خانه خواص دانه ها خواص روغن هسته انار و فواید دارویی و درمانی متفاوت آن

خواص روغن هسته انار و فواید دارویی و درمانی متفاوت آن

فواید درمانی روغن هسته انار

خواص روغن هسته انار را می توان به دو شکل خوراکی و موضعی استفاده کرد. بیشترین تاثیر این روغن مربوط به زیبایی پوست می باشد. ضمن اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به مو را حل خواهد کرد.

بین خواص انار و خواص روغن هسته انار شباهت های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید با مصرف آب انار به پوستی شاداب و زیبا دست یابید. ضمن اینکه مصرف موضعی و خوراکی روغن هسته انار نیز چنین تاثیراتی را به دنبال دارد.

خواص روغن هسته انار

یکی از خواص روغن هسته انار مربوط به برطرف کردن خشکی پوست و لب می باشد. این میوه حد بالایی از ویتامین C و A را داراست. البته این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های زیادی است. به همین خاطر برای پیشگیری و حتی درمان سرطان در نظر گرفته می شود. این ویژگی بخشی از فواید روغن هسته انار را آشکار می سازد.

درمان سرطان

سرطان سینه، ریه، پروستات و … از جمله سرطان هایی هستند که نسبت به عناصر داخلی انار واکنش نشان می دهند. ویتامین A موجود در این روغن سلامت پوست را به دنبال دارد.

درمان سرطان با روغن هسته انار

برای بهره مندی از خواص روغن هسته انار کافی است حدود چند قطره از آن را درون یک لیوان آب یا آبلیمو بچکانید و به شکل روزانه بنوشید. مطمئن باشید بعد از گذشت یک هفته تاثیر این روغن را خواهید دید.

قلب

با کاهش کلسترول می تواند بر گردش خون تاثیر مثبت بگذارد و از این طریق سلامت قلب را تضمین می کند. ضمن اینکه منبع خوبی برای تامین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است. این موضوع برای کسانی که مشکل قلبی دارند، اهمیت دارد. برای استفاده از این خواص روغن هسته انار نیز می توانید آن را با آبلیمو یا آب میکس و نوش جان کرد.

سلامت قلب و فواید روغن دانه انار

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C سبب بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. انار سرشار از ویتامین C می باشد و به همین خاطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد توجه قرار می گیرد. این روغن را به شکل محلول در آب تهیه کنید. این مصرف می تواند تامین 15 درصد ویتامین C را به همراه داشته باشد.

درمان فشار خون

پوست شاداب و منعطف

یکی ار خواص فوق العاده روغن هسته انار مربوط به داشتن پوستی شاداب و سالم می باشد. ویتامین C موجود در خواص روغن هسته انار می تواند موجب تولید کلاژن شود. کلاژن برای داشتن پوستی منعطف اهمیت دارد. برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده پوست از ویتامین C در روغن هسته انار بهره ببرید. روغن انار از این جهت بسیار شبیه به خواص لیموترش می باشد. از این ویژگی روغن دانه انار برای تولید لوازم آرایش استفاده می شود.

تولید کلاژن با روغن هسته انار

تقویت استخوان

این خاصیت نیز از داشتن ویتامین C روغن هسته انار نتیجه می شود. دانه های انار با ویتامین های موجود می توانند منجر به تراکم استخوان گردند. این روغن برای زنان باردار نیز بسیار حائز اهمیت است. چون با مصرف آن می توانند ویتامین های بسیاری برای رشد جنین و سلامت خود دریافت کنند. برای نتیجه بخش بودن این روغن بهتر است آن را به شکل روزانه میل نمایید.

فواید دارویی روغن هسته انار برای جنین

شفاف سازی شریان

غلیظ بودن خون، کلسترول بالا، تغذیه نامناسب و … سبب بسته شدن شریان ها خواهند شد. از این روغن برای از بین بردن پلاک های جمع شده در رگ و باز کردن عروق استفاده می شود. برای بهره مندی از فواید روغن هسته انار آن را به شکل مخلوط با آب میل بفرمایید.

باز کردن عروق با خواص هسته انار

پایین آورنده فشار خون

سبب کاهش فشار خون می شود و از این رو برای سلامت قلب اهمیت دارد. اگر خوردن این روغن به تنهایی برایتان مقدور نیست، بهتر است آن را در آب حل سازید و به مصرف برسانید. با خوردن روغن هسته انار می توان خطر بروز فشار خون بالا را حدود 60 درصد کم کرد. ضمن اینکه بیماری های شریانی مانند سکته مغزی و قلبی نیز نسبت به این روغن واکنش نشان می دهند و از رخداد آن ها جلوگیری می شود.

تاثیر روغن هسته انار بر روی رگ ها

از بین بردن باکتری های دهانی

برای درمان دندان درد استفاده می شود. ضمن اینکه یک شوینده آنتی باکتریال برای دهان است. بیشتر افراد بعد از مراجعه به دندان پزشکی دچار عوامل باکتریایی می گردند. برای پیشگیری از این عفونت ها بهتر است دهان را با روغن هسته انار شست و شو دهید. همچنین می توانید از خواص روغن هسته انار به عنوان یک مسکن برای دندان درد استفاده کنید. این روغن می تواند برای تمیز کردن دندان ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

کاهش وزن

این روغن می تواند شما را به یک وزن منظم برساند. برای بهره مندی از این فواید 2 قطره روغن را در آب گرم بریزید و این محلول را به شکل ناشتا میل کنید. برای رسیدن به وزن مطلوب این کار را به مدت طولانی ادامه دهید.

محافظت از پوست

انار و پوست انار خواص زیادی برای پوست دارند و هسته انار نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محافظت و کنترل با مهار رادیکال های آزاد شکل می گیرد. این روغن کاربرد زیادی در بازسازی و ترمیم سلول های پوستی دارد و از این نظر با خواص چای سبز دارای مشترکات می باشد.

خواص مفید روغن هسته انار برای پوست

برطرف کردن شوره سر

انسداد فولیکول های مو بر اثر شوره سر به وجود می آید. این موضوع صدمه به فولیکول های مو را در پی خواهد داشت و بر رشد مو تاثیر می گذارد. برای برطرف کردن شوره سر از خواص روغن هسته انار استفاده کنید.

برطرف کردن شوره سر با خواص روغن هسته انار

پوست زیبا و منعطف

دارای خواص نرم کنندگی است و به همین خاطر برای نرم شدن پوست اهمیت دارد.  روغن هسته انار سبب فعال شدن کراتینوسیت ها شده و پوست را منعطف خواهد کرد.

نرم کردن پوست با روغن هسته انار

از بین بردن آکنه

برای از بین رفتن آلودگی های پوست مورد توجه قرار می گیرد. میوه انار نیز باعث پاکسازی روده و گوارش می شود. این موضوع کاهش چربی در سطح پوست را به دنبال دارد و پوست را تقویت می کند.

اسید الاجیک

از خواص روغن هسته انار می باشد و یک نوع ترکیب پلی فنولیک را شامل می شود. البته این ویژگی در خواص تمشک  و … وجود دارد. این عناصر پوست را در برابر پیری حفظ و از مضرات اشعه ماورا بنفش جلوگیری به عمل می آورند.

جلوگیری از پیری با خواص هسته انار

تقویت مو

ویتامین C دارد و به همین خاطر برای تقویت موی سر مورد استفاده قرار می گیرد. این ویتامین اتصال فولیکول های مو را بهبود می بخشد. با مصرف این روغن گردش خون در ریشه موها بهتر می شود و مو مواد غذایی لازم را دریافت خواهد کرد.

تقویت موی سر با روغن هسته انار

تقویت حافظه

برای پیشگیری از آلزایمر و درمان آن توصیه می گردد. زمانی که شما دچار مشکلات حافظه هستید، بهتر است این روغن را با آب یا آبمیوه حدود سه بار در روز میل کنید. این روغن عملکرد مغز را بالا می برد و از این رو می تواند تقویت حافظه را به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

خواص پودر سنجد و مهمترین مزایای دارویی و درمانی آن

در این مقاله می خواهیم به خواص پودر سنجد بپردازیم. سنجد طبعی سرد و خشک دارد و غضروف ساز بو…