خواص عرق بیدمشک

عرق بیدمشک اسانسی است که از گیاه بیدمشک گرفته می شود. این اسانس علاوه بر عطر بسیار عالی, دارای خواص درمانی بسیاری است. تسکین تورم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش از جمله خواص عرق بیدمشک می باشد. در این مطلب با مزیت های درمانی این عرق گیاهی بیشتر آشنا می شویم.

خواص عرق بیدمشک این گیاه مفرح

تقویت قلب و اعصاب و دستگاه گوارش, تحریک قوای جنسی, افزایش اشتها از جمله خواص گیاه بیدمشک می باشند. عرق بیدمشک نیز بسیاری از خواص این گیاه را دارد. با این وجود این اسانس بسیار خوش عطر است و برای معطر نمودن شربت از آن استفاده می شود. تسکین اعصاب, درمان کم خونی و بهبود اختلالات قلبی از جمله مهمترین خواص عرق بیدمشک می باشند. در واقع عرق بیدمشک با تقویت قلب, از قلب در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. بنابراین به منظور حفظ سلامت قلب توصیه می شود از این عرق استفاده شود.

خواص عرق بیدمشک

از دیگر خواص عرق بیدمشک می توان به درمان تب و دمای بالای بدن اشاره کرد. این خاصیت ناشی از سرد بودن گیاه بیدمشک است. عرق بیدمشک یکی از آرام بخش های گیاهی به شمار می رود. این خاصیت عرق بیدمشک ناشی از ترکیباتی به نام ژرانیون سالیسین، تانن در آن است. در گذشته این عرق به منظور رفع درد و خستگی کاربرد داشت. بنابراین به افرادی که از ضعف اعصاب رنج می برند, توصیه می شود از این عرق دارویی استفاده کنند. این عرق یکی از قوی ترین عرق های بید به شمار می رود. به عقیده گذشتگان مصرف این عرق طبع را ملین و معده را تقویت می کند.

خواص عرق بیدمشک برای بارداری

خواص عرق بیدمشک

از آن جایی که دوران بارداری, دورانی حساس به شمار می رود. مصرف بیش از حد گیاهان دارویی توصیه نمی شود چرا که ممکن است به جنین آسیب وارد کند. یکی از مشکلات عمده زنان در طی بارداری تنش های روحی است. برای تسکین این تنش ها در صورت ضرورت می توان از مقدار کمی مخلوط عرق بیدمشک و عرق بهارنارنج استفاده نمود. از آن جایی هرگونه تنش روحی و جسمی در سلامت آینده کودکمان تاثیر می گذارد, اهمیت به بهبود آن ها بسیار مهم است. عرق بیدمشک پس از عرق کاسنی یکی از پرطرفدار ترین عرقیجات در میان زنان باردار به شمار می رود. با این وجود مصرف بیش از حد آن ممکن است به جنین آسیب وارد کند.

گیاه بیدمشک

با توجه به مطالب بیان شده, عرق بیدمشک فواید بسیاری برای سلامتی دارد. با وجود خواص عرق بیدمشک مصرف آن به افراد با شرایط جسمی خاص توصیه نمی شود. همچنین قبل از مصرف این اسانس باید از کیفیت آن اطمینان حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…