فواید قهوه سبز

قهوه سبز خواص بسیار فراوانی دارد  و تفاوت آن باقهوه معمولی حرارت ندیدن آن است .میزان کافئین و بخصوص پولیفنول ها، اسید کلروژنیک،بیشتر از قهوه معمولی بوده است.قهوه سبز خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی زیادی را نسبت به قهوه معمولی را دارا می باشد

خواص قهوه سبز برای سلامتی

قهوه سبز خواص بیشماری دارد که بر روی سلامتی و لاغری تاثیر زیادی دارد همچنین برای پیشگیری از آلزایمر، کاهش وزن، افزایش انرژی و …مفید است و در رابطه باهرکدام ازاین موارد درادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

پیشگیری از آلزایمر

عامل اصلی ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر پلاک آمیلوتید است که پلیفتول های موجود در قهوه سبز مانع تشکیل این پلاک ها می شود. از طرفی کافئین موجود در قهوه از بروز آلزایمر جلوگیری می کند. مصرف روزانه دو فنجان قهوه سبز در روز خطر ابتلا به آلزایمر را تا 65 درصد کاهش می دهد

 

خواص قهوه سبز

کاهش وزن و لاغری

قهوه سبز حاوی اسیدکلروژنیک و پولیقتول است. و به خاطر خواص آنتی اکسیدانی که دارد به کاهش وزن وکاهش فشار خون کمک می کند. یکی از خواص قهوه سبز کاهش اشتهادودر نتیجه کاهش وزن و لاغری است و به علت افزایش متابولیسم بدن چربی سوزی را افزایش می دهد

خواص قهوه سبز

 

 کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب

طبق تحقیقاتی که برروی موش های آزمایشگاهی انجام شده است اسیدکلروژنیک موجود درقهوه از کبد در برابر مضرات رژیم های غذایی نامناسب محافظت می کند. و هم چنین به علت دارا بودن کافستول و کاوئول موجود در قهوه سبز باعث تحریک آنزیم های سم زدایی کبد و درنتیجه محافظت از آن می شوند.

خواص قهوه سبز

کاهش فشار و قند خون

وجود آنتی اکسیدان بسیار در قهوه  کاهش فشار خون نیز کمک بسیاری می کند.تاثیر قهوه در کنترل قندخون به خاطر پولیفتول ها و اسیدکلروژنیک موجود در آن است. این ترکیبات برروی هورمون های ترشح شده از لوله گوارش تاثیر می گذارد و باعث کاهش کاهش قندخون می شود.نوشیدن روزانه دو فنجان و قهوه ور رعایت یک رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش فشارخون و قند خون کمک می کند.

افزایش گردش خون

فشارخون بالا بیماری های کشنده ازجمله نارسایی قلب،سکته،نارسایی مزمن کلیه را به همراه دارد امروزه محققان ماده بسیار فعال و قوی که مانند آسپرین عمل می کند را در قهوه سبز کشف کرده اند که با جلوگیری از خوشه ای شدن پلاکت ها بر روی رنگ های خونی نیز تاثیر مثبت می گذارد. جریان خون نیز افزایش می یابد.

افزایش انرژی

به دلیل کافئین بسیار در دانه قهوه  سبز می توان آنرا یک انرژی دهنده عالی به حساب آورد.استفاده از قهوه سبز باعث از بین رفتن سرگیجه و خستگی مفرط شود در نتیجه به افزایش انرژی نیز کمک می کند.

خواص قهوه سبز

همانگونه که کافئین موجود در قهوه خستگی را از بین می برد و باعث بالا رفتن سطح هوشیاری می شود.یکی از خواص دیگر خواص قهوه سبز نیز همین است که دو تا چهار برابر کافئین موجود در آن تاثیری زیادی بر روی بدن می گذارد. و باعث افزایش تمرکز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…