آشنایی با فواید کرن بری

کرن بری میوه ای با دامنه محدود در ایران زمین است و همین مسئله این میوه را تبدیل به میوه ای خاص کرده است. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص کرن بری آشنا کنیم.

آشنایی با خواص کرن بری

کرن بری برای تهیه بسیاری از محصولات استفاده می شود و طعم نسبتاً ترشی دارد. البته این طعم ترش همراه با شیرینی اما میزان ترشی به نسبت شیرینی بیشتر است.خواص کرن بری

افراد بسیاری در تهیه مربا، رب،ترشی و … از این میوه استفاده می کنند تا از خواص کرن بری بهره مند شوند. یکی از فواید کرن بری مربوط به فعالیت دستگاه گوارش می شود. با مصرف این میوه سود زیادی نصیب فعالیت دستگاه گوارش می شود.

خواص نوشیدنی کرن بری

برای درمان سنگ کلیه و رهایی از عفونت های کلیوی می توان از خواص کرن بری بهره مند شد.

نقش مهمی در فعالیت های قلبی- عروقی دارد. این میوه قادر به کنترل آنتی اکسیداسیون LDL می باشد و در نتیجه عملکرد قلب-عروق را بهبود می بخشد. ضمن اینکه این خاصیت از وجود آنتی اکسیدان ها در کرن بری ناشی می شود.

برای سلامت دهان و دندان خوراکی پرکاربرد است. به گونه ای که سبب حذف شدن باکتری های موجود در دهان، پیشگیری از بیماری های لثه ای و پوسیدگی دندان می شود. در واقع باکتری های بین دندان ها را از بین می برد. خواص کرن بری از پلاک دندانی نیز مانع می شود. به همین خاطر نقش اعظمی در سلامت دهان و دندان دارد.

این میوه همانطور که عفونت های کلیوی را درمان می کند، سبب بهبود عفونت های مجاری ادراری نیز می شود.

همه ما به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت مغز هستیم. این دو خاصیت با ارزش را می توان در آبمیوه این خوردنی خوشمزه جست و جو کرد.

نوعی ترکیب متفاوت در کرن بری دیده شده که بسیار شبیه به آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها عمل می کند. از این رو تاثیر فوق العاده ای بر گردش خون، سلامت قلب و کلیه دارد. پلی فنول ها از خواص چای سبز و قهوه می باشد. این ماده دارای خواص ضد التهابی است.

کرن بری و خواص آن

میوه های توت دارای خواص مشترکی از نظر داشتن پلی فنول می باشد. بنابراین این ماده را می توان به شکل طبیعی در خواص توت فرنگی، تمشک و کرن بری یافت.

این میوه درمان خوبی برای عفونت معده به حساب می آید. این عفونت به سختی درمان می شود و پس از مدتی دوباره بر می گردد. آلوده بودن به این HBP با آزمایش مشخص می شود و با علائمی چون درد معده، رفلاکس معده و سوزش دیده می شود. این بیماری اگر به طور جدی درمان نشود، زمینه را برای بروز سرطان معده فراهم می کند.خواص کرن بری برای معده

اگر از نوع خشک این میوه استفاده می کنید، تمام مواد مغذی در آن را به شکل تغلیظ شده دریافت می کنید.

فشار خون را تنطیم می کند و سطح مناسبی از لیپید خون را به دنبال دارد.

این میوه برای بیماران آسم دارای خواص مفیدی می باشد.

از خواص کرن بری می توان به لاغری اشاره کرد. این میوه متابولیسم بدن را افزایش و از این رو سبب چربی سوزی بالا در بدن می شود. این خاصیت نیز از آنتی اکسیدان ناشی می شود.فواید کرن بری برای لاغری

سلول های مخاط معده دارای باکتری پیلوری می باشند و این باکتری ها در  این قسمت به شکل چسبیده نمایان می شوند. کرن بری از این چسبندگی ممانعت و از بیماری های معده پیشگیری به عمل می آورد.

دارای تانن ها، ویتامین C، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک و بنزوئیک اسید می باشد.

امیدواریم توضیحات جامع و کاملی در رابطه با فواید کرن بری در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم و منجر به افزایش آگاهی شما در این زمینه شده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …