مهمترین خاصیت های بلوط
بلوط ها دارای مواد مغذی مفید بسیار زیادی می باشند. این میوه در مناطق اروپایی کشت و پرورش داده می شود و توسط مردم سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. در بلوط مقدار زیادی پروتئین نیز وجود دارد. این میوه دارای فواید زیادی برای بدن انسان می باشد. در این مطلب مهمترین خواص بلوط را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بلوط دارای انرژی فراوان و چربی کم می باشد. مواد موجود در بلوط اغلب به مقدار متوسط وجود دارد به جز روی و منگنز که به مقدار فراوان وجود دارد. منبع غنی از ویتامین ها و 60% آب است که این ویژگی ها بلوط را به میوه ای پر خاصیت تبدیل کرده است. بطور کلی بلوط دارای 27% ویتامینB6 ، 15% فولات و 48% ویتامین C از نیاز روزانه ما به این مواد می باشد. در ادامه خواص بلوط این میوه خوشمزه را برای شما دوستان عزیز خواهیم آورد.

   خاصیت های بلوط

مهمترین خواص بلوط که باعث شگفتی همگان می شود

از آنجا که این میوه دارای انرژی فراوان، کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین های A ,B1 ,B2 ,B3 ,B6 ,C ، فولات، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی، پتاسیم می باشد فواید سلامتی زیادی برای بدن دارد و باعث می شود عملکردهای بدن در بهترین حالت انجام گیرند. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامتی می گردد. تا پایان با بررسی خواص بلوط همراه ما باشید.

خواص دارویی بلوط

خواص بلوط برای معده

بلوط دارای مقدار فیبر زیادی می باشد. فیبر باعث جذب آب می گردد. باعث می شود مدفوع حالت نرم پیدا کرده و حجم آن افزایش پیدا کند. مدفوع حجیم و نرم به راحتی از مجرای گوارشی عبور می کند و به همین دلیل باعث پیشگیری از یبوست و تورم می شود. معمولا اگر مقدار آب موجود در بدن کم باشد فیبر به درستی نقش خود را ایفا نمی کند. اما از آنجا که بلوط دارای مقدار زیادی آب می باشد باعث بهبود عملکرد هضم می شود و برای معده مفید است.

خاصیت های دارویی بلوط

بلوط برای کاهش وزن

کاهش وزن امری مهم می باشد اما باید توجه داشت که کاهش وزن باید از راه درست انجام گیرد. رژیم نامناسب برای کاهش وزن می تواند در طولانی مدت آسیب های فراوانی به بدن بزند. رژیم و غذای مصرفی مهمترین بخش در برنامه کاهش وزن می باشد. خوردن هندوانه و بلوط برای کاهش وزن مناسب است. یکی دیگر از خواص بلوط وجود مقدار زیاد فیبر در آن می باشد که باعث می شود برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و به طور طبیعی اشتها را محدود می سازد. ترکیبات آلی و آب در بلوط الکترولیته از دست رفته را بازسازی کرده و کنترل می کند.

خواص درمانی بلوط

فواید بلوط برای زنان بادار

برای هر زنی حاملگی دوران مهمی است، او نه تنها باید مراقبت نوزاد درون خود باشد بلکه باید از خود به بهترین نحو مراقبت کند. نوزاد برای رشد در دوران حاملگی به مواد مغذی زیادی نیاز خواهد داشت و به همین دلیل است که رژیم غذایی کافی در طول حاملگی از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجا که بلوط دارای کلسیم، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد باعث استحکام استخوان ها می شود، خوردن میوه هایی مثل بلوط، کیوی، پرتقال، شلیل در دوران بارداری مفید است. بلوط از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند. از دیگر خواص بلوط برای زنان باردار درمان حالت تهوع بویژه در سه ماهه اول بارداری می باشد.

سلامت قلب

از خواص درمانی بلوط می توان به وجود مقدار فراوان ویتامین B12,B6 و فولات در آن اشاره کرد که سطوح هموسیستئین را کنترل می کند. هموسستئین آمینو اسید غیر پروتئینی می باشد این آمینو اسید می تواند باعث انسداد در عروق شود مردم که دارای سطوح بالا هموسیستئین می باشند در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دارند. بلوط دارای مقدار زیاد ویتامین B12 و مقدار قابل توجهی فولات یا اسید فولیک می باشد به همین دلیل قادر به کنترل سطوح هموسیستئین می باشد.

خواص بلوط

عوارض جانبی و مضرات بلوط

بلوط ها منبع غنی از ویتامین B6 است این ویتامین محلول در آب می باشد. استفاده بیش از حد از این ویتامین در طولانی مدت ممکن است اختلالات ذهنی و عصبی را به همراه داشته باشد و همچنین ممکن است در طولانی مدت مشکلاتی برای سلامت فرد ایجاد کند. آنافیلاکسی واکنش حساسیتی می باشد که می تواند آسم را به همراه داشته باشد به همین دلیل بهتر است در ابتدا مطمئن شوید که بلوط برای شما ضرری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …