بلوبری محصول بومی شمال آمریکا می باشد. بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به بافت های بدن و سلول ها پیشگیری می کند. طبق تحقیقاتی که محققان بر روی این میوه انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که برای مبارزه با یرطان بسیار سودمند است. همچنین از دیگر خواص بلوبری به کاهش وزن و جوان سازی و درخشانی پوست کمک فراوان می کند.

بلوبری به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد از بروز عفونت های ادراری جلوگیری می کند. این میوه دارای کالری بسیار کمی می باشد از این رو برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند موثر است. بلوبری از انواع میوه های خوشمزه در تابستان محسوب می شود. این میوه برای پوست های خشک مفید است و موجب نرمی این نوع پوست می شود.

خواص دارویی بلوبری

بررسی مزیت ها و خواص بلوبری

این میوه کوچک بنفش رنگ دارای خواص بی شماری است. بلوبری موجب جوان سازی می شود و روند پیری را عقب می اندازد. این میوه برای تقویت عملکرد مغز و حافظه بسیار مفید است. بلوبری دارای موادی به نام تانیس است که در دستگاه گوارش برای کاهش التهاب عمل میکند.

خواص بلوبری برای بیماری ها

مبارزه با پیری

بلوبری به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان، از آسیب های ناشی از سموم و رادیکال های آزاد پیشگیری می کند و از بدن در برابر عوامل خطرناک بیماری زا دفاع می کند. بسیاری از تحقیقات خواص ضد پیری بلوبری را ثابت کرده اند. آنتی اکسیدان موجود در این میوه ریشه التهاب و بیماری را در بدن نابود می سازد. از خواص دیگر بلوبری از بروز بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و تقریبا هر بیماری که در انسان شکل می گیرد جلوگیری می کند.

مزیت های بلوبری برای افزایش عملکرد مغز

بلوبری دارای میزان بالایی از فنل و اسید گالیک می باشد و به عنوان محافظ عوامل عصبی شناخته شده است. به گفته محققان این میوه به دلیل داشتن اسید گالیک فراوان مغز را از انحطاط، استرس و عصبی شدن محافظت می کند. از دیگر خواص بلوبری برای حافظه افزایش عملکرد شناختی است که برای افرادی که دارای بیماری آلزایمر یا فراموشی شده اند موثر است. میوه های دیگری که دارای اسید گالیک فراوان هستند شامل تمشک، فندق، انبه، توت فرنگی، چای سبز و آلو هستند.

خواص درمانی بلوبری

فواید بلوبری برای مبارزه با سرطان

مطالعات بالینی این را کشف کرده اند که بر خلاف استراتژی پرتو درمانی و شیمی درمانی مواد غذایی غنی از اسید گالیک مانند بلوبری می تواند بدون آسیب رساندن به سلول های سالم بدن به کاهش علائم سرطان کمک کند. مجله بیوشیمیایی و مولکولی سم شناسی اثرات ضد سرطانی با اسید گالیک را ارزیابی کرده اند و مزیت ها و تاثیرات اسید گالیک را بر روی سلول های سرطان پستان منتشر نموده اند.

فواید بلوبری برای پیشگیری از سرطان

فواید بلوبری برای پوست

استفاده از عصاره بلوبری در تهیه محصولات مراقبت پوستی در سراسر جهان در حال گسترش است. بلوبری به دلیل داشتن طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی برای بازگرداندن تعادل هورمونی که باعث بهبود جوش و آکنه می شود موثر است. بلوبری یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن جوش و آکنه می باشد. همچنین خواص بلوبری برای پوست به دلیل داشتن رسوراترول، به کاهش آسیب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا از بروز تیره شده پوست جلوگیری می کند. همچنین محققان خواص خوبی را در این میوه کشف کرده اند که برای بهبود بینایی نیز موثر است.

مزیت های بلوبری برای پوست

کاهش وزن با بلوبری

یکی دیگر از خواص بلوبری کمک به کاهش وزن است. سه دلیل اساسی بلوبری برای کاهش وزن شامل کالری کم، فیبر بالا و قند کم است که هر سه این دلایل در کنار هم لاغری موثری را به ارمغان خواهند داشت. این میوه باعث کم کردن اشتها و سیری می شود.

     کاهش وزن با یلوبری

بلوبری یک نوع میوه شیرین تابستانی است که خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد. در این مقاله انواع فواید و خواص بلوبری را ملاحظه نمودید. اگر می خواهید از خواص و فواید میوه های دیگر برای سلامتی و زیبایی مطلع شوید به بخش خواص میوه جات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …