خواص کره بادام زمینی

این ماده پر ارزش از خانواده ی حبوبات و بومی آمریکای جنوبی است. همچنین دارای ظاهر و طمعی همانند دیگر مغزها است. خواص بادام زمینی بی شمار است به طوری که بعد از آشنایی با آن و همچنین یکبار مصرف از آن دیگر جزو ماده غذایی ثابت در آشپزخانه شما می شود. در ادامه با خواندن این مقاله به خواص کره بادام زمینی به طور جامع پی می برید.

کره بادام زمینی جزو آن دسته از مواد غذایی است که دارای طعمی لذیذ و عالی است. برای تهیه این کره از یک سوم بادام زمینی کشت شده در سراسر دنیا استفاده می شود. این مطلب نشان دهنده ای این است که خواص بادام زمینی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. قبل از مصرف این کره بهتر است بدانید خوردن آن به چه کسانی توصیه می شود و برای چه کسانی منع شده است. برا پاسخ به این سوال بهتر است با خواص این ماده غذایی بیشتر آشنا شوید، در نتیجه بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

فواید کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی برای سلامتی

شاید در زمان های قدیم کره بادام زمینی در بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار نبود، ولی با گذشت زمان و آشنایی با خاصیت این ماده غذایی مردم ایران نیز از آن استقبال کرده اند. هر شخصی به یک شکل کره بادام زمینی را مصرف می کند، بعضی اشخاص آن را بر روی نان تست می مالند و به عنوان یک وعده صبحانه خوشمزه میل می کنند و برخی در کلوچه و کیک استفاده می کنند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که تابحال از کره بادام زمینی استفاده نکرده اید با یکبار مصرف به طور حتم تبدیل به یک طرفدار بزرگ می شوید.

کره بادام زمینی و خواص شگفت انگیز آن

کره بادام زمینی همانن کره ها مغزهای گیاهی دیگری دارای کالری و چربی زیادی است، به طوری که ۲ قاشق غذاخوری آن دارای ۱۶ گرم چربی و حدود ۹۰ کالری است. بادام زمینی نیز جزو مغزهاست که همانند دیگر مغزها دارای فیبر، پروتئین، مواد معدنی، میتامین و مواد شیمیایی گیاهی است. سازژان نظارت بر غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که کره بادام زمینی همانند برخی مغزها برای سلامتی مفید است، همچنین خوردن ۴۲ گرم در روز را توصیه کرده است. همچنین این سازمان اشاره کرده است که خوردن این کره به دلیل دارای مواد معدنی مفید برای بیماران قلبی بسیار تاثیر گذار است و می تواند بیماری های قلبی را کاهش دهد. در نتیجه با دانستن خواص کره بادام زمینی بهتر است آن را وارد برنامه غذایی خود کنید.

خواص بی نظیر کره بادام زمینیخوا

کره بادام زمینی و خواص دارویی آن

بادام زمینی جزو یکی از مغزهای پرخاصیت محسوب می شود که خود به تنهایی دارای خواص بی شماری است. کره این گیاه نیز به دلیل دارای بودن املاح مواد معدنی، پروتئین و… به عنوان یک منبع غذایی پرارزش به حساب می آید. از کره بادام زمینی می تواند برای درمان و بهبود بیماری های مختلفی استفاده کرد. همچنین کره بادام زمینی دارای چربی غیر اشباع است که می توان از آن برای کاهش وزن نیز استفاده کرد. در ادامه به چند مورد از این خواص اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

کره بادام زمینی در درمان سرطان

ضد سرطان

همانطور که گفتیم بادام زمینی دارای خواص فراوانی است که ضد سرطان بودن آن نیز خاصیت دیگر آن است. خوردن روزانه ۱۰ عدد بادام زمینی می تواند در زنان از سرطان روده پیشگیری کند. این ماده غذایی پرارزش دارای فیتوسترول است که باعث کند شدن سلول های سرطان روده بزرگ، پستان، پروستات می شود، در نتیجه در پیشگیری این سرطان ها موثر است. آنتی اکسیدان رزوراترول موجود در بادام زمینی تبدیل به یک ترکیب ضد سرطانی به نام پیساتانول می شود که از سرطان ها پیشگیری می کند. این ترکیب ضد سرطانی با کمک آنزیمی که در تومورهای سرطانی موجود است، می تواند به ترکیبی تبدیل شود که مانع رشد تومورها می شود. هسته عناب، هسته انگور، هسته سیب و هسته زردآلو همانند کره بادام زمینی دارای خاصیت ضد سرطانی هستند، که می تواند از آن ها در کنار کره بادام زمینی استفاده کرد.

کره بادام زمینی مناسب برای دیابت

ضد دیابت

یکی دیگر از خواص کره بادام زمینی پیشگیری از دیابت است. اگر هر فردی روزانه به طور منظم حداقل ۵ قاشق غذاخوری در هفته بادام زمینی مصرف کند بدن خود را در مقابل دیابت نوع دوم مقاوم می کند. یکی از دلایلی که با خوردن بادام زمینی باعث جلوگیری از دیابت می شود وجود عناصری همچون منیزیم و فیبر است.

کره بادام زمینی و خواص آن

کره بادام زمینی دشمن سنگ کیسه صفرا

وجود فیتوسترول، فیبر و منیزیم در کره بادام زمینی می تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان کاهش دهد همچنین دلیلی است که زنان دیگر احتیاج به برداشتن کیسه صفرا خود ندارند. با وجود تحقیقات ۲۰ ساله ای که بر روی ۸۰ هزار زن صورت گرفت، به این نتیجه مهم دست پیدا کردند که خوردن حداقل ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هفته باعث جلوگیری چشم گیری از ابتلا به سنگ صفرا می شود. با این مطالعه متوجه شدند که افرادی که روزانه کره بادام زمینی میل کردند نسبت به دیگر افراد ۲۵ درصد احتمال ابتلا به سنگ صفرا داشته اند.

کره بادام زمینی دشمن سنگ کیسه صفرا

خواص کره بادام زمینی در افزایش آرامش

یکی دیگر از خواصی که می توان با خوردن کره بادام زمینی به آن اشاره کرد افزایش آرامش و خونسردی در فرد است. برای غلبه بر استرس می توانید از این گیاه به صورت کره و یا مغز استفاده کنید. کره این گیاه به دلیل داشتن بتاسیتوسترول در درمان استرس مفید است. بتاسیتوسترول نوعی استرول گیاهی است که می تواند به تنظیم کلسترول خون کمک کند. همچنین این ماده می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند، در نتیجه خوردن آن به کودکان و حتی ورزشکاران نیز توصیه می شود. در زمان استرس و اضطراب سطح کلسترول خون افزایش می یابد و شما می توانید با مصرف کره بادام زمینی به تنظیم آن کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…