میوه فیسالیس یک میوه متفاوت است که در هنگام خوردن چندین طعم را یادآوری می کند. در ادامه فهرستی از خواص میوه فیسالیس را در اختیار شما دوستان قرار می دهیم.

میوه فیسالیس طعمی متشکل از میوه هایی چون گیلاس، آناناس، توت فرنگی و کیوی است و همین چند طعمی بودن، فیسالیس را از سایر میوه ها جدا می کند. خواص میوه فیسالیس در نوع خود مثال زدنی و اهمیت دارویی بالایی دارد.

این میوه در شهرهای شمالی ایران مانند رامسر، تنکابن و … به وفور یافت می شود. ضمن اینکه شهرهایی چون بوشهر نیز به تازگی برای بهره مندی از خواص فیسالیس دست به کار شده اند.

از خواص میوه فیسالیس چه می دانید؟

طعم متفاوت میوه فیسالیس باعث شده که جایگاه ویژه ای در کشورهای آمریکایی و اروپایی داشته باشد. اصالت زادگاهی و بومی این میوه به آمازون بر می گردد. بنابراین درست حدس زده اید. این میوه یک میوه استوایی است.

ویژگی های دارویی فیسالیس

محدوده کشت و پرورش این میوه کشورهای افریقایی و آسیایی می باشند. گیاه این درخت ارتفاعی معادل با یک متر دارد. بوته های اطراف آن به شکل مثلثی و مخملی بوده و میوه آن رنگ نارنجی مایل به زرد دارد. هر بوته در صورت نگه داری مناسب حدود 2 تا 5 کیلو میوه خواهد داد. میوه فیسالیس از نظر اندازه معادل یک عناب است.

سیستم ایمنی قدرتمند از فواید میوه فیسالیس نتیجه می شود. این خاصیت همان خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان میوه فیسالیس را یاد آوری می کند. بنابراین با این توصیف این میوه از بروز سرطان پیشگیری می کند.

رادیکال های آزاد بیماری های مختلفی در بدن مانند سکته قلبی، آلرژی، پروستات، آسم و سرطان ایجاد می کنند. این میوه نقش حفاظتی خوبی در برابر این رادیکال های آزاد دارد.

برگ های میوه فیسالیس به شکل دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد و ادرار آور است. به همین دلیل برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد می شود. ضمن اینکه برای درمان التهاب و عفونت مورد توجه قرار می گیرد. مخصوصاً اگر این عفونت از نوع ادراری باشد.

خواص میوه فیسالیس

برگ های آن از خواص باارزشی برخوردار هستند. بسیاری از مشکلات کبدی مانند هپاتیت با برگ های این میوه بهبود می یابند و یا کنترل می شوند. برای درمان بیماری مالاریا مورد توجه است.

ویتامین های مختلفی چون A ،C و E را در خود جای داده و آنتی اکسیدان باارزشی چون بتاکاروتن دارد. دارای ویتامین P می باشد. منظور از ویتامین P همان بیوفلاونوئیدها می باشد.  جزء ویتامین ها نیستند اما گاهی اوقات به عنوان ویتامین P شناخته می شوند.

برای جذب و ذخیره سازی ویتامین  C نیاز به بیوفلاونوئیدها دارید. بیوفلاونوئید ترکیبی از مواد مختلف است و از مواد غذایی دریافت می شود. خواص میوه فیسالیس می تواند منبع خوبی برای تامین این ویتامین باشد.

خواص میوه فیسالیس

این ماده برای پایین آوردن سطح کلسترول خون، ممانعت از انعقاد مویرگی، اتصال بین بافت های بدن، تقویت دیواره مویرگ ها و ذخیره ویتامین C مورد توجه می باشد. تیامین از ویتامین های B موجود در میوه فیسالیس است که این ویتامین برای سلامت سلول ها، پوست، مغز و چشم و همین طور سوخت و ساز بدن اهمیت دارد. از مزایای مصرف میوه فیسالیس می توان به فیبر اشاره کرد. پکتین این میوه یک کاهش دهنده طبیعی کلسترول می باشد.

مواد معدنی باارزشی چون منیزیم، سیلیکون، فسفر، آهن و پتاسیم را دارا می باشد. این میوه را با نام دیگر «عروسک پشت پرده» می شناسند. در گروه بادنجان سانان دسته بندی می شود و از رده گیاهان تک لپه ای است. پوششی شبیه به کاغذ دور میوه را فرا گرفته و این پوشش سبب دور ماندن میوه از آلودگی خواهد شد. ضمن اینکه میوه را تا 10 روز بدون یخچال محافظت خواهد کرد. اگر در یخچال ذخیره شود، در حد 2 ماه سالم باقی خواهد ماند.

خواص فیسالیس برای پوست

با داشتن ویتامین E و A از خوراک مفید برای پوست به حساب می آید. از این میوه برای تولید بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. سلامتی و شادابی پوست از فواید میوه فیسالیس می باشد.

فواید درمانی فیسالیس

سلامت چشم

داشتن ویتامین A باعث سلامتی چشم می شود. برای بهره مندی از ویتامین A حدود 100 گرم از این میوه را در برنامه روزانه خود داشته باشید. این موضوع حفاظت چشم ها را برای شما به دنبال خواهد داشت. ویتامین A با داشتن آنتی اکسیدان های متفاوت از صدمات ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. با خوردن این میوه اختلالات چشمی مانند ناخنک درمان می شوند.

سلامت چشم با خواص فیسالیس

بهبود سیستم ایمنی بدن

برای بهره مندی از سیستم ایمنی قوی باید حدود 100 گرم میوه فیسالیس استفاده کنید. در این صورت 18 درصد از ویتامین C را دریافت خواهید کرد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید مصرف فیسالیس را در برنامه روزانه داشته باشید. پلی ساکاریدهای موجود در این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد توجه قرار می گیرند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با خواص درمانی فیسالیس

کاهنده کلسترول

پکتین از مواد موجود در خواص میوه فیسالیس است. پکتین یک فیبر محلول بوده و قادر به برقراری یک رابطه با کلسترول خون می باشد و مانع جذب کلسترول بالا می شود. این میوه بهتر است به شکل مرتب در برنامه رژیمی افراد دارای کلسترول بالا قرار بگیرد.

تامین پروتئین فیسالیس

فیسالیس و بارداری

به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی بی شمار در دوران بارداری برای تشکیل مغز و تامین رشد جنین مورد توجه قرار می گیرد. فراموش نکنید پوشش این میوه سمی بوده و باید جدا گردد.

سلامت پوست و فیسالیس

تامین انرژی

دارنده ویتامین B است و این ویتامین انرژی لازم برای بدن را فراهم می کند. وجود این ویتامین از خسته شدن شما جلوگیری می کند. در هر 100 گرم میوه فیسالیس حدود 4 میلی گرم ریبوفلاوین، 8.2 میلی گرم نیاسین و 11 میلی گرم تیامین وجود دارد. با خوردن این میوه تامین انرژی از چربی های رژیم غذایی و کربوهیدرات ها بهتر می شود.

خواص میوه فیسالیس

پروتئین

نمونه خام و خشک میوه فیسالیس دارای پروتئین است و حدود 8 آمینو اسید لازم و اساسی دارد. آمینو اسیدها ترکیبات آلی می باشند که به شکل ساختارهای پروتئین ها مورد توجه قرار می گیرند. افراد دنبال کننده رژیم غذایی گیاهی می توانند برای دریافت ویتامین به میوه فیسالیس متوسل شوند.

خواص فیسالیس خشک شده

لاغری

کالری کمی به بدن می رساند و دارای فیبر است. به همین خاطر برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. چربی موجود در خواص میوه فیسالیس حدود 0.7 گرم است و به همین خاطر کلسترول کمی در بدن ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …