با خواص گوشت مرغ آشنا شوید

گوشت مرغ یک جایگزین مناسب برای گوشت قرمز محسوب می شود و می توان با استفاده از خواص گوشت مرغ بسیاری از نیاز های بدن را تامین کرد و غذاهای سالم و خوشمزه ای از این گوشت سفید تهیه نمود.

ما در مقاله های قبلی در سایت خاصیت از خواص پای مرغ، خواص گوشت شتر مرغ و خواص تخم مرغ برای شما عزیزان نوشته ایم و در این مقاله به شرح خواص گوشت مرغ می پردازیم.

خواص گوشت مرغ را بهتر بشناسید:

مصرف گوشت مرغ چه تاثیری بر متابولیسم های بدن دارد؟

یک منبع غنی و خوب برای تامین پروتئین بدن گوشت مرغ است که با صرف 120 گرم از آن می توان 70 درصد نیاز بدن به پروتئین را تامین کرد. با استفاده از گوشت مرغ می توان مقدار چربی مصرفی را به حداقل رسانید این در حالی است که گوشت سینه مرغ نصف گوشت ران آن چربی دارد. گوشت مرغ در مقابل گوشت گاو چربی اشباع بسیار کمتری دارد اما پوست مرغ سرشار از چربی است و قبل از مصرف باید پوست مرغ را کاملا از آن جدا نمود.

گوشت مرغ چه خواصی بر روی بدن دارد؟

مصرف گوشت مرغ سبب پیشگیری از پوکی استخوان به ویژه در سالمندان می شود. از خواص گوشت مرغ بدانید که یک منبع بسیار خوب از ویتامین B3 یا نیاسین است که یک ویتامین ضد سرطان به شمار می آید و مصرف 120 گرم از گوشت مرغ حدود 77 درصد نیاز بدن به این ویتامین را برآورده می کند.

هر آنچه لازم است از خواص گوشت مرغ بدانید

همچنین خوب است بدانید که گوشت مرغ سرشار از سلنیوم می باشد که مانع از ایجاد سرطان در بدن می شود و در واکنش های متابولیکی بدن نیز نقش اساسی را ایفا می کند، واکنش هایی مانند متابولیسم هورمن های تیروئیدی، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی بدن، در نظر داشته باشید که مصرف 120 گرم گوشت مرغ 40 درصد از نیاز بدن به سلنیوم را رفع می کند.

فواید گوشت مرغ

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف منابع خوب سلنیوم مانند گوشت مرغ از ابتلا به آلزایمر و همچنین بیماری هایی که به خاطر افزایش سن اتفاق می افتد را، جلوگیری می کند. ویتامین B6 موجود در گوشت مرغ نه تنها به عملکرد DNAبدن مربوط است بلکه یک ویتامین اساسی برای متابولیسم سوخت و سازهای بدن به شمار می رود و مانند ویتامین B3 از ویتامین های مهم گروه ویتامین B می باشد.

خاصیت های بی نظیر گوشت مرغ بر سلامت بدن

خوب است بدانید که نیاسین در بدن قند خون را کنترل کرده و ترشح هورمن انسولین را تنظیم می کند. بدن برای تبدیل چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها به انرژی نیاز دارد که این انرژی به وسیله ویتامین B6 تهیه می گردد. مصرف 120 گرم گوشت مرغ حدود 32 درصد از نیاز بدن به ویتامین B6 را برطرف می کند. درضمن ذکر این نکته لازم است که بدانید خواص گوشت مرغ مصرفی در برنامه غذایی به سلامت قلب و عروق کمک شایانی می کند.

 خواص و فواید گوشت مرغ را بشناسید

با استفاده از مرغ غذاهای خوشمزه فراوانی را مانند مرغ شکم پر، ته چین مرغ، شینسل مرغ، بریانی مرغ، مرغ کنتاکی، مرغ ترش، کوفته مرغ، کتلت مرغ و … می توان طبخ کرد و از فواید و خاصیت های گوشت مرغ با یک روش آماده سازی سالم بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…