خواص عصاره مالت جو

عصاره مالت در پی فرآیندی از جو جوانه زده به دست می آید. خواص عصاره مالت سبب وارد شدن این خوراک در برنامه غذایی شده است. به خصوص اینکه به علت دارا بودن بسیاری از ویتامین ها  و مواد معدنی می تواند جایگزین مناسبی برای مکمل ها باشد. در ادامه قصد داریم فواید عصاره مالت رو در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم.

آشنایی با خواص عصاره مالت

برای تهیه عصاره مالت، دانه های سالم جو را انتخاب می کنند. عصاره مالت مانند شیره انگور طبیعت گرم دارد. همان طور که می دانید بیشتر خوراکی ها با طبیعت گرم از خواص فوق العاده برخوردارند. چون متخصصان طب سنتی سردی را به هیچ عنوان برای بدن مفید نمی دانند.

طبیعی بودن عصاره مالت ارزش زیادی دارد. به دلیل بافت نرم و مواد مفید به عنوان غذای کودک مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد از این عصاره در غذاهای تقویتی و رژیمی استفاده می کنند.

از خواص عصاره مالت می توان به دارا بودن ویتامین های B1، B2،B3، K و E اشاره کرد. عصاره مالت با این همه ویتامین باید مکمل بسیار ارزشمند و مهمی باشد.

داشتن موهای سالم با عصاره مالت

به دلیل این که بخش زیادی از کربوهیدرات ها، مواد معدنی و ویتامین ها در عصاره مالت یافت می شود، بنابراین این ماده به عنوان غذای اصلی و ارزان قیمت در سال های پس از جنگ جهانی در اختیار مردم بی دفاع قرار گرفت.

از جمله فواید عصاره مالت می توان به مس، فسفر و آهن اشاره کرد. مسلماً خواص عصاره مالت به دلیل داشتن چنین مواد معدنی بسیار در مرکز توجه به خصوص برای کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد.

عصاره مالت از دانه های جو سالم و شفاف پدید می آید. برای به دست آوردن این عصاره باید جوها را به مدت 24 ساعت در آب سرد بگذارید تا خیس بخورند. آن گاه پس از طی شدن مدت زمان لازم، به سراغ جوها بروید و آب آن ها را بگیرید. در این حالت باید جوها را به همان شکل بدون آب رها و منتظر جوانه زدن آن ها باشید.

خواص عصاره مالت

بعد از جوانه زدن دانه های جو، آن ها را بجوشانید تا تغلیظ شوند و در نهایت به رنگ قهوه ای در آیند. این پایان فرآوری عصاره مالت است.

آهن بالا از خواص عصاره مالت است و این عصاره دارای کلسیم، مس، فسفر، سدیم، روی و منگنز می باشد. مواد معدنی موجود در عصاره مالت جو سبب پیشگیری از آلزایمر می شود.

این عصاره سرشار از فیبر است و  می تواند جایگزین مناسبی برای مکمل های غذایی باشد. قند موجود در آن طبیعی است. این قند مدت زمان زیادی برای جذب و وارد شدن در چرخه خون نیاز دارد. به همین خاطر مصرف آن سبب بالا رفتن قند خون نمی شود اما توجه داشته باشید که بیماران دیابتی برای مصرف آن باید حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند و از او راهنمایی بخواهند.

کنترل قند خون با عصاره مالت

فعالیت روده را به شکل منظم و مرتب تسهیل می کند. در درمان یبوست بسیار کاربردی است. چون ملین بودن از خواص عصاره مالت است و موجب متحرک شدن روده در 12 تا 72 ساعت می شود. فواید عصاره مالت جو
دارای پروتئین و اسید آمینه های ضروری است و پروتئین های موجود در آن نقش ترمیمی و رشدی برای بافت ها و سلول ها دارند. خوردن عصاره مالت جو در دوران بارداری مفید است و از این رو برای سلامت مادر و کودک بسیار توصیه می شود.

به دلیل داشتن مواد معدنی از ریزش مو و سفیدی مو جلوگیری می کند. گروه کاملی از ویتامین B را شامل می شود و کلسترول و تری گلیسیرید را پایین می آورد.

خواص عصاره مالت

ویتامین K موجب منعقد شدن خون می شود و این ویتامین به مقدار فراوان در عصاره مالت وجود دارد. ضمن اینکه این ویتامین سبب التیام زخم های پوستی، استحکام استخوان ها و رشد آن، جلوگیری از سنگ کلیه می شود. ویتامین E نیز از خواص عصاره مالت می باشد. این نوع ویتامین نقش مثبتی برای سلامتی پوست و مو و خذف رادیکال های آزاد دارد. با حذف رادیکال های آزاد، ایمنی بدن در برابر امراض خطرناک بالا می رود. این ویژگی سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری آب مروارید و آلزایمر می گردد.

ویتامین A از ویتامین های ضروری برای سلامت چشم، پوست و بدن است و شما می توانید این ویتامین را در فواید عصاره مالت مشاهده کنید.

شادابی پوست با عصاره مالت
از خواص عصاره مالت، افزایش هورمون شیر در مادران شیرده است و این مسئله منجر به شیر فراوان در مادران می گردد.
برای بهره مندی از خواص عصاره مالت می توانید آن را با خامه، عسل و  ارده میل کنید و ضمن بهره مندی از فواید مالت از خواص عسل نیز استفاه کنید.

برای تولید انرژی بیشتر در این عصاره باید به همراه این مکمل از شیر، آب میوه، کنجد، پودر نارگیل و پودر گردو استفاده کنید. این مواد سبب افزایش انرژی بیشتر عصاره مالت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…