خواص سیب خشک و مزیت های آن

امروزه با توجه به افزایش تکنولوژی افرادی که مایل به خوردن انواع میوه جات اعم از سیب ، پرتقال و … هستند دیگر نگران گذشت فصل های انواع میوه جات نیستند . بلکه با داشتن وسایل مختلف برای تهیه میوه جات خشک می توانند هر زمانی که مایل به خوردن انواع میوه ها هستند از ان ها استفاده کنند. خواص میوه جات خشک شده نیز مانند خود میوه ها بوده به عنوان مثال شما می توانید با خواندن ادامه مطلب با خواص سیب خشک آشنایی بیشتری پیدا کنید . پس ما را در ادامه همراهی کنید .

فرآورده های سیب هر کدام دارای خواص و مزیت های متفاوتی هستند در مقالات گذشته با خواص سرکه سیب و نیز فواید و مضرات دانه سیب آشنا شدید. در این مقاله نیز با فواید و خاصیت های سیب های خشک شده بیشتر آشنا خواهید شد.

راهنمای خشک کردن سیب

برای بدست آوردن میوه جات خشک شده مانند سیب خشک راه های متفاوتی وجود دارد اعم از خشک کردن به وسیله فر ، خشک کردن در زیر نور آفتاب ، خشک کردن به وسیله دستگاه خشک کن و … . که در ادامه راه خشک کردن به وسیله دستگاه خشک کن را برای شما شرح میدهیم .

نحوه خشک کردن سیب

آماده کردن دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن را برای خشک کردن میوه ها تنظیم کنید . یا بر روی درجه مناسب قرار دهید .

قرار دادن میوه ها در دستگاه خشک کن

میوه هایی را که قبلا به صورت لایه لایه اماده کرده اید در درون دستگاه به صورت یک لایه قرار دهید تا مستقیما زیر دمای دستگاه قرار گیرند . به  هر میزان که ضخامت میوه های لایه شده بیشتر باشد زمان بیشتری برای خشک شدن میوه ها لازم است . اما به صورت میانگین یک الی دو روز زمان برای خشک شدن میوه های نیاز است.

مزیت های سیب خشک برای سلامتی

جمع آوری میوه های خشک شده

پس از بررسی میوه های درون دستگاه و رسیدن به حد لازم خشک شدن می توانید ان ها را با رعایت نکات ایمنی از درون دستگاه خارج کرده و مورد استفاده قرار دهید.

خواص سیب خشک و مزیت های آن

همان گونه که همگان میدانند سیب دارای خواص بسیاری است . که افراد زیادی برای بهره بدن از این خواص روزانه از این میوه استفاده می کنند . و در فصول مختلف که دسترسی به میوه تازه غیر ممکن می شود از میوه های خشک شده بهره مند میشوند . تا بتوانند خواص سیب خشک در زمان های مختلف بهره مند شوند . در ادامه به برخی از خواص سیب اشاره میشود .

مزایای مصرف سیب خشک شده

خواص سیب خشک برای شادابی پوست

با استفاده از میوه سیب می توان بسیاری از ناراحتی های پوستی را از بین برد به عنوان مثال برای ترک خوردگی پوست ، رنگ پریدگی پوست ، خشکی پوست و بسیاری از مورد های دیگر پوستی می توان از خواص سیب خشک استفاده نمود و در جهت رفع نکات اشاره شده برامد .

خواص سیب خشک برای مغز و حافظه

میوه سیب بنا به داشتن فسفر برای تقویت حافظه و مغز بسیار مقوی است . و برای افرادی که کارهای فکری در طول روز انجام می دهند بسیار مفید خواهد بود .

خواص سیب خشک و مزیت های مصرف آن

خواص سیب برای تنظیم فشارخون

برای پایین آوردن فشار خون معمولا پیشنهاد به خوردن میوه سیب می شود تا با خوردن این میوه افراد بتوانند فشار خون خود را در حالت نرمال نگه دارند .

سیب خشک برای قلب

سیب نه تنها به وعده غذایی شما هیچ کلسترولی نمی افزاید بلکه حتی این ماده مضر را از خون شما می زداید . سیب از معدود مواد غذایی است که کاملا بدون کلسترول بوده و به کاهش میزان کلسترول خون کمک می کند .

آشنایی با خواص سیب خشک

نکات مهمی که در مصرف سیب خشک باید در نظر بگیرید

خوردن تعداد ۲ یا ۳ عدد سیب متوسط در روز ایده آل می باشد . متخصصان بر این باورند که خوردن سیب به همراه پوست آن موجب به جذب حداکثری خواص این میوه خواهد شد . پس به شما که قصد تهیه سیب خشک را دارید از پوست کندن این میوه صرف نظر کرده و این میوه را به همراه پوست آن خشک کرده و مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …