خواص میگو و بررسی مهم ترین فواید مصرف میگو برای انسان

میگو جزء سخت پوستان آبزی محسوب می شود و در بیشتر آب های شور و شیرین سراسر دنیا موجود است. میگو ها بالاترین مقاومت را در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارند. خواص میگو برای بدن بی شمار است و از این رو انسان های زیادی در برنامه غذایی روزانه خود از میگو استفاده می کنند.

یکی از لذیذترین غذاهای دریایی میگو است که نسبت به سایر غذا های دریایی کالری کم تری دارد هم چنین پروتئین موجود در میگو کیفیت بالایی دارد و میگو سرشار از تمام اسید آمینه های لازم برای بدن است. همچنین این موجود دریایی پرخاصیت، حاوی مقداری زیادی ویتامین B12 و سلنیوم است و نیز ویتامین های A, B6 , E در درون میگو یافت می شوند. علاوه بر این املاح و مواد معدنی شامل آهن و منیزیم و سدیم و فسفر و روی و مس و کلسیم در درون میگو نسبت به سایر آبزیان دریایی بیشتر است.

خواص مفید میگو و بررسی فواید مصرف میگو برای سلامت بدن

خواص میگو برای بدن چیست؟

میگو چربی بسیار کمی دارد و اسیدهای امگا 3 موجود در میگو که از نوع اسید های چرب غیر اشباع هستند برای سلامت بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در درون بدن بسیار مفید هستند و هم چنین این نوع اسید های چرب از اجزای ضروری برای غشاء سلول مغز و بافت چشم محسوب می شوند.

بررسی خاصیت های میگو

مواد ترکیبی موجود در 100 گرم میگو

آب : 77 میلی گرم
پروتئین : 1.18 گرم
چربی : 8.0
کلسترول : 163 میلی گرم
قند : 91 میلی گرم
انرژی : 99 کالری
آهن :19 درصد
سلنیوم : 64 درصد
ویتامین B12 : به میزان 75 درصد
فسفر : 50 درصد
مس و ید : 30 درصد

بررسی خاصیت های میگو

 خواص دارویی میگو

میگو از نظر غذایی و خواص دارویی دارای ارزش بالایی است و هم چنین از دیگر خواص میگو تقویت سیستم دفاعی بدن است. میگو به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد شما را از خطر ابتلا به بیماری برونشیت مزمن و ورم مفاصل محافظت می کند. در ادامه این مطلب برخی از خواص درمانی میگو را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

خواص مصرف میگو برای انسان

پیشگیری از فشار خون

از جمله خواص میگو کنتزل فشار خون می باشد و بهتر است در هنگام طبخ، میگو را با مقدار کمی نمک و روغن طبخ نمایید زیرا سرخ کردن میگو در مقدار زیادی روغن کالری زیادی را به بدن می رساند و باعث چاقی و افزایش وزن می شود و افزایش وزن هم یکی از عوامل بروز فشار خون بالا در افراد محسوب می شود.

پیشگیری از کم خونی

تخم بلدرچین و میگو از مواد غذایی بسیار مفید برای مبارزه با کم خونی محسوب می شوند. افرادی که از رژیم غذایی خود گوشت قرمز را حذف کرده اند بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن قرار می گیرند. با خوردن 100 گرم میگو 19 درصد از نیاز بدن به آهن تامین می شود و بهتر است که شما این غذای دریایی مقوی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

بررسی مهم ترین خواص مفید میگو

پیشگیری از بیماری آلزایمر

میگو سرشار از امگا 3 است و اگر شما به مصرف هفتگی این غذای دریایی عادت کنید از خطر ابتلا به بیماری های آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی محافظت می شوید. با دریافت 380 گرم از اسید های چرب در روز خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی  کاهش می یابد و با مصرف 3 بار در هفته از میگو می توانید نیاز روزانه بدن خود به اسید های چرب را تامین کنید. پیشگیری از بیماری آلزایمر از جمله مهمترین خواص میگو است.

پیشگیری از سرطان

میگو و خاویار سرشار از سلنیوم هستند و شما می توانید با خوردن 100 گرم میگو 64 درصد از نیاز روزانه بدن تان را به این ماده مغذی مفید تامین کنید. سلنیوم دارای خواص آنتی اکسیدانی است و این خاصیت میگو خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان روده بزرگ و انواع سرطان های خون مانند لوسمی و لنفوم هوچکین را به خوبی کاهش می دهد. هم چنین سلنیوم بافت های درون بدن را از هجوم رادیکال های آزاد در امان نگه می دارد.

خاصیت های مفید میگو برای بدن

منبع مفید از کلسترول و پروتئین

بر خلاف تصور برخی از مردم مصرف میگو باعث افزایش کلسترول نمی شود. میگو سطح کلسترول بد را به میزان 7 درصد و سطح کلسترول خوب را به میزان 12 درصد افزایش می دهد. شما می توانید با مصرف 12 عدد میگوی بخار پز شده 160 میلی گرم کلسترول را به بدن خود وارد کنید و بنابراین سطح تری گلیسیرید را 13 درصد پایین بیاورید و بهتر است.

انواع خواص مفید میگو برای سلامت بدن

آیا مصرف میگو باعث کاهش وزن در بدن می شود ؟

ید موجود در درون میگو برای عملکرد مناسب غده تیروئید مفید است و هم چنین کمبود ید در بدن می تواند باعث اختلال در غده تیروئید شود که اختلالات غده تیروئید باعث افزایش وزن و یا کاهش وزن غیر طبیعی در بدن می شود. هم چنین پروتئین و ویتامین های D , B و روی موجود در میگو برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش بدهند مفید هستند. هم چنین روی موجود در میگو سطح لپتین را افزایش می دهد و لپتین نقش مهمی در تنظیم چربی و ذخیره انرژی و اشتها دارد.

بررسی خاصیت های میگو برای انسان

خواص میگو در دوران بارداری

مصرف 100 گرم میگو در روز می تواند 50 درصد از نیاز روزانه بدن شما را به پروتئین در دوران بارداری تامین می کند. همانطور که گفته شد میگو حاوی مقدار زیادی امگا 3 است که مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری برای رشد و توسعه مغز جننین و افزایش ضریب هوشی جنین موثر است. از جمله خواص دارویی میگو برای زنان باردار این است که خطر احتمال زایمان رود رس را کاهش می دهد. میگو کاملا پخته شده را در دوران بارداری مصرف نمایید زیرا میگو نپخته و یا نیمه خام حاوی میکروب هایی است که برای جنین بسیار مضر هستند. بهتر است که در دوران باداری در مصرف میگو زیاده روی نکنید و میگو را در حد اعتدال مصرف نمایید.

خواص میگو در دوران بارداری

مصرف مداوم میگو و قرار دادن آن در برنامه غذایی افراد میل جنسی را افزایش می دهد و هم چنین پروتئین و ویتامین های گروه B و آهن و کلسیم و روی موجود در میگو می توانند کیفیت روابط زناشویی را تا حد زیادی بالا ببرند. در این مطلب شما را با انواع خواص میگو آشنا ساختیم که امیدواریم به خوبی با مصرف این ماده غذایی پرارزش بتوانید از فواید و مزایای آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…