص سرکه سیب و دیگر موارد مقاله نوشته ایم و در اختیار شما همراهان همیشگی این مجله قرار داده ایم و در این مطلب به عوارض مصرف دانه های سیب پرداخته ایم.

از مضرات دانه سیب چه می دانید؟

ماده آمیکیدالین به اندازه زیاد در دانه های سیب موجود است و در صورت جویدن و قورت دادن این دانه ها، آمیکیدالین موجود در دانه های سیب به سیانید هدروژن در بدن تبدیل می شود. سیانید یا سیانور یک ماده سمی بسیار خطرناک است که حتی مصرف دوزهای پایین از این ماده موجب مرگ می شود.

عوارض مصرف دانه های سیب

با توجه به وجود سیانور در دانه های سیب از مضرات مصرف دانه سیب و عارضه های جانبی دوز پایین سیانور می توان به سردرد، تهوع، استفراغ، گرفتگی معده، سرگیجه، فلج اعضای بدن، نارسایی قلبی و ریوی، ضعف و سردرگمی اشاره نمود. در صورت مصرف دوز بالای این ماده شیمیایی و تاخیر در درمان امکان مسمومیت شدید و مرگ شخص مصرف کننده وجود دارد.

عوارض خطرناک مصرف دانه های سیب

طبق بررسی های انجام شده میزان 41 تا 286 میلی گرم از ماده سیانور موجود در دانه های سیب برای مرگ یک شخص بالغ به وزن 81 کیلوگرم کافی می باشد.

کودکان، زنان باردار، افراد دچار ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و سالمندان به هیچ عنوان نباید از دانه های سیب بخورند.

0.2 تا 1.6 گرم از این ماده برای هر کیلوگرم از وزن یک شخص کافی است که سبب مسمومیت و مرگ ناگهانی در وی بشود.

دانه های کوچک سیب مرگ آفرین هستند!!!

نجویدن و درسته قورت دادن دانه های سیب سیانور تولید نمی کند و دانه ها به همان شکل دفع می شود اما بهتر است که در هر حال از خوردن دانه های سیب خودداری کنید.

در هر سیب تقریبا بین صفر تا بیست عدد دانه وجود دارد که خوردن 150 دانه که چیزی حدود 100 گرم می شود، سبب مرگ ناگهانی به علت مصرف سیانور یا سیانید می شود.

خطر مرگ با مصرف دانه های سیب

این تصور اشتباه که مصرف کم سیانور برای بدن مفید است را نه بپذیرید و نه به آن عمل کنید زیرا این ماده واقعا خطرناک است.

اگر در هنگام خوردن سیب چند دانه را به اشتباهی قورت دادید نگران نشوید اما توجه داشته باشید که قبل از خوردن سیب دان های آن را جدا کنید.

از مضرات دانه های سیب چه می دانید؟

جدا از مضرات دانه سیب گوشت و پوسته این میوه بسیار مفید است و برای بدن سرشار از خواص باور نکردنی می باشد. آرزوی ما سلامتی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

خواص پودر سنجد و مهمترین مزایای دارویی و درمانی آن

در این مقاله می خواهیم به خواص پودر سنجد بپردازیم. سنجد طبعی سرد و خشک دارد و غضروف ساز بو…