مهمترین خواص ماست موسیر

قبل از صحبت درباره ی خواص ماست موسیر این ماده ی سرشار از فایده بهتر است که اول این دو ماده را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم؛ ماست، فراورده ای لبنی ست که در بین ایرانیان دارای اهمیت است و همچنین می دانیم که لبنیات جز محصولات مهمی هستند که در برنامه غذایی ما نقش موثری ایفا می کنند. موسیر، از مشتقات سیر است که مثل آن دارای خواص بی شماری ست و همچنین دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین c، پتاسیم، فیبر، کلسیم و آهن است.

خواص ماست موسیر

آشنایی با مزیت های ماست موسیر

این ماده ی ارزشمند دارای فواید بسیاری ست که به صورت مختصر چند مورد از آن را بیان می کنیم.

موسیر و میکروب ها

وجود ترکیبات گوگردی در موسیر باعث ایجاد خواص ضدباکتریایی می شود. بنابراین مصرف درست موسیر می تواند پیشگیری کننده ی خوبی برای جلوگیری از ورود میکروب ها در بدن باشد؛ البته این بدان معنا نیست که موسیر می تواند جای آنتی بیوتیک را در برخورد با بیماری های عفونی بگیرد خیر، بلکه تنها می تواند از آن پیشگیری نماید.

خواص ماست موسیر در بهبود استخوان ها:

ماست که یک محصول لبنی و دارای کلسیم است، موسیر نیز یکی از منابع سرشار از منیزیم و فسفر می باشد، در نتیجه اگر می خواهید استخوان هایی سالم و قوی برای هر دوره از زندگیتان داشته باشید می توانید از این خواص ماست موسیر بهره ببرید.

تاثیر موسیر در هضم غذا:

موسیر ماده ای موثر در هضم غذا می باشد.فیبر های موجود در موسیر باعث هضم هرچه بهتر غذا و بهبود عملکرد روده ها و همچنین باعث احساس سیری در بدن می شود که برای افراد پرخور ویژگی ای مطلوب بشمار می آید.برخی افراد نیز که معده ی ضعیفی در مقابل مصرف سیر و پیاز دارند، می توانند از موسیر پخته و همچنین به صورت ماست موسیر این ماده ی ارزشمند را میل نمایند.

خاصیت های ماست موسیر

موسیر و نقش آن در کلسترول خون:

همزمان که سن درحال افزایش است ضخامت رگهای خونی نیز افزایش پیدا می کند که این مساله کاهش خاصیت ارتجاعی و نرمی رگها را در پی دارد. در این راستا اگر شخص دارای کلسترول یا همان چربی بالا نیز باشد؛لخته های خونی حاصل از تجمع و رسوب چربی بوجود می آیند که خطرناک و مشکل ساز است. در این میان موادی وجود دارند که این روند را کند و تا حدی پیشگیری می کنند.از جمله از خواص ماست موسیر می توان به رقیق کردن خون و جلوگیری از تجمع پلاکت ها نام برد چرا که سرشار از فلاوونوئیدهاست که دارای آنتی اکسیدان هستند.همچنین منیزیم موجود در موسیر می تواند تا حدی به اعتدال فشار خون نیز کمک کند.

فواید ماست موسیر در برخورد با پوست و مو:

موسیر دارای مقادیر سولفور نیز در کنار مواد ارزشمند دیگر خود هست که همین امر سبب شده تا مصرف آن باعث شفافیت پوست شود و همچنین سفیدی مو را به تعلیق می اندازد و در ضمن خواص ماست موسیر به درمان ریزش مو نیز کمک می کند.

خواص ماست موسیر

-در آخر نیز می توان گفت مصرف ماست موسیر از سیر ماست فراگیرتر است چرا که ملایم تر از سیر ماست می باشد همچنین بوی تند و زننده ی سیر را هم ندارد بنابراین می توانید با خیال راحت هرچقدر می خواهید ماست موسیر مصرف کنید (البته که افراط در هر چیز موجب ضرر است) و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…