خواص آلبالو خشک

 آلبالو خشک سرشار از ویتامین D،کلسیم، منیزیم، متابولیسم می باشد.که از منبع مفیدی به نام بور تامین می شود . از اثرات بور که می توان نام برد، کاهش فعالیت استروژن در بدن خانم ها و جلوگیری از پوکی استخوان می باشد. در ادامه با خواص آلبالو خشک که برای ما مفید و حافظ سلامتی است، آشنا می شوید.

مزایایی بی نظیر آلبالو خشک

مزایا و خواص آلبالو خشک

آلبالو خشک بسیار خوشمزه است و طرفدار زیادی دارد و به عنوان یک میان وعده عالی از آن می توان  استفاده کرد. از خاصیت های خوب و مفیدی که آلبالو خشک دارد می تواند سلامتی ما را  تامین کند از جمله، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند باعث کاهش قند خون و کاهش کلسترول می شود و در ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر با خواص آلبالو خشک همراه ما باشید.

کاهش خطر دیابت:

مصرف کردن آلبالو خشک و آب آلبالو باعث کاهش بیماری های همچون چربی خون، قند خون، بیماری های قلبی و عروقی می شود. با خوردن آلبالو خشک می توان از عامل بروز بیماری دیابت به خوبی غلبه کرد و کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می توانند از آلبالو خشک استفاده کنند وبه دلیل لولوز که در قند آلبالو موجود است، در بیماران دیابتی به خوبی جذب می شود.

درمان بیماری های قلبی با آلبالو خشک

جلوگیری از سرطان:

یکی ازخاصیت های ضدسرطانی قوی که فلاوونوئیدی دارد، کورستین می باشد. در آلبالو خشک مقداری کورستین موجود است که از سایر دیگر میوه جات بیشتر می باشد.مواد تاثیر گذاری که در آلبالو وجود دارد از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. آمیگدالین از ویتامین های B17 معرفی شده است، ودرد ناشی از سرطان را بهبود می بخشد. که کاهش اندازه تومورهای سرطانی را دربرمی گیرد.

سرشار از ویتامین ها :

کالری آلبالو خشک بیشتر از آلبالو تازه می باشد. مواد مغذی و سرشار از ویتامین در آلبالو خشک پیداست به دلیل فیبر و کلسیمی که در آلبالو خشک است، و آهنی که در آلبالو خشک قرار دارد  4 برابر  آهنی که در آلبالو تازه است.

مزیت مصرف آلبالو خشک

خوابی راحت:

ملاتونینی که در آلبالو است یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که باعث جلوگیری از بی خوابی و افسردگی می شود. آلبالو به دلیل داشتن ملاتونین، کمک می کند تا آرامش و یک خواب آرام و راحت داشته باشیم.

پیشگیری از بیماری روماتیسم:

یکی دیگر از خواص آلبالو خشک درمان روماتیسم می باشد و ازبیماری های کلیوی جلوگیری می کند.آلبالو با داشتن ویتامیهای A ،B، C و دارای مواد معدنی هم چون کلسیم، فیبر، گوگرد، سدیم، منیزیم، کبالت است. همچنین افرادی که دارای بیماری های روده ای هستند خوردن آلبالو برای کسانی که ورم معده و ورم روده دارند خطرناک است و توصیه نمی شود و خوردن آلبالو خشک را باید از برنامه خود حذف کنید دلیل بر این است که نمی توانید آن را به درستی هضم کنند.

خواص آلبالو خشک

کاهش معده درد:

به دلیل مقدار فیبری که در رژیم غذایی داریم به کاهش اسید معده کمک می کند و خطراتی همچون خطر ریفلاکس، زخم معده و معده درد را کاهش و کمک فراوانی به دستگاه گوارش می کند.

درمان نارسایی های قلب:

از خاصیت دیگر آلبالو باز شدن رگ های قلب می باشد که خیلی سریع باعث جریان خون و باعث بهبود نارسایی های قلب می شود، و رگ های مرتبط با قلب مخصوصا کرونرها را تقویت می کند.

خاصیت آلبالو خشک

آلبالو سرشار از انرژی و نیرو بخش می باشد و با مصرف و خوردن آلبالو به آرامش اعصاب کمک می کند، ولی نباید در خوردن آن زیاده روی کرد. بهبود نارسایی کبدی، درمان بند آمدن ادرار و مقابله با پوکی استخوان از فایده های دیگر آلبالو خشک به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …