خواص و فواید شیر شتر

بین خواص شیر شتر و شیر گاو تفاوت های قابل توجه زیادی وجود دارد. شیر شتر حاوی مواد معدنی زیادی از جمله آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم و منیزیم در مقادیر زیاد می باشد. همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین A و ویتامین B می باشد. در این نوع شیر نسبت به دیگر شیر ها پروتئین بیشتری وجود دارد.

خواص شیر شتر نسبت به دیگر شیرها بیشتر می باشد، پژوهش ها نشان داده اند که شیر شتر نسبت به شیر گاو سالم تر است. مصرف شیر شتر برای زنان شیرده باعث افزایش شیر آن ها شده و همچنین هضم آن برای این مادران راحت تر می باشد. این شیر دارای مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین C، اسید های چرب اشباع نشده و ویتامین های گروه B است.

     خاصیت های درمانی شیر شتر

آنچه باید در مورد خواص شیر شتر بدانیم

خواص شیر شتر برای بدن بسیار شگفت انگیز و حیرت آور می باشد، این شیر به صورت فراوان در کشور های مختلف در سراسر دنیا به ویژه در اروپای میانی و آفریقا و خاورمیانه در دسترس است. فواید دارویی نوشیدن شیر شتر را برای بدن در ادامه بیان خواهیم کرد.

برای زنان باردار

شیر شتر برای زنان باردار سالم و ایمن می باشد، محتوی فولات در این شیر یکی از مهمترین خواص شیر شتر برای زنان باردار است. فولات همانطور که همه ما آن را به نام اسید فولیک می شناسیم یک ماده مغذی حیاتی برای رشد جنین بطور سالم در زنان حامله است. این شیر در مقایسه با خواص شیر دیگر حیوانات دارای مقادیر زیادی کلسیم می باشد. وقتی شما حامله هستید برای رشد کلی جنین به کلسیم بیشتری نیاز خواهید داشت. به جای خوردن مکمل های کلسیم در طول بارداری تمام کلسیم مورد نیاز بدن را از طریق مصرف غذاهای حاوی کلسیم فراوان دریافت کنید. بنابراین شیر شتر را باید در رژیم غذایی بارداری خود قرار دهید. با مصرف شیر شتر در دوران بارداری از فواید این شیر بهره مند خواهید شد و قدرت بدنی شما در طول این دوره افزایش خواهد داشت. از دیگر خواص شیر شتر در دوران بارداری می توان به پیشگیری از عفونت ها، درمان دیابت و کنترل دیابت در این دوران اشاره کرد.

خواص درمانی شیر شتر

برای سلامت نوزاد

فولات به رشد دستگاه عصبی نوزاد کمک می کند. فولات موجود در شیر شتر می تواند از عدم تکامل دستگاه عصبی، شکاف لب و کام پیشگیری کند. از آنجا که فولات بطور طبیعی در شیر شتر وجود دارد، به پیشگیری از بیماری های مرتبط با کمبود فولات در بدن بیماری لثه، بیماری های مزمن کودکانه، عفونت های مخاطی و کم خونی کمک می کند.

خاصیت های دارویی شیر شتر

برای سلامت کودکان

شیر شتر درمانی خانگی برای کودکانی است که از انواع حساسیت های شدید یا خفیف به انواع غذاها رنج می برند. پژوهش های علمی در مورد گروه کوچکی از کودکان که شامل 8 کودک بودند و به شیر و دیگر غذاها حساسیت های شدید داشتند نشان دادند که آن ها بطور موفق قادر به غلبه بر حساسیت ها با پیروی از رژیم غذایی شامل شیر شتر می باشند خواهند بود. هر هشت کودک بدون عوارض جانبی بر حساسیت های خود غلبه کردند. در شیر شتر پادتن هایی برای مقابله با بیماری ها وجود دارد که حساسیت ها و دیگر علایم را کاهش می دهند.

خاصیت های شیر شتر برای دیابت

شیر شتر یک داروی ضد دیابتی موثر است. حاوی موادی می باشد که به کنترل و پیشکیری از دیابت کمک می کند. در شیر شتر پروتئینی همانند انسولین وجود دارد که می تواند تاثیرات دیابت را کاهش دهد. انسولین موجود در شیر شتر جذب خون را آسانتر می سازد.

فواید شیر شتر برای پوست

مقدار زیاد ویتامین C موجود در شیر شتر برای سلامت پوست عالی می باشد. این ویتامین مسوول حفظ کولاژن است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. اسید آلفا هیدروکسیل از ایجاد چروک روی پوست پیشگیری می کند که در این شیر به مقدار زیاد یافت می شود. دیگر مشکلات پوستی مثل آکنه می تواند به راحتی با استفاده از این شیر درمان شود.

خاصیت های شیر شتر

فشار خون بالا

یکی دیگر از خواص شیر شتر همانند خواص ماست درمان فشار خون بالا می باشد. آنزیم ACE مسوول مشکلات فشار خون بالا می باشد. مصرف شیر شتر باعث می شود فعالیت این آنزیم محدود شود و این شرایط را درمان می کند.

پیشگیری از سرطان ها

خواص ضد سرطانی شیر شتر مثل سویا رشد تومور ها را کاهش می دهد. سرطان هایی مثل سرطان روده بزرگ با استفاده از شیر شتر که دارای ویژگی های ضد تورمی می باشد قابل درمان هستند.

خواص شیر شتر

کاهش وزن با استفاده از شیر شتر

خواص شیر شتر مانند خواص کشک برای کاهش وزن بسیار شگفت انگیز می باشد. شیر شتر دارای مقادیر کمی از چربی می باشد. نوشیدن یک لیوان شیر شتر بطور منظم 10 تا 15 روز بطور قابل توجه باعث جذف چربی های اضافه بدن می شود. مقدار زیاد مواد معدنی و کالری کم و مقدار چربی کم موجود در این شیر آن را به غذایی ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می کند. شیر شتر غنی از مواد مغذی، مواد معدنی و انسولین می باشد. انسولین قند خون را تنظیم می کند و آن را متعادل نگاه می دارد. افراد مبتلا به اوتیسم یا افرادی که نمی خواهند در رژم غذایی خود مقدار چربی زیادی وجود داشته باشد می توانند شیر شتر را به عنوان محلول کامل و مغذی برای رفع این مشکل خود انتخاب کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شیر شتر برای درمان ناراحتی ها و اختلالاتی مثل هپاتیت، تصلب بافت ها این شیر را به ماده غذایی عالی برای مصرف تبدیل کرده است. با مصرف منظم شیر شتر می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و بیماری های خودایمنی را درمان کرد.

خواص دارویی شیر شتر

علاوه بر خواص شیر شتر که در این مطلب گفته شد جالب است بدانید شیر شتر برای درمان بیماری هایی مثل طحال، بواسیر، ادرار، تقویت نیروی جنسی، کبد چرب، اگزما، چربی زیر پوست، بی اشتهایی عالی می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این شیر این است که سرعت فاسد شدن آن بسیار کم می باشد. این شیر را می توان بدون استفاده از وسایل سرمایشی برای 48 ساعت و یا بیشتر در دمای اتاق نگاه داری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…