بررسی خواص گوشت شترمرغ و مزیت های استفاده از آن
گوشت شتر مرغ دارای ارزش غذایی زیادی است و حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی می باشد همچنین این گوشت قرمز از نظر طب سنتی مزاج گرم و خشکی دارد. در ادامه این مطلب انواع خواص گوشت شترمرغ برای سلامت بدن را در اختیار شما همراهان گرامی قرار می دهیم.

گوشت این پرنده از انواع گوشت های کم چرب است و دارای کالری و چربی و کلسترول کمتری نسبت به گوشت مرغ و گوشت بوقلمون است و می توان این نوع گوشت را جزء سالم ترین گوشت ها تلقی کرد بنابراین بهتر است بیماران قلبی و عروقی و افراد چاق و افرادی که به چربی خون مبتلا هستند از گوشت لذیذ شترمرغ استفاده کنند.
بررسی ویژگی های و خواص مفید گوشت شتر مرغ

بررسی خواص گوشت شترمرغ و مزیت های استفاده از آن

گوشت شتر مرغ دارای خواص درمانی بیشماری است بنابراین بهتر است سالمندان و کودکان در حال رشد گوشت این پرنده را در برنامه غذایی خود قرار دهند. در ادامه انواع فواید گوشت شترمرغ برای بدن را بررسی خواهیم کرد.

مواد معدنی موجود در 85 گرم از گوشت شترمرغ

  • کلسیم : 5 میلی گرم
  • کلسترول : 58 میلی گرم
  • چربی : 2 گرم
  • انرژی : 97 کالری
  • پروتئین : 22 گرم

خواص گوشت شتر مرغ

خواص دارویی گوشت شتر مرغ برای سلامت بدن

1. گوشت این پرنده باد های بدن را از بین ببرد.
2. از دیگر خواص گوشت شترمرغ دور کردن بلغم از قلب و مغز و مفاصل است.
3. بهتر است افراد چاق با مزاج سرد از این گوشت استفاده کنند.
4. مصرف گوشت این پرنده برای بیماری هایی نظیر فلج و نقرس و سیاتیک و درد مفاصل مفید است.
5. خانم هایی که دچار بیماری سردی رحم هستند بهتر است از مصرف گوشت پرنده شترمرغ غافل نشوند.

خاصیت گوشت شتر مرغ برای بدن
6. افرادی که نسبت به خوردن دارای اشتهای کاذب هستند و سیری ناپذیرند بهتر است گوشت لذیذ شترمرغ را در برنامه غذایی خود قرار دهند زیرا این گوشت دارای طبع گرم است و همچنین دارای انرژی زیادی می باشد.
7. گوشت پرنده شترمرغ نسبت به گوشت گاو و گوشت مرغ حاوی مقدار زیادی آهن است بنابراین استفاده از آن برای افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه می شود همچنین بهتر است خانم ها در دوران بارداری خود از این گوشت استفاده کنند.
8. خواص گوشت شترمرغ مانند خواص گوشت شتر دارای ویتامین های گروه B است و مقدار زیادی از ویتامین های B6 , B12 در گوشت این پرنده یافت می شود.
9. گوشت پرنده شترمرغ همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین E است بنابراین می توان این گوشت قرمز را جزء موثرترین آنتی اکسیدان ها دانست.

گوشت شتر مرغ با خواص بیشمار

خواص مفید برای افراد مبتلا به بیماری فشار خون

این گوشت دارای مقدار کمی سدیم و منیزیم بالا می باشد بنابراین مصرف این گوشت برای افرادی که فشار خون دارند مناسب است.

انواع خواص مفید گوشت شتر مرغ

مصرف گوشت شتر مرغ برای سالمندان

گوشت شترمرغ مانند گوشت بلدرچین دارای مقدار قابل توجهی امگا 3 است بنابراین بهتر است بیماران قلبی و عروقی و سالمندان این گوشت سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهند. این گوشت همچنین می تواند میزان پروتئین مورد نیاز برای افراد سالمند را تامین کند.

بررسی خاصیت گوشت شتر مرغ برای سلامت بدن

موارد منع مصرف

گوشت شتر مرغ دیر هضم است بنابراین افراد با معده ضعیف بهتر است از این گوشت به میزان کمتری استفاده کنند. همچنین مصرف گوشت این پرنده برای افراد با مزاج گرم مضر است.

خواص درمانی گوشت شتر مرغ برای بدن

از دیگر خواص گوشت شترمرغ می توان به هضم استثنائی آن اشاره کرد. میزان نود درصد از این گوشت قابل هضم است بنابراین گوشت این پرنده بعد از گوشت ماهی از نظر هضم استثنائی در رتبه دو قرار دارد. مصرف این گوشت همچنین برای ورزشکارانی که دارای فعالیت های بدنی طولانی مدت هستند و برای جوانان و افرادی که بیماری آن ها به تازگی بهبود پیدا کرده است می تواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…