میوه های چربی سوز

وقتی شما تصمیم به کاهش وزن می گیرید اولین نکته ی مهم قطعا اصلاح مواد غذاییتان است، باید توجه داشته باشید که هر آنچه میل می کنید در روند رژیمتان تاثیر می گذارد در این مقاله چندی از میوه های چربی سوز آورده شده است.

شناخت میوه های چربی سوز

قبل از صحبت درباره ی میوه های چربی سوز بهتر است بدانیم چگونه چربی سوزی با خوردن بعضی از مواد غذایی اتفاق می افتد؟! negative calorie foods یا همان غذاهایی با کالری منفی، یک دسته از مواد غذایی هستند که ما برای هضم کردنشان احتیاج به انرژی زیادی داریم. در نتیجه بدن انرژی می سوزاند ولی در عوض توانایی کسب کالری چندانی از این مواد را ندارد، بدینوسیله این مواد هم باعث سوخت چربی ها می شوند و هم چربی زیادی در بدن باقی نمی گذارند.

سیب و چربی سوزی

فیبر، فلانوئید، فیتو استرول و بتاکاروتن ترکیبی در سیب هستند که باعث احساس سیری در بدن می شوند که همین امر سبب جلوگیری از پرخوری ست. پکتین اسید نیز نام ترکیب طبیعی در سیب است که به کاهش وزن کمک می کند. میوه هایی که معمولا از پکتین غنی هستند باید بسیار جویده شوندو زمانی که کامل در معده حل شدند، ماده ای ژل مانند حاصل می شود که می تواند چربی و کلسترول خون را کاهش دهد.

میوه های چربی سوز

خیار و تاثیرش در چربی سوزی

خیار تازه میوه ای سرشار از طراوت و شادابی ست. این میوه ی کم کالری یک چربی سوز قوی و آبرسانی مناسب (100گرم خیار حاوی حدودا 96 درصد آب) برای بدن شماست. یک بشقاب سالاد خیار می تواند پیشنهاد عالی برای کاهش وزنتان باشد.

کرفسِ چربی سوز

کرفس از جمله سبزیجاتی ست که به شما برای داشتن شکمی صاف کمک می کند.خوردن یک لیوان آب کرفس قبل از شام یا ناهار باعث شستشوی دستگاه گوارش می شود. کرفس، کم کالری و دارای فیبر می باشد علاوه براین ویتامینc و کلسیم را نیز داراست.

میوه های موثر در چربی سوزی

آناناس موثر در چربی سوزی

آناناس نیز از میوه های چربی سوز است که دارای آنزیم بروملین می باشد. این آنزیم می تواند با وجود خاصیت آنتی باکتریال با عوامل اسهال در بدن مبارزه کند و همچنین به اختلالات معده بهبود ببخشد. وقتی معده در شرایط مناسبی باشد، نفخ شکم به حداقل می رسد و باعث داشتن کمری لاغر می شود. این میوه ی استوایی حاوی ویتامین های B6 ،C ،منیزیم، تیامین و فیبر نیز می باشد.

هندوانه سپری در برابر چربی

از آن جایی که 91 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد، اگر شما قبل از شروع وعده ی غذاییتان هندوانه میل کنید بدون اینکه کالری به بدن اضافه کرده باشید معده تان پر می شود در نتیجه غذای کمتری مصرف می کنید و هم چنین هندوانه با دارا بودن ویتامین های B1 ،C ،B6 و منیزیم و پتاسیم، یک میوه ی مفید و چربی سوز به شمار می آید.

گوجه فرنگی در مقابل چربی ها

گوجه فرنگی بسیار کم کالری ست (حدود 33 کالری) وبا توجه به داشتن ترکیبی خاص، باعث کاهش چربی خون و به دنبال آن چربی شکم می شود.

آووکادو مبارز چربی ها

آووکادو با داشتن اسیدهای اشباع نشده ی چند پیوندی و فیبر فراوان میوه ای چربی سوز و مناسب برای کاهش وزن بشمار می رود.

میوه های قوی در برابر چربی

قارچ در برابر چربی ها

یکی از ویتامین هایی که در از دست دادن چربی به ما کمک می کند ویتامین D می باشد و قارچ تنها منبع غذایی طبیعی این ویتامین است و همچنین قارچ با دارا بودن شاخص کلسیمی پایین دارای محبوبیت می باشد چرا که بدن برای هضم آن به زمان نیاز دارد که این امر سبب می شود تا برای مدت طولانی احساس سیری بکنید.

زغال اخته میوه ای چربی سوز

زغال اخته میوه ای با خواص بسیار است که در بهبود حافظه و یادگیری به شما کمک می کند. همچنین می تواند میوه ای مناسب برای رفع افسردگی باشد و در نهایت موثر در کاهش وزن و کاهش چربی های شکم نیز هست.

توت راهکاری برای چربی سوزی

توت، این میوه ی محبوب و سرشار از آنتی اکسیدان علاوه بر تامین سلامت قلب و عروق در چربی سوزی بدن نیز همراهیتان می کند.

تمشک و چربی سوزی

تمشک نیز از دسته میوه های دارای آنتی اکسیدان است که می تواند عکس العمل قوی در برابر تومورها نشان دهد و نیز می تواند در بهبود آلزایمر نقش موثر داشته باشد و علاوه بر همه ی این ها از جمله میوه های چربی سوز نیز بشمار می رود.

کیوی در رفع چربی ها

کیوی می تواند در تنظیم کلسترول و کاهش فشار خون بسیار قوی عمل کند، همچنین سیستم ایمنی و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. کیوی با داشتن ویتامین های K ،C، پتاسیم و فیبر میوه ای لذیذ و مفید به حساب می آید.

گریپ فروت درمقابل چربی ها

از بهترین میوه های کاهش چربی گریپ فروت است که در کاهش فشار خون و کلسترول نقش بسزایی دارد.

لیموی چربی سوز

ویتامینCو B6، تیامین، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر از جمله مواد ارزشمند موجود در لیمو هستند که در کنار هم باعث شدند تا لیمو به عنوان میوه ای موثر در چربی سوزی مطرح شود.

میوه های محافظ در مقابل چربی

انار در رفع چربی ها

انار هم از میوه های دارای آنتی اکسیدان است که به کاهش اشتها و در نهایت کاهش چربی ها کمک می کند. انار را می توانید قبل از غذا میل کنید یا به عنوان میوه ای خوشمزه به سالادتان اضافه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …