خواص جینکو

با توجه به این که کشور ما در منطقه ای قرار گرفته است که دارای گیاهان دارویی بسیاری می باشد. لازم دانسته شد که در این مقاله یه یکی از گیاهان دارویی به نام جینکو پرداخته شود. تا با خواص جینکو و فایده های مصرف این گیاه دارویی بیشتر آشنا شویم. از آن جایی که این گیاه دارویی دارای خواص و فواید بسیاری می باشد ما در این مقاله سعی می کنیم به مهم ترین آنها اشاره کنیم. بلکه مورد استفاده افراد علاقه مند به گیاهان دارویی قرار گیرد.

خواص جینکو و آنچه باید راجب به این گیاه دارویی بدانید

خواص جینکو

خواص جینکو بسیار می باشد که به وسیله آن می توان بسیاری از مشکلات و بیماری ها را مرتفع نمود. و سلامتی کامل را به بدن برگرداند.

محرک گردش خون در مغز     خواص جینکو

نارسایی گردش خون در مغز می‌تواند باعث دلهره، استرس، کاهش حافظه، کاهش تمرکز و مشکلات شنوایی شود. که این مواد می‌توانند با اثرات دارویی گیاه جینکو کم شده و یا درمان کامل شوند. مصرف عصاره جینکو در بسیاری از بیماران باعث افزایش جریان خون مغزی شده است. و مطالعات بر روی این افراد نشان داده است که استفاه از این گیاه دارویی باعث کاهش گیجی، سردرد و افزایش حافظه کوتاه‌مدت شده است.

خواص جینکو و افزایش قدرت شنوایی

از جمله فواید مصرف این گیاه دارویی در زمینه شنوایی می باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دارای اختلالات شنوایی و یا بیماریهای مربوط به این حوزه هستید میتوانید حساب ویژه ای روی استفاده از این گیاه دارویی (جینکو) باز کنید. ضمن این که شما می توانید از خواص آب  انار نیز برای قدرت شنوایی خود استفاده کنید.

فواید مصرف جینکو برای مشکلات چشمی

مهترین ویژگی های گیاه جینکو

با استفاده کردن مدام از این گیاه پر خاصیت می توانید مشکلات مربوط به چشم و انواع بیماری های آن نظیر آب سیاه و اکثر بیماری هایی که با گذشت عمر در چشم ایجاد می شود را رفع کنید. و در جهت بهبود قدرت دید و شناسایی هر چه بهتر رنگ های مختلف اقدام موثری کرده باشید. لازم به ذکر است که از دیگر میوه هایی که برای بیماری های چشم مناسب است خواص انبه می باشد.

جوان سازی پوست به وسیله گیاه جینکو

خواص جینکو

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از تیرگی پوست خود رنج می برید. دیگر نگران این مشکل نباشید چرا که از جمله خواص جینکو روشن کردن پوست می باشد. این گیاه همانند خواص عرق آویشن با اثرات پیری پوست مبارزه نموده و با داشتن خواصی نظیر ضد التهابی و ضد آلرژیک توانایی پوست و مو را برای جذب مواد مغذی افزایش می دهد. و با بهبود گردش خون در پوست، پوست شما را شاداب و جوان نموده و از ریزش مو جلوگیری می نماید.

خواص جینکو و سلامت قلب و عروق

بهترین مزایای گیاه جینکو چیست

یکی دیگر از خواص جینکو و فایده های مصرف این گیاه دارویی در زمینه قلب و عروق می باشد. مصرف گیاه جینکو با داشتن  ترکیباتی به نام فلاوونوئید از قلب و عروق شما محافظت کرده و از مبتلا شدن به انواع بیماری های قلبی و عروقی بدن شما را ایمن می کند. استفاده از دم کرده این گیاه دارویی فشار خون را تنظیم کرده و باعث بهبود گردش خون درون رگها می شود. و خطر ابتلا به واریس سیاهرگی را کاهش می دهد. از خواص جینکو مانع شدن از لخته شدن خون نیز می توان یاد کرد.

فواید گیاه دارویی جینکو برای بیماری ام اس

یکی از بیماری هایی که با اثر گذاشتن بر روی اعصاب مغز و نخاع باعث اختلالات حرکتی در فرد می شود بیماری ام اس می باشد. با توجه به مطالعات انجام شده بر روی افرادی که دچار این بیماری بوده اند. روشن شد که تزریق این گیاه دارویی به این افراد سبب بهبود وضعیت آن ها شده است. لذا از این گیاه می توان به عنوان عاملی موثر و بهبود دهنده وضعیت بیماران ام اس یاد کرد.

افراد مبتلا به بیماری آسم از جینکو استفاده کنند

فواید استفاده از گیاه جینکو

با توجه به این که این گیاه اثرات بسیار مفیدی بر روی دستگاه گردش خون دارد. و این که دانه این گیاه دارای اثرات گشاد کننده ای می باشد مصرف آن برای افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند توصیه می شود.

احتیاط های ویژه هنگام مصرف گیاه دارویی جینکو

بانوانی که در هنگام حاملگی و بارداری می باشند از استفاده این گیاه خودداری کنند چرا که ممکن است موجب زایمان زودرس شما شود.

مصرف این گیاه برای کودکان ممنوع می باشد.

افرادی که دچار بیماری دیابت هستند باید مرتب قند خون خود را کنترل کرده و با صلاحدید پزشک از این گیاه دارویی استفاده کنند.

در صورتی که سابقه ابتلا به تشنج و اختلالات خونریزی دارید از مصرف این گیاه خودداری نمایید.

افرادی که قصد عمل جراحی دارند برای کنترل میزان خونریزی مدتی پس از عمل از این گیاه استفاده ننمایند.

استفاده از این گیاه ممکن است فشار خون را افزایش دهد. لذا اگر از داروهای کاهنده خون استفاده می کنید با پزشک خود قبل از مصرف این گیاه دارویی مشورت نمایید.

نتیجه گیری

در پایان باید به شما بگوییم که گیاه جینکو با توجه به خواص بسیاری که دارد. می تواند در صنایع آرایشی بهداشتی و عطرسازی نیز کاربرد گسترده ای داشته باشد. با مصرف به اندازه این گیاه و با رعایت موارد احتیاطی ذکر شده در این مقاله می توانید به راحتی از مزایای درمانی این گیاه استفاده نموده و همیشه شاداب و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…