خواص فلفل قرمز

فلفل گیاهی است که در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. میوه این گیاه به صورت خام، خشک، پخته شده و یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی مصرف می شود. میوه فلفل قرمز در پوشش های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ، زرد، نارنجی و یا قرمز به خود می گیرد و می روید. خواص فلفل قرمز و فواید دارویی آن بسیار فراوان هستند از جمله این خواص کمک به کاهش وزن است.

فلفل قرمز خواص دارویی فراوانی دارد و به همین دلیل استفاده از این ادویه در بسیاری از غذاها رواج پیدا کرده است. فلفل قرمز که طعم تندی دارد می تواند کمک بزرگی در کاهش وزن داشته باشد. نوعی عصاره که از فلفل قرمز گرفته می شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع لک و انواع کک و مک و همچنین رفع التهاب پوست موثر است.

فلفل قرمز

بررسی خواص فلفل قرمز و مزیت های دارویی و درمانی آن

فلفل تند یا قرمز علاوه بر داشتن خاصیت ضد سرطانی به میزان چشم گیری حاوی فیبر است که در حفظ سلامت بدن موثر است. انواع فلفل مانند فلفل سیاه حاوی ترکیباتی هستند که تحقیقات نشان داده است دمای بدن را به میزان چشم گیری بالا می برند و مصرف اکسیژن را بعد از 20 دقیقه خوردن فلفل قرمز به حداکثر می رساند. این عامل باعث می شود تا بدن کالری بیشتری بسوزاند و در نتیجه کاهش وزن خوبی را به همراه خواهد داشت.

خواص فلفل قرمز

فلفل قرمز و مسکن درد

مصرف فلفل قرمز می تواند درد در بدن را به خوبی کنترل کند و علاوه بر این گردش خون را در بدن بهبود دهد از این رو در بهبود هر گونه زخم و جراحتی می تواند مفید واقع شود. از کرم و یا پودر فلفل قرمز به عنوان مسکن در دردهای مزمن نظیر دندان درد و درد تبخال و زرنا و … استفاده می شود. خواص دارویی فلفل قرمز می تواند همچنین بسیاری از درد های مزمن پوستی را التیام دهد. ممکن است در ابتدای شروع درمان این ماده باعث بروز سوزش و خارش شود که این عارضه ناشی از فلفل قرمز به زودی از بین خواهد رفت.

فواید فلفل قرمز برای لاغری

بر اساس تحقیقان دانشمندان مصرف فلفل قرمز و قرص آن برای کاهش وزن و لاغری مفید است. افراد چاق می توانند روزانه با مصرف یک حب قرص فلفل قرمز و یا دو گیاه فلفل قرمز به راحتی و با سرعت بیشتری وزن خود را کاهش دهند و علاوه بر این مصرف فلفل قرمز و قرص آن می تواند به میزان 80 دقیقه پیاده روی در کاهش وزن شما مفید واقع شود و همچنین خواص فلفل قرمز بر روی سریع تر شدن فعالیت های بدنی تاثیرگذار است.

 فلفل قرمز چه تاثیری بر عملکرد قلب دارد؟

فلفل قرمز برای سلامت قلب و عروق می تواند مفید باشد و همچنین از خواص درمانی فلفل قرمز می توان به بهبود گردش خون و فشار خون و افزایش فعالیت قلب اشاره کرد و علاوه بر این فلفل قرمز ریسک ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

پیشگیری از زخم معده

در زمان های گذشته تصور می شد که استفاده از فلفل قرمز باعث وخیم تر شدن زخم معده می شود ولی امروزه طبق نظریه پژوهشگران مصرف فلفل قرمز برای پیشگیری از زخم معده مفید است.

خواص درمانی فلفل قرمز

مسکن سردرد با فلفل قرمز

در طب سنتی ایرانی فلفل قرمز را به عنوان مسکن سردرد تجویز می کردند و امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند فلفل قرمز حاوی ماده محرکی است که می تواند سردرد را کاهش دهد و در برخی مواقع این ماده بهتر از قرص های مسکن برای کاهش سردرد عمل می کند.

خواص فلفل قرمز در بارداری

فلفل قرمز دارای ویتامین های C , B6 , A است و هر کدام از این ویتامین ها در مقدار های متعارف در درون بارداری مفید هستند. مصرف ویتامین C در بارداری باعث رشد و ترمیم بافت های بدن و جذب آهن سریع از غذا ها می شود از این رو بهتر است که فلفل قرمز را که حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است در برخی از وعده های غذایی خود در حد مجاز استفاده کنید.

تسریع رشد موی سر

یکی دیگر از خواص فلفل قرمز افزایش جریان خون در پوست سر است که همین خاصیت فلفل قرمز در رشد سریع موهای سر می تواند مفید واقع شود. از مخلوط فلفل قرمز و روغن زیتون برای درخشندگی و پر پشتی مو های سر و رشد بیشتر موها استفاده می شود.

دیگر خواص دارویی فلفل قرمز

  • فلفل قرمز به دلیل سرشار بودن از ویتامین C موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان ها می شود.
  • فلفل قرمز موجب جذب بهتر آهن در بدن می شود و مصرف آن به افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه می شود.
  • یکی دیگر از خواص فلفل قرمز خاصیت ضد خونریزی آن است و در برخی از نقاط دنیا در موارد اورژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می شود.
  • فلفل قرمز به مشکلات معده و فرایند هضم غذا کمک می کند.
  • برای درمان یبوست می توانید فلفل قرمز را در غذاهای خود مصرف نمایید.
  • فلفل قرمز در عین حال که نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد.
  • برای تسکین سرفه های شدید مصرف فلفل قرمز بسیار مفید است.
  • خواص دارویی فلفل قرمز در موارد حمله های خفگی مبتلایان به آسم اثر مفید دارد.
  • فلفل قرمز بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می باشد.

خواص دارویی فلفل قرمز

در این مقاله با خواص فلفل قرمز و مزیت های دارویی و درمانی فوق العاده آن برای سلامتی بدن و پیشگیری از ابتلا انواع بیماری ها آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در مورد مزیت های دارویی و درمانی ادویه جات دیگر به بخش خواص ادویه جات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بررسی خواص ریشه زعفران و روش مصرف کردن آن

همانطور که خواص ریشه زعفران فراوان است عوارضی هم به همراه دارد. ریشه زعفران مانند زعفران ط…