خواص گیاه شنگ

شنگ یکی از موثرترین گیاهانی است که از میزان زیاد بودن اسهال و خون ریزی جلوگیری کرده و در ادامه این که ریشه گیاه شنگ مقوی تر از برگ آن می باشد. بر اساس نظر کارشناسان طب سنتی، گیاه شنگ در درمان ورم و تقویت اعصاب بسیار مفید می باشد که برای آشنایی با دیگر خواص گیاه شنگ در ادامه  همراه ما باشید.

مزایای گیاه شنگ

مزایا و خواص گیاه شنگ

گیاه شنگ از گیاهان پرخاصیتی می باشد که به نام های قندرون و آلاله شنگ معروف است که فایده های زیادی برای بدن ما دارد. اگر بخواهیم به صورت مختصر از خواص گیاه شنگ بگوییم برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله زخم معده، روماتیسم، کولیت و پوست مو،  … مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع  با چند مثالی که زدیم خواص آن به پایان نمی رسد برای آشنایی با خاصیت گیاه شنگ ما را تا پایان این مطلب دنبال کنید.

درمان کولیت

شنگ کوهی دارای مقدار بالایی آنتی اکسیدان است که به درمان التهابی روده و کولیت کمک می کند، شنگ و ریشه شنگ علاوه بر بهبود سلامت روده در درمان اسهال بسیار مفید واقع شده است، و همچنین افرادی که دارای بیماری کولیت هستند بهتر است که شنگ را به صورت پخته شده مصرف کنند.

 

 

درمان بیماری کبد

گیاه شنگ دارای خاصیت سم زدایی می باشد که برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب و پاکسازی آن بسیار مفید و ریشه آن حاوی شیره ای به نام قندرون می باشد که برای پاکسازی و سم زدایی کبد بسیار مفید است.

فایده گیاه شنگ

درمان زگیل

برای درمان و بهبود زخم های چرکی می توان از ضماد کردن برگ ها و گل های خشک شده این گیاه استفاده کرد. و همچنین از ریشه خام این گیاه دارویی برای از بین بردن زگیل استفاده می کنند که بسیار مفید و ارزشمند برای افراد می باشد.

درمان معده و دستگاه گوارش

با توجه به آنچه بیان کردیم شنگ کوهی دارای مقداری آنتی اکسیدان می باشد که اشتها را زیاد کرده  و به هضم غذا کمک می کند ، و علاوه بر آن از خون ریزی معده جلوگیری کرده و برای درمان عفونت معده مفید است و به سلامت دستگاه گوارش کمک فراوانی می کند.

ارزش گیاه شنگ برای درمان سرفه

درمان سرفه

یکی دیگر از خواص گیاه شنگ که مفید واقع شده است درمان خلط و پاکسازی ریه ها بوده و خوردن مقداری از آن به درمان سرفه کمک فراوانی می کند.

درمان کچلی سر

گیاه شنگ را هر شب در آب بجوشانید و آن را در سر خود بمالید که باعث درمان کچلی می شود. گیاه شنگ دارای گل های زرد رنگی می باشد که در اروپا به عنوان گل های زینتی از آن استفاده می کنند.

خواص گیاه شنگ

درمان زخم ها و سوختگی

از دیگر خواص گیاه شنگ که می توان نام برد درمان زخم و سوختگی است که با خشک کردن برگ و گل می توان از آن پودری ساخت که برای التیام زخم های کهنه و برای از بین بردن بوی بد استفاده کرد و همچنین گل ها ی شنگ به تنهایی خاصیت ضدعفونی کردن را دارند. اگر گل شنگ را با موم عسل مخلوط کنیم برای درمان سوختگی از آتش بسیار مفید و مناسب واقع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…