خواص کدو حلوایی

کدو حلوایی یکی از متنوع ترین سبزیجات خوشمزه در دسترس و موجود در سراسر جهان است و از آن به عنوان یک درمان سالم و طبیعی برای برخی از بیماری ها استفاده می شود. از جمله خواص کدو حلوایی عبارتند از بهبود کیفیت بینایی، افزایش سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرطان، مدیریت علائم دیابت، ساخت استخوان های قوی، حفاظت از سلامت قلب، کاهش علائم بی خوابی، جلوگیری از بیماری های التهابی، درمان آرتریت، از بین بردن زخم معده، از بین بردن انگل ها و عفونت، افزایش سلامت پروستات، محافظت در برابر نقایص هنگام تولد، افزایش سلامت تنفسی و کاهش فشار خون هستند.

کدو حلوایی یکی از بهترین منابع بتا کاروتن شناخته شده است. بتا کاروتن یک آنتی اکسیدان قوی در بدن محسوب می شود. مصرف غذاهای غنی از بتا کاروتن می توانند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهند. ویتامین A موجود در کدو حلوایی موجب محافظت در برابر آسم و بیماری های قلبی و همچنین باعث تاخیر در پیری می شود.

فواید و خواص کدو حلوایی

بررسی فواید و خواص کدو حلوایی

مصرف میوه ها و سبزیجات متنوع کاهش خطر بسیاری از بیماری ها را در طول عمر به همراه خواهند داشت. در مقالات گذشته با خواص کدو سبز و خواص تخمه کدو آشنا شدیم. در این مقاله خواص دارویی و درمانی کدوحلوایی را بررسی می کنیم. مطالعات بسیاری نشان می دهند که مصرف کدو حلوایی از ابتلا به چاقی و مرگ میر زود رس جلوگیری می کند. به طور کلی خواص درمانی کدو حلوایی برای کاهش ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و همچنین سلامت مو، افزایش انرژی و تناسب اندام بسیار موثر و مفید است.

فواید کدو حلوایی برای بارداری

مزیت های کدو حلوایی برای فشار خون

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در کدو حلوایی سلامت قلب را به همراه دارد. کدو حلوایی به دلیل پتاسیم بالایی که دارد درمان فوق العاده ای برای فشار خون بالا محسوب می شود. هنگامی که پتاسیم در بدن بالا باشد، از بروز بیماری های خطرناک مانند سکته مغزی جلوگیری می کند و همچنین موجب حفظ تراکم استخوان، کاهش در شکل گیری کلیه و محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی می شود. مواد غذایی دیگر که مانند کدو حلوایی دارای پتاسیم بالایی هستند و موجب درمان فشار خون بالا می شوند شامل طالبی، آناناس، گوجه فرنگی، پرتقال، اسفناج و موز هستند.

مزیت کدو حلوایی برای باروری

مصرف آهن بیشتر از منابع گیاهی برای باروری زنان ضروری است. انتشارات بهداشت دانشکده پزشکی هاروارد منتشر کرده است که منابع گیاهی غنی از آهن مانند کدو حلوایی، اسفناج، لوبیا، گوجه فرنگی و چغندر برای ترویج باروری در زنان موثر و مفید هستند. همچنین از دیگر خواص کدو حلوایی وجود ویتامین A (مصرف بتاکاروتن موجود در کدو حلوایی در بدن تبدیل به ویتامین A می شود) در آن در طول دوران بارداری و شیردهی برای سنتز هورمون ضروری است.

خواص دارویی کدو حلوایی

فواید کدو حلوایی برای جلوگیری از سرطان

یکی دیگر از خواص کدو حلوایی جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان پروستات می باشد. همان طور که در مطالعات پژوهشگران نشان داده شده است یک رژیم غذایی غنی از بتاکاروتن مانند کدو حلوایی از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می کند. با توجه به مطالعات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد نشان داده شده است که بتاکاروتن همچنین می تواند از سرطان روده بزرگ و توسعه آن جلوگیری نماید.

خاصیت های کدو حلوایی برای کاهش وزن

یکی دیگر از خواص کدو حلوایی کمک به کاهش وزن است. کدو حلوایی میوه شیرین و در عین حال بسیار کم کالری است. کدو حلوایی منبع غنی از فیبر است به همین دلیل دارویی برای تحریک روده به شمار می آید. همچنین کدو حلوایی از شل شدن پوست در لاغری جلوگیری می کند و طراوت و شادابی پوست را از بین نمی برد.  کدو حلوایی برای کاهش وزن

کدو حلوایی در دسته سبزیجات پر خاصیت و مفید برای بدن قرار دارد. کدو حلوایی علاوه بر طعم شیرین و لذیذی که دارد دارای خواص و فواید دارویی بی شماری برای سلامت بدن نیز می باشد. در این مقاله با فواید و خواص کدو حلوایی آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی و داشتن اطلاعات بیشتر در مورد خواص و فواید انواع سبزیجات به بخش خواص سبزیجات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …