خواص هسته آووکادو

افراد بسیاری پس از صرف نمودن میوه های مختلفی که دارای هسته هستند، این هسته ها را دور میریزند و گاهی هم از وجود این هسته ها احساس ناخوشایندی می کنند. اما این را باید دانست که این مواد دارای خاصیت های بسیاری می باشند که اکثر مردم هنوز به آنها پی نبرده اند. یکی از میوه هایی که سرشار از مواد معدنی و چربی های مفید می باشد میوه آووکادو می باشد. که علاوه بر خود میوه هسته آن نیز دارای خواص بسیاری می باشد که در ادامه به خواص هسته آووکادو بیشتر پرداخته خواهد شد. تا افراد علاقه مند به استفاده از این میوه پر خاصیت بتوانند با آشنایی بیشتر نسبت به خواص هسته آووکادو تمایل بیشتری نسبت به میل نمودن هسته این میوه نیز داشته باشند، و آن را مورد استفاده قرار دهند.

خواص هسته آووکادو را بیشتر بشناسید

فواید دانه آووکادو

در مقالات گذشته با خواص آووکادو و همچنین خواص هسته میوه های مختلف همانند خواص هسته آلبالو، خواص هسته خرما و خواص هسته انبه آشنا شدیم در این مقاله شما را با خواص دانه میوه آووکادو آشنا خواهیم کرد.

خواص هسته آووکادو برای سلامت پوست و موها

یکی از مواردی که باعث جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست می شود وجود کلاژن در بدن است. فلاونول‌ ها و آنتی اکسیدان‌ های موجود در هسته میوه آووکادو باعث تولید این ماده در بدن می شوند که از ایجاد علائم پیری پوست جلوگیری می کند. از طرفی چربی‌های خوب و مفید موجود در هسته آووکادو موجب طراوت موها شده  و باعث پیشگیری از آسیب به پوست سر می‌شوند، که نتیجه آن جلوگیری از مشکلاتی مانند خشکی مو، موخوره و شوره سر است.

ایفای نقش اساسی در عملکرد تیروئید

خواص هسته آووکادو

از خواص هسته آووکادو درمان بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید را می توان گفت. با توجه به این که کم کاری تیروئید از بیماری های این غده محسوب می شود هسته میوه آووکادو می تواند برای جبران این کم کاری مفید باشد.

مزیت های دارویی هسته آووکادو در سلامت قلب و عروق

دانه آووکادو چه خواصی دارد

 با توجه به این که هسته میوه آووکادو سرشار از فیبر و اسیدهای آمینه ضروری است. و درصد زیادی از این اسیدهای آمینه در هسته این میوه قرار داده شده است. خوردن هسته آووکادو میزان کلسترول و فشار خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کم می کند.

خواص هسته آووکادو و عفونت های شکمی

خاصیت های ضد التهابی هسته آووکادو باعث درمان اسهال و مشکلات ناشی از عفونت‌های ویروسی می‌شود. با توجه به این که هسته این میوه سرشار از فیبر می باشد همین امر موجب تحریک عملکرد روده ها بوده که باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا می شود.

جلوگیری از سرطان

خواص هسته آووکادو

با وجود این که انجام تحقیقات بر روی ضد سرطانی بودن خواص هسته آووکادو بر روی انسان همچنان ادامه دارد. ولی نتایج مطالعات انجام شده بر روی سایر موجودات نشان داده است که فلاوونوئید های موجود در هسته آووکادو، تاثیر بسزایی در کاهش خطر سرطانی شدن سلول‌ ها و ایجاد تومور ها دارد.

انرژی زا بودن از خواص هسته آووکادو است

با توجه به این که مواد غذایی بسیاری در هسته این میوه مشاهده می شود لذا می تواند باعث افزایش انرژی های روحی و جسمی افراد شود. که استفاده از آن برای این امر توصیه شده است.

هسته آووکادو و کاهش استرس

خواص هسته آووکادو

یکی از اثرات وجود رادیکال های آزاد در بدن به وجود آمدن استرس می باشد. و با توجه به وجود میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در هسته آووکادو که باعث ترمیم بافت ها و مراقبت از آن ها در برابر این رادیکال های آزاد می شود. لذا استفاده از هسته میوه آووکادو باعث کاهش استرس برای افراد می شود.

راه های استفاده از هسته میوه آووکادو

برای استفاده از این محصول غذایی راه های متفاوتی وجود دارد. ولی معمول ترین آن ها این است که هسته این میوه را به راه های مختلف خشک کرده و آن را خرد کنید و با اضافه کردن آن به انواع سوپ ها و سالاد ها می توانید از این محصول غذایی پر خاصیت استفاده کنید. همچنین شما می توانید از آن در هنگام تهیه انواع ماسک های صورت استفاده کنید. تا بتوانید به شیوه های مختلف از خواص هسته آووکادو استفاده لازم را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

خواص پودر سنجد و مهمترین مزایای دارویی و درمانی آن

در این مقاله می خواهیم به خواص پودر سنجد بپردازیم. سنجد طبعی سرد و خشک دارد و غضروف ساز بو…