مهمترین خاصیت های تخم مرغ

تخم مرغ ها در بین تعداد کمی از غذاها وجود دارند که به عنوان غذای خارق العاده شناخته می شوند. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی می باشد. در این مطلب بطور کامل و جامع به بررسی خواص تخم مرغ و فواید آن برای سلامت بدن خواهیم پرداخت.

تخم مرغ یکی از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی می باشد. یک تخم مرغ حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این ماده غذایی دارای ویتامین A و ترکیب ویتامین های B، فسفر، فولات و سلنیوم می باشد. تخم مرغ ها همچنین حاوی مقدار کمی ویتامینD,E K,B6، A کلسیم و روی می باشد. همچنین دارای 77 کالری، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی های سالم می باشد. این اده غذایی دارای دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن می باشد. در حقیقت آن ها غذای کاملی می باشند که حاوی مقدار کمی از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن ما می باشند. استفاده از تخم مرغ های غنی شده از امگا3 برای شما عالی می باشد. در ادامه خواص تخم مرغ و فواید مهم درمانی آن را مطالعه و بررسی می کنیم.

  خواص درمانی تخم مرغ

مهمترین خواص تخم مرغ که همه را شگفت زده می کند

تخم مرغ ها منبع غنی از پروتئین و آمینو اسید می باشد. در حقیقت، جز غذاهایی می باشد که سرشار از پروتئین و تمام 9 آمینو اسید مورد نیاز بدن می باشد. همچنین دارای ویتامین ها و موا معدنی مثل ویتامین A , B12 ,D , E فولات، سلنیوم، کولین و دیگر مواد مغذی می باشد. اخیرا گفته می شود که در بخش زرده تخم مرغ کلسترول فراوان وجود دارد و مصرف زیاد آن مناسب نیست اما جالب است بدانید خواص زرده تخم مرغ بطور قابل توجه سطح لیبوپروتئیدن (کلسترول بد) را کاهش می دهد.

تقویت حافظه

از آنجا که تخم مرغ سرشار از اسیدهای چرب امگا3 ، ویتامین B12 ,D و کولین می باشد برای سلامت ذهن عالی است. یکی از خواص تخم مرغ وجود کولین در آن است. کولین ماده غذایی ضروری می باشد که نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارند و به عنوان انتقال دهنده عصبی عمل می کند. حافظه و قدرت درک شما را تقویت می کند. ویتامین B12 برای عملکرد صحیح ذهن ضروری می باشد. پژوهش ها نشان داده اند که نبود این ماده مغذی باعث ابتلا فرد به آلزایمر می شود. در نتیجه تخم مرغ نیز همانند میگو از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند. چربی های امگا3  همچنین باعث افزایش حجم ذهن می شوند ویتامین D که در غذاهای کمی یافت می شود باعث بهبود عملکرد ذهن می شود.

خاصیت های تخم مرغ

فواید تخم مرغ برای کاهش وزن

خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه از زمان های قدیم رایج بوده است. این عمل باعث می شود وزن شما کاهش یابد زیرا علاوه بر تهیه انرژی مورد نیاز بدن، تخم مرغ همچنین باعث می شود شما احساس سیری کنید. پروتئین موجود در تخم مرغ باعث می شود سطح قند خون برای مدتی کنترل شود. پروتئین های خاصی در تخم مرغ وجود دارد که باعث می شود شما مصرف کالری خود را در طول روز محدود کنید و از این رو در کاهش وزن تاثیری شگرف خواهد داشت. در نتیجه می توان یکی از مهمترین خاصیت های تخم مرغ را کمک به کاهش وزن سالم نام برد.

خواص دارویی تخم مرغ

خواص تخم مرغ برای مو و ناخن

از خواص تخم مرغ برای مو و ناخن نمی توان صرف نظر کرد زیرا آن ها از پروتئین ساخته می شوند بنابراین مقدار فراوان پروتئین در تخم مرغ می تواند به حفظ سلامت آن ها کمک کند. برای رشد سریع موها می توانید از ماسک تخم مرغ استفاده کنید. می توانید یک قاشق روغن زیتون را در یک تخم مرغ خام بریزید و آن را روی موی خود بریزید و با کلاه حمام سر خود را بپوشانید. پس از سی دقیقه موهای خود را بشویید و برای نرم شدن، ابریشمی شدن و سلامت موها از شامپو استفاده کنید. این عمل را دو تا سه بار در ماه انجام دهید.

خواص تخم مرغ

پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از خواص تخم مرغ همانند خواص خاویار ویژگی های آنتی اکسیدان آن می باشد و به همین دلیل باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و پیشگیری از اختلالات قلبی عروقی می شود. تخم مرغ دارای دو آمینو اسید تریپتوفان و تیروسین است که دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی می باشند. مصرف تخم مرغ همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد و همچنین حاوی کولین می باشند که برای عملکرد طبیعی سلول ها مورد نیاز می باشد.

خاصیت های درمانی تخم مرغ

خاصیت های تخم مرغ در بارداری

تخم مرغ مثل تخم بلدرچین به عنوان یک غذای سالم در طول حاملگی در نظر گرفته می شود. علاوه بر ارائه مقدار کافی مواد مغذی، باعث کاهش خطر ایجاد اختلالات سلامت ذهن در جنین و بیماری های مزمن در زندگی در بعدها می شود. این مزایای تخم مرغ بدلیل وجود کولین یک ماده مغذی موجود در تخم مرغ می باشند. کولین در سلامت ذهن جنین نقش کلیدی ایفا می کند و از نقائص نوزاد هنگام زایمان پیشگیری می کند. مصرف دو عدد تخم مرغ در در دوران بارداری و شیردهی حدود نیمی از کولین مورد نیاز بدن را برای یک روز تامین می کند. زنان باردار و حامله نباید از تخم مرغ خام استفاده کنند.

خاصیت های دارویی تخم مرغ

مضرات تخم مرغ را بشناسید

اگرچه خواص تخم مرغ دارای ویژگی های مثبت فراوانی است و یکی از منابع اصلی پروتئین ها در بدن محسوب می شود با این حال افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی که کلسترول خون آن ها بالاست باید از مصرف این ماده غذایی صرف نظر کنند. از عوارض مصرف بیش از اندازه این ماده غذایی می توان ابتلا به دیابت و تنگی نفس را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…