خواص پوست انار

به اندازه ای که همه از به طور نسبی از خواص میوه و دانه های یاقوتی انار اطلاع دارند کسی از خواص بی نظیر پوست انار مطلع نیست و بعد از صرف میوه پوسته آن دور انداخته می شود. ما در ادامه این مقاله از خواص پوست انار بر زیبایی گفته و نوشته ایم. مثل همیشه همراهمان باشید.

ما در سایت خاصیت از خواص انار و خواص رب انار مطلب نوشته ایم و در این مقاله از خواص پوست انار می گوییم.

خواص پوست انار بر روی زیبایی را بشناسید و تجربه کنید:

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است و با جوش و آکنه بر روی صورت مبارزه می کند و سبب دور نگه داشتن عفونت و باکتری از پوست می گردد. برای استفاده از خواص پوست انار در این مورد می توانید پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملا خشک شود و بعد از خنک شدن آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آبلیمو و گلاب ترکیب کنید و روی جوش و آکنه قرار دهید.

برای بقای زیبایی خود از خواص پوست انار استفاده کنید

پوست انار سبب تحریک کلاژن در پوست می شود و از پیری و چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند. اگر در این مورد می خواهید از خواص پوست انار بهره مند شوید باید به شیوه قبل انار را پود کنید و به دو قاشق مربا خوری از آن شیر و اگر دارای پوست چرب هستید به جای شیر گلاب اضافه کنید و بر روی صورت خود بگذارید، بعد از اینکه خشک شد می توانید صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و برای کسب نتیجه بهتر هفته ای دو بار از این محلول بر روی پوست صورت خود بگذارید.

درمان مشکلات دهان و دندان با پوست انار

اسید آلاجیک موجود در پوست انار موجب حفظ رطوبت پوست شده و از پوست در برابر عوامل محیطی و آلاینده ها محافظت می کندو تعادل PH پوست را نیز محفوظ نگه می دارد. در این مورد شما باید دو قاشق از پودر پوست انار را با مقداری ماست ترکیب کرده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت ده دقیقه آن را با آب سرد آبکشی نمایید.

با پوست انار به کاهش استرس بروید

جالب است بدانید که از تاثیرات مفید پوست انار بر روی زیبایی از بین بردن جوش های سر سفید و سر سیاه و سلول های مرده پوست می باشد. در این حالت شما باید دو قاشق مربا خوری از پودر پوست انار را با یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از روغن های طبیعی مخلوط کنید و بر روی صورت بگذارید و پوست خود را با آن ماساژ دهید و بعد بشویید و پوست خود را مرطوب کنید.

دانستنی های شگفت انگیز از خواص پوست انار

دانستن این نکته جالب است که پوسته این میوه از پوست شما در برابر اشعه های مضر uva و uvb محافظت به عمل می آورد. پودر پوست انار را که از قبل تهیه کرده اید به کرم یا لوسیونی که مصرف می کنید بیفزایید و بیست دقیقه قبل از خروج از منزل بر روی صورت خود بمالید و یا به جای کرم این پودر را با یک روغن طبیعی مخلوط کنید و به عنوان یک ضد آفتاب از آن استفاده کنید.

پوست انار و اینهمه خاصیت باور نکردنی!!!

پوست انار از ریزش مو و شوره زدن سر پیشگیری می کند برای این کار باید مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب کنید و بر روی ریشه و ساقه مو بمالید و بعد از دو ساعت موهای خود را آبکشی کنید.

از بین بردن چین و چروک صورت با خواص پوست انار

برای تسکین درد گلو و لوزه پوست انار را بجوشانید و ماده به دست آمده را از صافی رد کنید و با آن غرغره نمایید.

از خواص پوست انار چه می دانید؟

ذکر این نکته در خواص پوست انار بسیار حائز اهمیت است که بدانید به علت وجود آنتی اکسیدان های فراوان در پوست این میوه با بیماری های قلبی مبارزه می کند و سبب کاهش کلسترول و استرس می گردد. در رابطه با این موضوع روزانه یک قاشق چای خوری از پودر پوست انار را در شیر حل نمایید و بنوشید.

تسکین درد گلو و لوزه با پوست انار

برای برطرف کردن بوی بد دهان، زخم دهان و عفونت لثه و بیماری های متعدد دهان و دندان نیز می توان از پوست انار بهره گرفت. برای این منظور در رفع بوی بد دهان باید دو قاشق از این پودر را در یک لیوان آب مخلوط کنید و دو بار در روز با آن غرغره کنید و همچنین برای بهبود عفونت و زخم لثه و … لثه های خود را با پودر پوست این میوه ماساژ دهید و از ترکیب این پودر با فلفل سیاه بر روی دندان های خود بمالید و بعد از ده دقیقه دهان و دندان خود را بشویید.

محافظت از پوست صورت با پوست انار

مصرف پوست انار موجب استحکام و تقویت استخوان ها به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن می شود و بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف پوست انار در زنان باعث جلوگیری از پوکی استخوان در هنگام یائسگی می گردد. برای بهره مندی از این فایده پوست انار هر شب قبل از خواب دو قاشق مرباخوری پودر پوسته این میوه را در یک لیوان آب ولرم ترکیب و کنید و بنوشید.

با پوست انار یک ضد آفتاب طبیعی تهیه کنید

تانن موجود در پوست انار التهاب روده و ورم هموروئید را کم می کند و موجب تنگ شدن دیواره روده ها شده و از خونریزی در مواقع اسهال جلوگیری می کند و در بهبود هاضمه موثر است. در این رابطه می بایست که نصف پیمانه پودر پوست انار را به مدت نیم ساعت در آب نم کنید و بعد از این مدت با یک قاشق مربا خوری زیره، سه چهارم پیمانه شیر بریده شده و مقداری نمک ترکیب نمایید و برای مقابله با التهاب روده، بواسیر و مشکلات هاضمه در هفته سه بار از این معجون مصرف نمایید.

هر آنچه که لازم است از خواص پوست انار بدانید

از این پس بعد از میل نمودن دانه های یاقوتی و خوشمزه میوه انار، پوست آن را دور نیندازید و آن را خشک کنید و بعد از پودر کردن به شیوه های بالا از آن در درمان بیماری ها و زیبایی پوست خود استفاده کنید و شگفت زده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …