بررسی خواص آب هویج و فواید بی شمار آن

آب هویج یکی از انواع آبمیوه های طبیعی است که سرشار از مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. یک فنجان آب هویج حدود 80 کالری دارد و خوردن آب هویج می تواند جایگزین بسیار خوبی برای آب و آب میوه های دیگر باشد. در ادامه این مطلب شما را با انواع خواص آب هویج آشنا می سازیم.

هویج یکی از انواع سبزیجات پر استفاده است و شما می توانید از هویج در پخت انواع سوپ ها و سالاد و …. استفاده نمایید. یکی دیگر از روش های مصرف هویج گرفتن آب آن است که این آبمیوه طبیعی در همه رده های سنی طرفداران خاص خودش را دارد بهتر است که این آبمیوه مقوی را که که دارای بیشتر خواص هویج نیز می باشد به عنوان میان وعده و یا عصرانه در برنامه غذایی کودک خود قرار دهید. در ادامه این بخش از خواص سبزیجات  انواع خواص آب هویج را بررسی خواهیم کرد.

بررسی فواید آب هویج

بررسی خواص آب هویج

آب هویج دارای خواص زیادی است و دارای ویتامین های A و C و کلسیم و پتاسیم است. آب هویج می تواند 8 برابر نیاز یک انسان به ویتامین A را تامین کنید و هم چنین آب هویج دارای 35 درصد ویتامین C است شما می توانید برای تامین کردن همه ویتامین C مورد نیاز بدنتان مخلوط آب هویج با کیوی یا لیمو و یا توت فرنگی را میل کنید. آب هویج هم چنین می تواند 6 درصد از کلسیم و 10 درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. در این مطلب علمی فواید بی شمار آب هویج برای بدن را در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده ایم.

خواص فراوان آب هویج

خواص دارویی آب هویج

آب هویج دارای خواص دارویی و درمانی مفیدی برای بدن است و شما می توانید با خوردن این آبمیوه خوشمزه از مبتلا شدن به برخی بیماری ها جلوگیری نمایید.

خواص دارویی آب هویج

تحریک اشتها و بهبود دستگاه گوارش

اگر آب هویج را حدود 20 دقیقه قبل از غذا میل کنید ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و بنابراین اشتهای شما را برای خوردن غذا زیاد می کند اگر کودک شما کم اشتها است بهتر است که او را به خوردن آب هویج قبل از غذا تشویق نمایید. هم چنین فیبر محلول موجود در هویج می تواند هضم غذای شما را آسان تر کند.

خواص آب هویج برای بهبود بینایی

از دیگر فواید آب هویج بهبود بینایی است و اگر چشمان شما ضعیف است می توانید با خوردن آب هویج بینایی تان را بهبود دهید بهتر است که برای پیشگیری از ضعیف شدن چشم های خود و یا کودکانتان آب هویج مصرف نمایید.

خواص آب هویج

فواید آب هویج برای پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از خاصیت های درمانی آب هویج پیشگیری از سرطان پستان بعد از یائسگی است و هم چنین آب هویج شما را از مبتلا شدن به سرطان پروستات و روده بزرگ و سرطان حنجره و سرطان دهانه رحم و سرطان ریه محافظت می کند.

خاصیت آب هویج برای تنظیم قند خون

محققان دریافته اند که آب هویج قادر به تنظیم قند خون می باشد. قند موجود در آب هویج برای بیماران دیابتی کاملا بی ضرر است و این نوع آبمیوه از نوشیدنی های مفید برای بیماران دیابتی محسوب می شود.

خواص آب هویج برای پوست

وقتی شما به کمبود ویتامین A دچار می شوید ناخن ها و پوست شما خشک می شوند بنابراین شما می توانید با خوردن آب هویج که سرشار از ویتامین A است مشکلات پوست خشک خود را از بین ببرید. هم چنین مصرف روزانه یک لیوان آب هویج باعث می شود که همه سم های درون بدن دفع شوند و التهابات پوستی را کاهش می دهد و یکی دیگر از خواص آب هویج برای پوست وجود آنتی اکسیدان های موجود در این نوع آبمیوه است که آنتی اکسیدان پوست و مو و ناخن را به خوبی تغذیه می کند.

خواص آب هویج برای پوست

خواص آب هویج برای زنان باردار

آب هویج یکی از انواع آبمیوه های مغذی است و بهتر است که زنان باردار این آبمیوه خوشمزه و طبیعی را در ماه های آخر دوران بارداری خود به صورت مرتب استفاده نمایند زیرا آب هویج احتمال مبتلا شدن نوزاد به بیماری یرقان را کاهش می دهد. آب هویج هم چنین می تواند کلسیم مورد نیاز در دوران بارداری را تامین کند.

فواید آب هویج برای دوران بارداری میل کردن آب هویج و اسفناج باعث کاهش یبوست می شود

از دیگر خواص آب هویج می توان به ضد التهابی بودن آن اشاره کرد که همین خاصیت آب هویج بیماری هایی مانند روماتیسم و آرتروز و نقرس را به خوبی درمان می کند هم چنین اگر شما از بیماری یبوست رنج می برید بهتر است که روزی یک لیوان آب هویج و اسفناج میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …