خواص آووکادو

مزایا و خواص آووکادو شامل مدیریت وزن، حفاظت از بیماری های قلبی عروقی و دیابت، درمان آستئوآرتریت و افزایش جذب مواد مغذی برای بدن می باشد. همچنین خطر ابتلا به سرطان، آسیب کبدی و خونریزی که ناشی از کمبود ویتامین K است را کاهش می دهد. آووکادو در سالم نگه داشتن چشم و حفاظت از پیر شدن پوست موثر و مفید است. همچنین به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی در حفظ سطح قند خون موثر است. از مزایای دیگر آووکادو به افزایش گردش خون و ساخت استخوان های قوی تر کمک می کند.

با توجه به مطالعات پژوهشگران، دانه آووکادو برای درمان دیابت، بیماری های التهابی و فشار خون بالا و همچنین برای بهبود کلسترول استفاده می شود. همچنین نشان داده شده است که مصرف آووکادو منجر به بهبود کیفیت رژیم غذایی، دریافت مواد مغذی، از جمله خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش می دهد.

خواص درمانی آووکادو

بررسی خواص آووکادو برای سلامت و زیبایی

آووکادو به عنوان یک ماده غذایی قدرتمند جایگاه ویژه ای در هرم مواد غذایی دارد. آووکادو غنی از مواد مغذی مختلف، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. همچنین این میوه منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده است. آنها منبع خوبی از انرژی هستند و شامل تعداد زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را در خود دارند. آووکادو حاوی کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، مس، منگنز، فسفر و روی است. همچنین آنها حاوی مواد معدنی مانند ویتامین C، B6، B-12، A، D، K، E ، تیامبن، ریبوفلاوین و نیاسین است. علاوه بر اینها این میوه منبع بزرگی از فیبر در رژیم غذایی محسوب می شود و می تواند بیش از 40درصد از نیاز روزانه را بر طرف سازد.

خواص دارویی آووکادو

فواید و مزیت های آووکادو برای مراقبت پوست و مو

آووکادو به دلیل غنی بودن از مواد مغذی، برای سلامت پوست از جمله پوست های خشک و آسیب دیده مفید است. این خواص آووکادو برای پوست به دلیل داشتن ویتامین های ضروری و خاصیت درخشندگی پوست، در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. همچنین از دیگر خواص آووکادو مراقبت و سلامت موهای خشک و آسیب دیده است. بسیاری از افراد از آووکادو ماسک های مناسبی برای پوست و موی خود تهیه می نمایند. علاوه بر اینها روغن آووکادو برای درمان پسوریازیس موثر است. بتاکاروتن و لیکوپن دو نوع از ترکیبات عالی در آووکادو هستند که به ارتقاء سلامت پوست و مو و همچنین به از بین بردن پیری پوست کمک می کند.

آووکادو برای پوست و مو

خاصیت های آووکادو برای سلامت چشم

از دیگر خواص آووکادو کمک به سلامت چشم ها است. این میوه حاوی کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین و زیگزانتین است که به محافظت از چشم ها در برابر آب مروارید، پیری چشم و دژنراسیون ماکولا کمک می کند. این شرایط اغلب توسط رادیکال های آزاد که در بافت چشم تجمع ایجاد می کنند رخ می دهد، فعالیت آنتی اکسیدانی این میوه به خنثی کردن اثرات این رادیکال های آزاد خطرناک می پردازد.

فواید آووکادو برای سلامت قلب

مصرف آووکادو به حفظ سطح کلسترول سالم خون کمک می کند. سطوح بالا پتاسیم در این میوه قدرتمند به مبارزه با فشار خون بالا می پردازد. همچنین با محافظت از رگ های خونی و عروق باعث کاهش لخته شدن خون می شود، به همین دلیل از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.
خواص آووکادو

مزیت آووکادو برای هضم غذا

آووکادو به عنوان یک تسکین دهنده برای روده معرفی شده است که در نتیجه موجب هضم راحت غذا می شود. این میوه ها دارای فیبر محلول و نامحلول هستند که به درست عمل کردن سیستم گوارش و هضم راحت مواد غذایی کمک می کنند. علاوه بر این ها، آووکادو با تحریک شیره معده و گوارش باعث جذب سریع مواد غذایی می شود. در نتیجه علائم یبوست و اسهال را کاهش می دهد. مصرف آووکادو به دلیل غنی بودن فیبر بالا، امری مهم برای بهینه سازی سلامت دستگاه گوارش محسوب می شود.

فواید آووکادو برای ناباروری در مردان

از دیگر خواص آووکادو کمک به مردان برای افزایش باروری است. با استفاده بیشتر از مواد غذایی غنی از ویتامین E مانند آووکادو و  مصرف مکمل های این ویتامین توسط پزشک، امکان باروری مردان افزایش پیدا می کند. ویتامین C همراه با ویتامین E در نچسبیدن اسپرم ها به یکدیگر نقش دارند، بنابراین اسپرم ها می توانند خیلی راحت تر به سمت سلول تخمک حرکت کنند و قدرت جابجایی آنها را افزایش می دهد.

مزیت های آووکادو برای بارداری

آووکادو یک نوع میوه روغنی است و چربی های غیر اشباع و قابل هضم دارد. برای مصرف آن می توان یک سس کامل از آووکادو درست کرد و با سبزیجات و یا سالاد میل کرد. در این مقاله با خواص آووکادو برای زیبایی و سلامت آشنا شدید. برای کسب اطلاع از خواص میوه های دیگر به بخش خواص میوه جات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …