خواص قلم شتر مرغ و گوشت شتر مرغ

قلم شتر مرغ یکی از محصولات گوشتی است که تعداد زیادی از مردم را به خود جذب کرده است. از جمله خواص مهم قلم شتر مرغ می توان به بهبود پوکی استخان اشاره کرد و همچنین استفاده از آن برای بزرگسالان و کودکان توصیه شده است.

معرفی خواص قلم شتر مرغ

قلم شتر مرغ فواید زیادی دارد از جمله برای کسانی که به پوکی استخوان دچار هستند به دلیل اینکه کلسیم لازم را برای استخوان فراهم می کند. قلم شتر مرغ برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی مانند یبوست و … هستند کمک کننده می باشد. مصرف آن را برای کودکان در حال رشد توصیه می کنیم زیرا استخوان بندی آن ها را محکم و کلسیم لازم را تولید می کند. برای افراد بزرگسال که مبتلا به پوکی استخوان هستند هم توصیه می شود.

خواص قلم شتر مرغ برای پوکی استخوان

فواید گوشت شتر مرغ

گوشت شتر مرغ میزان آهن مورد نیاز بدن را برای افراد کم خون فراهم می کند. مصرف مرتب آن برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند یا به دنبال کاهش وزن هستند مفید است. این گوشت به دلیل داشتن اسید چرب امگا 3 تاثیر مثبتی برای جلوگیری از افسردگی و لخته شدن خون دارد و همچنین گوشت شتر مرغ کاهنده ی استرس می  باشد. مصرف گوشت شتر مرغ برای افرادی که دچار مشکلاتی همچون اضافه وزن، درد مفاصل و به خواب رفتن و سستی بدن و کاهش فشار خون هستند مفید است. این گوشت بادهای بدن را از بین می برد. بهتر است افرادی که چاق وسرد مزاج هستند از این گوشت استفاده کنند. افرادی پر اشتها و سیری ناپذیر هستند بهتر است گوشت شتر مرغ را در برنامه ی غذایی خود قرار دهند به دلیل اینکه این گوشت دارای تب سرد است و انرژی را افزایش می دهد. همچنین گوشت شتر مرغ دارای ویتامین B می باشد.

مزایای قلم شتر مرغ

 

مضرات گوشت شتر مرغ

برای دو گروه از مردم بهتر می باشد که از مصرف گوشت شتر مرغ پرهیز کنند یا مصرف بسیار کمی در ماه داشته باشند. کسانی که گرم مزاج و کسانی که دارای سیستم گوارشی ضعیفی هستند. از نگاه طب مدرن و طب سنتی این گوشت به عنوان گوشت ناسالم قرمز در نظر گرفته می شود ،اما تعداد زیادی از مردم از غذاهای گوشتی قرمز لذت می برند. افرادی که بیماری قلبی دارند و افراد سالمند نمی توانند مقدار زیادی از گوشت شتر مرغ را مصرف کنند. افراد سالمند و بیماران قلب عروقی می توانند آن را با خیال راحت میل کنند چرا که دز این گوشت چربی مضر و سدیم نیست و احتمال خطر لخته شدن خون به شدت کاهش می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

خواص قهوه سبز را بهتر بشناسید

قهوه سبز خواص بسیار زیادی برروی سلامتی و لاغری دارد.خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن ازقه…