معرفی خواص انبه برای پوست و مو

انبه منبع ویتامین E , C است که باعث تولید کلاژن می شود. کلاژن مهمترین عامل بهبود الاسیسیته پوست و بهبود سلولهای پوستی است. مسائل ژنتیکی ، تغییر آب و هوا باعث افتادن پوست می شود. در ادامه با مهمترین خواص انبه برای پوست آشنا می شویم.

2

انبه یک میوه گرمسیری است که در کشورهای بنگلادش ، هند و پاکستان عمل می آید. انبه در صنعت غذا به عنوان رنگ و طعم کاربرد دارد. انبه به عنوان خوراکی پرکاربرد هم استفاده می شود. خواص انبه برای پوست و مو زیاد است. میوه انبه بعد از سه تا شش ماه می رسد و رسیده آن دارای 500 تا 2500 گرم وزن است. انبه در رنگهای زرد ،قرمز ، نارنجی و سبز وجود دارد. هند بزرگترین کشور تولید کننده انبه است که نصف انبه جهان را تولید می کند.انبه خواص بسیاری دارد. طعم انبه گرم و خشک است.

انبه خوش طعم و شیرین است و حاوی مقدار بالایی از مواد معدنی ، ویتامین و آنتی اکسیدان است. انبه به صورت ترشی و سس در بازار وجود دارد. از خواص انبه رفع یبوست و تسکین درد معده است.

ارزش غذایی انبه:

  • فیبر 1.6 گرم
  • پروتیین 0.8 گرم
  • قند 14 گرم
  • کالری 60
  • چربی 0.1 گرم
  • کربوهیدرات 15 گرم

خواص انبه برای پوست و زیبایی

انبه جوش و آگنه صورت را از بین می برد و باعث کاهش مشکلات پوستی می شود. مصرف انبه ، نعنا و خیار جوش صورت را درمان می کند. ماسک انبه منفذهای پوست را باز می کند و باعث درمان جوش می شود. از خواص انبه برای زیبایی، کاهش چین و چروک پوست است. ویتامین A , C موجود در انبه کلاژن تولید می کند و کلاژن پیری پوست را به تاخیر می اندازد و چین و چروک پوست صورت را کم می کند. ویتامین C موجود در انبه موها را پرپشت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. روغن انبه در درمان سفیدی زودرس مو کاربرد دارد.

خواص انبه برای پوست

اسید آلفاهیدروکسی موجود در انبه باعث از بین رغتن سلولهای مرده پوست می شود. ویتامین E موجود در انبه خشکی پوست را از بین می برد و پوست را شاداب و جوان نگه می دارد. برای شادابی پوست انبه خرد شده را روی پوست ماساژ می دهیم و پس از بیست دقیقه پوست صورت را با آب ولرم می شوییم.

سفیدی و شفافیت پوست ،از جمله مهمترین خواص انبه برای پوست است. بتا کاروتن و ویتامین A موجود در انبه باعث روشن شدن پوست می شود. برای جلوگیری از حساسیت انبه روی پوست مقداری از آنرا بیست دقیقه روی پوست نگه دارید تا از عدم حساسیت آن اطمینان حاصل کنید. انبه لکه های قرمز و تیره پوست را رفع می کند و باعث شفافیت پوست می شود. ویتامین A که در انبه موجود است شوره سر را رفع کرده و باعث براق شدن موها می شود.

ویتامین A موجود در انبه گردش خون در پوست را افزایش می دهد و باعث تقویت و رشد موها    می شود. روغن هسته انبه موها را ضخیم و تیره می کند و باعث درمان ریزش مو است. همچنین روغن هسته انبه شوره سر و ریزش مو را رفع می کند. رفع چربی پوست جزوه خواص پوست و مو است.

فواید متعدد میوه انبه

چند نوع ماسک انبه برای پوست:

در این قسمت به برخی از ماسکها که خواص انبه برای پوست را تامین می کنند اشاره می کنیم.

رفع جوشها با ماسک انبه ، عسل و ماست:

عسل جوش صورت را کاهش می دهد. انبه و ماست هم باعث مرطوب شدن پوست می شوند.

ترکیب یک قاشق غذاخوری انبه – یک قاشق عسل – یک قاشق ماست .

ماسک باید پانزده دقیقه روی پوست قرار گیرد و سپس با آب ولرم شسته شود.

لایه برداری با ماسک انبه ،شیر و شکر:

ترکیب – یک عدد انبه – یک قاشق غذاخوری شکر – دو قاشق غذاخوری شیر کم چرب.  این ترکیب هم پس از قرار گرفتن روی پوست به مدت پانزده دقیقه باید با آب ولرم شسته شود.

ماسک انبه ، ماست و گلاب برای پوست حساس:

ترکیب – یک قاشق غذاخوری انبه – یک قاشق ماست و دو قاشق چایخوری گلاب. به پوست حساس برای مقابله با جوش و چروک کمک می کند.

شفافیت پوست با ماسک انبه ، عسل و آرد نخودچی:

اشعه آفتاب و آلودگی هوا عوامل تیرگی پوست هستند. ترکیب – دو قاشق غذاخوری انبه – یک قاشق عسل – دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی ، را به پوست می زنیم. بعد از بیست دقیقه پوست را می شوییم.

ماسک پوست انبه با خواص اعجاب انگیز

عوارض مصرف زیاد انبه:

علاوه بر خواص انبه برای پوست، مصرف زیاد انبه عوارضی هم دارد. پوست انبه مواد شیمیایی دارد که می تواند واکنشهای حساسیتی در افراد ایجاد کند. استفاده زیاد از انبه موجب خواب آلودگی می شود.

انبه سبز که اسید آناکاردیک دارد، حساسیت و واکنشهای آلرژیک ایجاد می کند.

امیدوریم مطالعه این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. میتوانید برای آشنایی با خواص برگ انبه و نیز خواص هسته انبه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …