معرفی دست بودا

دست بودا یکی از مرکبات است که فواید فراوانی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. از خواص دست بودا برای سرفه، کنترل فشار خون، بهبود هضم و … می توان اشاره نمود. این مبوه پوست ضخیمی دارد و میوه آن در قسمت انگشتی آن قرار دارد. کشورهای آسیایی مانند چین و ژاپن میوه دست بودا را پرورش می دهند.

آشنایی خواص دست بودا

معرفی خواص دست بودا

یکی از ویژگی های جالب دست بودا شکوفه دادن همزمان با میوه دادن است که حتی در اوایل میوه دهی که قابل تشخیص هستند از چندین بازو تشکیل شده اند. از این طریق “انگشتان” مشخص ایجاد می شوند ، اما بیش از پنج عدد در هر میوه است هیچ کدام شبیه دیگری نیست .میوه دست بودا خوش بو و معطر هستند که از آن برای خوشبو ساختن خانه ها و … استفاده می شود. در ایتالیا انگشتان دست بودا به ورقه های نازک تبدیل می کنند و در روغن زیتون قرار می دهند.

بیان خواص دست بودا

کاهش درد

میوه دست بودا از سالیان قبل به دلیل ترکیب شیمیایی آن برای از بین بردن درد مورد استفاده قرار گرفته است. و  ترکیبات آن برای تسکین دهنده درد مانند لیمونین، کومارین و دایسمین است. همچنین خاصیت ضد التهابی دارد و روند بهبود کبودی را سریع تر میکند و در درمان تورم و درد ناشی از آسیب های مهم کمک می کند.

جلوگیری از عفونت ها

چون این میوه خاصیت ضد ویروسی دارد در درمان عفونت هایی چون گلو و بینی استفاده می شود.

 ناراحتی قاعدگی

به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دست بودا برای زنانی که سابقه قاعدگی، خونریزی بیش از حد و نوسانات خلقی دارند بسیار مفید است.

 بهبود ایمنی

یکی دیگر از خواص دست بودا کمک به سییستم دفاعی بدن می باشد. این گیاه به دلیل داشتن پلی ساکارید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در نتیجه، در تسریع روند درمان سرماخوردگی و سرفه معمولی مفید است.

 درمان سرفه

مهمترین مزیت دست بودا همین درمان سرفه است.و چون از خانواده مرکبات است مانند یک دفع آفات است و یکی از سریع ترین و بدون درد ترین راه ها برای درمان سرفه و خلط است. طریقه مصرف این مبوه شگفت انگیز برای درمان سرفه خیساندن آن در آب قبل از مصرف است.

 کنترل فشارخون

عصاره الکل میوه مانندن یک تسکین دهنده و آرامبخش عمل می کند. گسترش دهنده عروق خونی و عروق کرنور است، از این رو باعث افزایش گردش خون می شود.یک منبع عالی برای ثابت نگه داشتن سطح فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی یا حمله قلبی است.

پوست

ویتامین C موجود در دست بودا در جوانسازی پوست نقش موثری دارد. علاوه بر این، این میوه معجزه آسا خاصیت ضد پیری دارد و از آسیب زدن تابش نور خورشید به پوست جلوگیری می کند.

خاصیت غذایی دست بودا

بیماری های گوارشی

میوه دست بودا در درمان بیماری های گوارشی چون یبوست، اسهال، گرفتگی، نفخ و ناراحتی معده موثر است. این میوه التهاب معده را کاهش می دهد و مانند یک قرص آرامبخش بر روی عضلات روده ای عمل می کند. در واقع بیشتر باعث کاهش روند هضم و دفع آن می شود.

روش مصرف صحیح میوه دست بودا

برای استفاده از دست “انگشت” را از داخل بردارید و پوست داخل را کنده بعد میل نمایید. این میوه  مانند میوه هایی چون لیمو و پرتقال قسمت تلخ و سفیدی دارند که نباید آن را بخورید. این میوه در هر دستور پختی که چاشنی لیمو یا گوجه فرنگی یا نارنگی باشد می توان از این میوه استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…