خواص خاکشیر برای کبد

    بیماری کبد چرب که امروزه بسیار همه گیر شده است ناشی از عدم تحرک، برنامه غذایی نامناسب، پر خوری و … می باشد. بهترین راه پاکسازی کبد استفاده از درمان های خانگی به همراه یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت های ورزشی روزانه می باشد. ما برای کمک به شما در این موضوع از خواص خاکشیر برای کبد می گوییم.

ما در مقاله های قلبی خود از خواص خار مریم و خواص کنگر برای کبد گفته ایم و در این مقاله قصد داریم شما را با خواص خاکشیر برای کبد آشنا کنیم.

خاکشیر چیست؟

خاکشیر گیاهی یک ساله تا دو ساله از خانواده شب بویان می باشد. خاکشیر در کوهستان ها و دشتها می روید و ساقه ای به بلندای یک متر دارد. تخم این گیاه که همان خاکشیر مصرفی است به دو رنگ قرمز که طعمی تلخ و قرمز تیره که مورد استفاده عموم است یافت می شود.

خواص خاکشیر:

از جمله خواص خاکشیر که می توان آنها را نام برد، برطرف کننده یبوست و اسهال شدید، رفع آکنه و جوش صورت، کنترل سطح فشار خون، از بین بردن تشنگی و عطش، ضد عفونی کننده، دفع کننده سنگ کلیه و مجرای ادراری، تقویت کننده معده، درمان گر لاغری، برطرف کننده خارش پوست، کاهش حساسیت و آلرژی، جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی، رفع واریس و بواسیر و درمان کبد چرب می باشد.

علایم و نشانه های بیماری کبد چرب و راه های برطرف کردن آن با خاکشیر

بیماری کبد چرب چیست؟

بیماری کبد چرب وقتی اتفاق می افتد که چربی بدن شخص به پنج تا ده درصد برسد و این عارضه به علت مصرف بیش از حد چری های اشباع، قند، استعمال دخانیات، بی تحرکی و مصرف برخی داروها مانند تتراسایکلین می باشد. ذکر این نکته لازم است که بیماری کبد چرب به دو نوع کبد چرب الکلی و کبد چرب غیر الکلی تقسیم میشود و بیماری کبد چرب غیر الکلی ارتباط مستقیم با چربی خون بدن دارد.

خواص خاکشیر

علایم بیماری کبد چرب را بشناسید:

از نشانه هایی که این بیماری دارد می توان به خستگی و بی حال، سردرگمی های ذهنی، پایین آمدن وزن و بی اشتهایی، حالت تهوع، زرد شدن پوست و چشم ها، خارش و تورم پاها را نام برد.

اطلاعات علمی بیماری کبد چرب و درمان آن با استفاده از خاکشیر

از خواص خاکشیر برای کبد چه می دانید؟

خاکشیر یک گیاه مناسب و مفید برای درمان کبد چرب می باشد. با استفاده از خواص خاکشیر برای کبد می توان چربی های کبد را دفع و سلامت کبد را برگرداند. برای این منظور مطابق دستورالعمل های زیر اقدام کنید:

راه های درمان کبد چرب با خاکشیر را بشناسید

  • خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید و میل بفرمایید.
  • ترکیب خاکشیر با آب پنیر یک تقویت کننده قوی کبد و باز کننده راههای کبدی می باشد.
  • دانه های خاکشیر، اسفرزه، بارهنگ، تخم ریحان، تخم شربتی، بالنگو، شیر خشت و ترنجبین نیز در درمان کبد چرب بسیار موثرند.
  • روزانه قبل از صرف صبحانه، دو قاشق سوپ خوری خاکشیر را در دو لیوان آب بجوشانید و میل کنید و بعد از گذشت سی دقیقه به صبحانه خوردن بپردازید.از خواص خاکشیر برای کبد چه می دانید؟

برای مصرف داروهای گیاهی نیز با پزشک مشورت کنید و قبل از استفاده از هر کدام آنها اطلاعات دارویی و درمانی آنها را مورد مطالعه قرار دهید تا از فواید و مضرات آنها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…