خواص لبو قرمز و مزیت های آن

لبو قرمز یکی از خوشمزه و خوش طعم ترین سبزیجاتی می باشد که ما ایرانی ها نیز از محصولات غنی شده آن آگاهی داریم و از ارزش غذایی لبو قرمز نیز استفاده های فراوانی نیز می بریم و همچنین برای آشنایی بیشتر از خواص لبو قرمز و مضرات آن در ادامه مطلب می توانید با ما همراه باشید .

آشنایی با فواید و خواص لبو قرمز

لبو قرمز با توجه به کلسیم، فیبر، منیزیم، پتاسیم و گوگردی که دارد می تواند ضامن سلامتی ما باشد که در ادامه به خاصیت های لبو قرمز نیز اشاره می کنیم.

تقویت قلب با لبو قرمز

کم کردن وزن ولاغری :

با توجه به آنچه ذکر شد لبو قرمز از خواص های فراوانی نیز برخوردار می باشد. ازجمله باعث کم کردن وزن و لاغری ما نیز می شود ویکی دیگر از خواص لبو قرمز که می توانیم به آن اشاره کنیم، داشتن فیبر فراوانی نیز می باشد که باعث چربی سوزی بدن و بی میلی و کم شدن اشتهای ما نیز می شود که کمک زیادی به ما می کند تا بتوانیم خودمان را لاغر کنیم.

پایین آمدن فشارخون:

از دیگر خواص بی نظیر لبو که می توانیم به آن اشاره کنیم کاهش فشارخون می باشد. لبو قرمز با توجه به نیتراتی که در آب آن نیز موجود می باشد باعث می شود که جریان خون در رگ های ما جاری شود و کمک بسیاری می کند به آنهایی که از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برند.

مزایای لبو قرمز

کم خونی :

از دیگر فواید لبو قرمز که می توانیم نام ببریم کم خونی می باشد. علاوه بر لبو قرمز آبی که دارد سرشار از مواد مغذی همچون آهن و ویتامین c می باشد که باعث می شود بیماری کم خونی درمان و رو به بهبودی پیش برود.

 کبد چرب :

لبو به دلیل آنتی اکسیدان ها و عنصری بنام بتالین در سم زدایی و پاکسازی کبد بسیار مفید واقع شده است.


خواص بی شمار لبو قرمز

افزایش رشد مو :

از مهم ترین خواص لبو به دلیل مواد مغذی که دارد می تواند در جهت رشد مو بسیار موثر باشد از جمله این مواد فسفر، پروتئین و ویتامین هایی از قبیل C و B می باشد.

کاش استرس:

از مهم ترین خواص لبو قرمز که در گروه ویتامین B نیز قرار دارد ،کلسیم ومنیزیم شامل آن می باشد، که نقش بسزایی درکاهش استرس دارد. ازجمله سروتونین یکی از هورمون های بسیار مهمی می باشد که باتوجه به شرایط روحی و سیستم بدن را تنظیم کرده که باعث جلوگیری از خستگی و افسردگی می شود.

تقویت گوارش : 

به یکی دیگر از فواید لبو قرمز که بخواهیم به آن اشاره کنیم تقویت و بهبود گوارش می باشد، که بسیار مفید واقع شده، بنابراین برای افرادی که مبتلا به بیماری های گوارشی هستند خوردن لبو قرمز توصیه می شود.

تقویت بارداری:

استفاده از لبو برای زنان باردار بسیار مفید است، این خاصیت به دلیل اسید فولیک فراوانی که در لبو وجود دارد باعث می شود که جنین سریع رشد کند، و از نقص های مادر زادی نیز جلوگیری کند.

تقویت استخوان ها و دندان :

لبو با داشتن کلسیم از دندانها و استخوانها و ناخن های سالم ما محافظت می کند.

خواص لبو قرمز

علاوه بر موارد ذکر شده بالا، خواص لبو قرمز شامل موارد دیگری همچون درمان التهاب، تنظیم قند خون، کاهش کلسترول، پیشگیری از آب مروارید و سلامت جنسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …