برسی خواص شلیل و فواید شکفت انگیز آن

شلیل از انواع میوه های بومی در آسیا محسوب می شود و از خانواده هلو است و به آن هلوی بدون کرک نیز گفته می شود.  این میوه فواید و خواص فراوانی برای بدن دارد که در این مطلب علمی شما را با انواع خواص شلیل آشنا می سازیم برای مشاهده انواع فواید شلیل تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

شلیل حاوی مقادیری از ویتامین های A, C است و این میوه دارای طعم بسیار خوشایندی است. از جمله خواص شلیل می توان به رفع گرمازدگی در فصل تابستان اشاره کرد. هر شلیلی به طور متوسط دارای 50 کالری انرژی و مقدار فیبر بالایی است و این میوه به دلیل داشتن فیبر بالا برای کاهش وزن در افراد چاق می توانید موثر واقع شود.

فواید شلیل برای بدن

مهمترین خواص شلیل برای بدن

شلیل میوه ای کم کالری و فاقد چربی است و دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و هم چنین می تواند سطح سیستم دفاعی بدن را افزایش دهد و از مبتلا شدن بدن به بیماری های خطرناک پیشگیری کند.

خواص شلیل و فواید بی شمار آن برای بدن

خواص درمانی شلیل

شلیل سرفه را تسکین می دهد و هم چنین از مبتلا شدن به بیماری روماتیسم جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در شلیل برای سلامت پوست و دندان و استخوان بسیار مفید است از دیگر خواص درمانی شلیل می تواند به تنظیم و کنترل قند خون اشاره کرد هم چنین با خوردن شلیل می توانید از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ریه و سرطان روده بزرگ و بیماری های چشمی و دیابت در امان بمانید.

بررسی خواص بی نظیر شلیل

بررسی خاصیت های شلیل برای پوست

خوردن شلیل و استفاده از ماسک طبیعی شلیل در فصل گرما از پیری زودرس پوست که ناشی از اشعه های آفتاب است جلوگیری می کند و هم چنین شلیل باعث طراوت و جوانی و شادابی پوست می شود.

فواید شلیل برای پوست

خواص شلیل در دوران بارداری

خوردن شلیل در دوران بارداری مانند کیوی و پرتقال دارای فواید فراوانی برای بدن است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شلیل در دوران بارداری برای زنان باردار بسیار مفید هستند. شلیل به دلیل داشتن فیبر و ویتامین C به رشد جنین کمک می کند و مانع گرفتگی عضلات در دوران بارداری می شود. پتاسیم موجود در شلیل در دوران بارداری برای عملکرد مناسب سلول ها و اعصاب مفید است. یکی دیگر از خواص شلیل در دوران بارداری حفاظت کردن از پوست است خوردن شلیل باعث تولید کلاژن پوست می شود و هم چنین شلیل پوست را در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می کند. با توجه به خاصیت های مفید و بی شمار این میوه در دروان بارداری بهتر است که شما در وعده های عصرانه و میان وعده خود این میوه را میل کنید و از خواص بی نظیر شلیل در دوران بارداری بهره مند شوید.

فواید شلیل در دوران بارداری

مضرات شلیل

از خوردن هسته شلیل پرهیز کنید زیرا هسته این میوه خوشمزه دارای ماده ای به نام آمگدالین است و که این ماده در بدن به سایند تبدیل می شود که سایند یکی از سم های مضر و خطرناک برای بدن است و موجب بروز بیماری های خطرناکی می شود و حتی ممکن است خوردن هسته شلیل منجر به مرگ در افراد شود.

برسی خاصیت های مفید شلیل

با فواید و خواص شلیل در این بخش از خواص میوه جات مجله خاصیت آشنا شدید همانطور که در این مقاله مشاهده کردید این میوه خاصیت های بی شماری را برای بدن دارد پس بهتر است که در فصل تابستان خوردن شلیل را فراموش نکنید و از فواید فراوان این میوه بهره ببرید.

یک دیدگاه

  1. محمد علی

    آگوست 28, 2016 در 3:58 ب.ظ

    خیلی ممنون

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …