خواص مختلف گلابی

مصرف میوه و سبزیجات در گونه های مختلف با کاهش خطرات بسیاری از شرایط نامطلوب سلامت همراه می باشد. افزایش مصرف گیاهان غذایی مثل گلابی ها باعث کاهش خطر چاقی، دیابت، اختلالات قلبی و به طور کلی مرگ و میر می شود در حالیکه سلامت را توسعه می بخشد، انرژی را افزایش داده و در کاهش وزن موثر می باشد. تا پایان مطلب با بررسی خواص گلابی همراه ما باشید.

گلابی ها نرم و شیرین می باشند و به عنوان دارو برای بسیاری از بیماری ها شناخته شده اند. این میوه هدیه خداوندی نامیده شده است. گلابی ها سرشار از مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشند که باعث می شود خوشمزه به نظر برسند. در ادامه مهمترین خواص میوه گلابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    خاصیت گلابی

خواص گلابی که باعث شگفتی می شود

گلابی ها به خانواده روزاسی تعلق دارند. گلابی دارای شکل مشخصی می باشد پایین این میوه گرد و عریض است و بالای آن به تدریج باریک می شود. در ادامه با مهمترین خواص گلابی برای سلامت روح و جسم و فواید سلامت آن آشنا خواهیم شد.

خاصیت های گلابی

فواید گلابی در دوران بارداری

اسید فولیک برای زنان حامله و برای حفظ سلامت جنین در برابر نقص های هنگام تولد خیلی مهم می باشد. اسید فولیک موجود در گلابی در این مورد به شما کمک خواهد کرد و استفاده از گلابی مثل پرتقال و کیوی در طول بارداری به طور منظم توصیه می شود.

خواص درمانی گلابی

خواص مهم گلابی برای پوست

 گلابی هم مانند شلیل دارای فواید بیشماری برای پوست می باشد. برای پیشگیری از پیری روزانه مقدار زیادی گلابی مصرف کنید. این میوه حاوی ویتامین E آنتی اکسیدانی فوق العاده موثر، ویتامین K و مس می باشد. تمام این عناصر قادر به مقابله با رادیکال های آزاد و موثر می باشند و بدین وسیله سلول های پوستی را از آسیب جدی حفظ می کند. در نهایت باعث درخشندگی پوست شده و تشکیل خطوط کنار چشم ها و لب ها را محدود می سازد. اگر پوست چرب دارید گلابی ها واقعا برای شما موثر خواهند بود. یک گلابی را له کنید و کرم و عسل را به آن اضافه کنید. از این خمیر سه بار در هفته به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. مردمی که به آکنه مبتلا می باشند می توانند از خواص گلابی برای پوست استفاده کنند.

خواص گلابی

گلابی حاوی سطوح بالا ویتامین های حیاتی و مواد معدنی ضروری می باشد این میوه سیستم ایمنی را تقویت می کند. در نتیجه پوست قادر به مبارزه با آکنه، جوش و انواع دیگر عفونت های پوستی می باشد. گلابی نه تنها برای پوست های چرب مناسب می باشد بلکه همچنین برای پوست های خشک مفید می باشد. حاوی  لوسیون طبیعی پوست می باشد که به تعادل محتوی آب موجود در پوست کمک می کند و رطوبت طبیعی آن را حفظ می کند. مصرف منظم آب گلابی صورت شما را صاف می سازد. آنزیم های طبیعی موجود در میوه آن را به عامل شستشوی عالی تبدیل می کند. به راحتی می توانید از شر سلول های مرده پوست رهایی یابید. گلابی ها همچنین برای لب ها بدلیل وجود اسید لاکتیک موجود در عصاره آن عالی می باشند. محتوی اسید موجود در میوه سلامت سلول های لب شما را حفظ می کند. ویژگی های ضد تورمی گلابی ها باعث شده این میوه به عنوان داروی زیبایی عمل کند. مصرف گلابی یا استفاده از محصولات آرایشی زیبایی حاوی عصاره آن هیچ واکنش حساسیتی ایجاد نمی کند.

سلامت ذهن

یک گلابی با اندازه متوسط حدودا 15 درصد از نیاز روزانه ما به مس را تامین می کند. مس ماده معدنی ضروری مورد نیاز برای سلامت سیستم عصبی مرکزی می باشد. یون مس مسوول قوی سازی یا ضعیف سازی سیناپس های عصبی می باشد. این تغییرات بر توانایی یادگیری و حافظه ما تاثیر می گذارد. آنتی اکسیدان و کورستین یافت شده در گلابی ما را در برابر اختلال آلزایمر حفظ می کند.

فواید مهم گلابی در پیشگیری از سرطان ها

خواص گلابی خطرات ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد. فیبر موجود در گلابی با اسید ثانویه صفراوی ترکیب می شود. مقدار زیاد اسید صفراوی ثانویه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. گلابی با ترکیب با اسیدهای ثانویه صفراوی خطر سرطان را کاهش می دهد. اسید هیدورکسینامیک موجود در گلابی ها از سرطان ریه و معده پیشگیری می کند. کورستین آنتی اکسیدان موجود در پوست گلابی نیز از سرطان پیشگیری می نماید.

خواص دارویی گلابی

سلامت قلب با مصرف گلابی

گلابی ها مثل گریپ فروت منبع غنی از گلوتاتنین یک آنتی اکسیدان می باشند که فشار خون بالا را کنترل می کند و خطرات سکته را کاهش می دهد. حاوی پتاسیم یک ماده معدنی می باشد که سلامت قلب را حفظ می کند. کورستین از آسیب به عروق که می تواند منجر به اختلالات قلبی شود پیشگیری می کند. سطوح بالای پکتین کلسترول موجود در بدن را کاهش می دهد.

گلابی ها منبع خوبی برای ویتامین B2,C,E می باشند. حاوی مواد معدنی مثل مس، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، سولفور و کلورین در مقادیر اندک می باشد. همچنین منبع خوبی از پکتین فیبر محلول در آب می باشد. گلابی همچنین حاوی سه گروه فلاونوئید ها و آنتی اکسید سیانین در مقادیر زیاد می باشد. که باعث می شود خواص گلابی از ارزش بالاتری برخوردار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …