خواص حنا

حنا از درختی با برگهای سبز متمایل به خاکستری به وجود می آید. خواص حنا در برگهای آن است. حنا در سال دوبار کشت می شود و برداشت آن از سال دوم و سوم انجام می گیرد. فواید حنا برای مو و پوست و حفظ سلامت آن ها بسیار است.

خواص حنا

خواص حنا را بهتر بشناسید

همانطور که می دانید بارها از ایام گذشته تاکنون بیشترین خواص حنا مربوط به تقویت موها بوده است. برای تقویت موها با حنا می توانید از آن به تنهایی یا همراه با داروهای گیاهی و یا روغن زیتون استفاده کنید. اما از دیگر فواید حنا می توان به رفع بوی ناخوشایند پا اشاره کرد. حنا برای درمان ناراحتی های پوستی, اگزما فصلی و جوشهای روی سر که اکثرا در کودکان دیده می شود به کار می رود. حنا برای درمان بیماری های قارچی نیز کاربرد دارد, همچنین برای تسکین سر درد می توانید از حنا استفاده کنید. به این صورت که مقدار کمی حنا را در آب مخلوط کرده تا به صورت خمیر در آید و آن را روی قسمتی که درد می کند بگذارید.

خواص حنا

فواید حنا برای مو

همانطور که در ابتدا گفته شد بیشترین کاربرد حنا برای مو هاست. از حنا برای رشد موها و درخشندگی آنها می توان بهره برد, حنا از ریزش موها جلوگیری کرده و در تقویت ریشه مو بسیار موثر است. حنا به عنوان یک نرم کننده طبیعی به شمار می رود.

برای نرم شدن موها با حنا می توانید آن را با آب و آبلیمو مخلوط کرده به موها آغشته کنید و اجازه دهید حداقل 20 دقیقه روی موهایتان بماند. از مواد دیگری نیز همراه با حنا می توانید برای درخشندگی و تقویت مو استفاده کنید از جمله روغن خردل و روغن زیتون که به عنوان یک داروی طبیعی برای مو محسوب می شوند.

رنگ حنا

حنا را می توانید با ماست نیز مخلوط کرده و برای جلوگیری از خشکی مو و تقویت ریشه آن را به تمام سر مالیده و بعد از یک ساعت سرتان را با آب ولرم بشویید. در این روش می توانید از چند قطره آب لیمو نیز استفاده کنید.

برای رشد موها با حنا می توان از ریحان نیز همراه آن استفاده کرد.

علاوه بر خواص حنا برای مو می توان از آن برای رنگ کردن مو ها نیز استفاده کرد. حنا رنگ موهای مشکی را به قهوه ایی تغییر می دهد و در افرادی که موهای سفید دارند, رنگ آنها قرمز می شود.

رنگ کردن موها با حنا

رشد ناخن ها با حنا

افرادی که رشد ناخن هایشان کند است و ناخن هایی شکننده دارند می توانند از حنا برای تقویت آنها استفاده کنند. برای اینکار می توانید مقدار 10 گرم حنا را با یک لیوان آب جوشیده و بگذارید نیمی بیشتر از آب آن خشک شده و سپس آن را شیرین کرده و میل کنید. مدت استفاده از این جوشانده ده روز است و بعد زا طی این مدت بهبود در رشد و تقویت ناخن ها ایجاد می شود. نکته ای که در اینجا باید ذکر شود این است که در خوردن این جوشانده جانب احتیاط را رعایت کنید زیرا این جوشانده ممکن است آسیب هایی را به دستگاه تنفسی, ریه و حلق وارد کند. لذا توصیه می شود از کتیرا نیز به مقدار کمی در این جوشانده استفاده شود.

فواید حنااستفاده از خواص حنا برای پوست و مو  سابقه طولانی دارد با این وجود هنوز هم از آن بعنوان یکی از موثرترین گیاهان دارویی برای حفظ سلامت مو و پوست نام برده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…