مصرف گوشت اردک

 گوشت اردک در دسته ماکیان قرار می گیرد. خواص گوشت اردک نقش مهمی در سلامتی دارد. گوشت اردک از نظر میزان چربی و طعم با سایر گوشت ها متفاوت است.

اردک در نوع کبابی، سرخ کرده و آب پز تهیه می شود. ضمن اینکه تخم اردک نیز در نوع خود خواص بیشماری را به همراه دارد. اردک در قسمت سینه و ران دارای بیشترین گوشت می باشد. گوشت اردک با چربی بیشتر در ناحیه سینه دیده می شود.

قسمت ران اردک گوشت تیره تری دارد. اردک از لایه ای چربی در زیر پوست خود برخوردار است. این لایه چربی برای تامین گرمای بدن اردک ضروری است.

مزیت های دارویی گوشت اردک

اردک کبابی نسبت به آب پز دارای خواص بیشتری است. خواص گوشت اردک با مواد مغذی بسیاری شناخته می شود که این مواد مغذی برای رشد مهم می باشند.

آشنایی با خواص گوشت اردک

چربی های اشباع در گوشت اردک

تامین سلامت ذهنی و جسمی

مواد مغذی بسیاری را به همراه دارد. یکی از این مواد باارزش و کمیاب مس است که برای سلامت جسمی و روحی توصیه می شود. رشد طبیعی بدن به تامین این ماده مغذی وابستگی دارد. ضمن اینکه کلسترول نوع خوب را افزایش می دهد و از غلظت کلسترول بد در بدن می کاهد.

بالا رفتن وزن بدن

اسیدهای چرب زیادی در خواص گوشت اردک دیده می شود. مسلماً این چربی مازاد، افزایش وزن را به طور طبیعی در بدن به دنبال دارد. بنابراین بهتر است در مصرف این گوشت به شکل متعادل عمل کنیم. این گوشت از نظر تامین چربی و پروتئین حدود 2 برابر بهتر از خواص گوشت مرغ عمل می کند.

مصرف گوشت اردک و اضافه وزن

سلامت سیستم عصبی

باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن می شود. اسید پانتاتونیک یا همان ویتامین B5 را دارا می باشد. در این وضعیت سیستم عصبی بدن فعال می گردد و انرژی بدن به خوبی آزاد می شود. توجه داشته باشید که یک سیستم عصبی سالم از مشکلاتی چون افسردگی و استرس دور خواهد ماند. ضمن اینکه درمانگر خوبی برای رفع استرس می باشد.

سلامت دستگاه گوارش

نیاسین موجود در خواص گوشت اردک باعث بهبود عملکرد و فعالیت دستگاه گوارش می شود. برای جذب پروتئین، کربوهیدرات و چربی به ویتامین B3 یا همان نیاسین نیاز دارید. این ویتامین در 100 گرم گوشت اردک، 25 درصد از نیاز روزانه را تامین خواهد کرد.

بهبود عملکرد عضلات

سدیم دریافتی بدن با بهره مندی از خواص گوشت اردک تامین می گردد. مصرف سدیم به بهبود وضعیت عملکردی عضلات کمک می کند و  از انقباض آن ها ممانعت خواهد کرد. کمبود این ویتامین فشار عصبی را به دنبال دارد و در نتیجه سبب درد و گرفتگی در بدن می شود.

افزایش توانایی جنسی مردان

با مصرف خواص گوشت اردک از نظر گردش خون بهبود خواهید یافت. ضمن اینکه سیستم عصبی سالمی خواهید داشت. این موضوع توانایی جنسی مردان را افزایش می دهد. ویتامین B1 از ویتامین های موجود در گوشت اردک است که به توانایی جنسی مردان مرتبط می گردد. در هر 100 گرم گوشت اردک از نوع کباب شده حدود 0.3 میلی گرم تیامین یا همان ویتامین B1 وجود دارد. این میزان حدود 17 درصد از نیاز روزانه فرد را تشکیل می دهد.

سلامت پوست

چربی پوست برای جلوگیری از پیری و شل شدن پوست و همچنین حفظ شادابی و رطوبت آن ضروری است. با استفاده از خواص گوشت اردک می توان از این چربی بهره مند شد. در صورت دریافت نکردن چربی لازم، پوست شفاف و شاداب نخواهد بود. برای اینکه در برابر تغییرات فصلی و شرایط آب و هوایی پوست مقاومی داشته باشیم، بهتر است از چربی لازم برای محافظت بهره ببریم.

سلامت پوست و گوشت اردک

تنظیم دمای بدن

چربی موجود در گوشت اردک شرایط گرم شدن بدن را فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه با این ویژگی، تغییرات آب و هوایی و دمایی بر پوست ما تاثیر چندانی نخواهد داشت.

تنظیم دمای بدن با خواص گوشت اردک

سیستم ایمنی قدرتمند

با ایجاد یک سیستم ایمنی قدرتمند می توان به جنگ میکروب ها، باکتری ها و … رفت. ضمن اینکه از ابتلاء به بیماری ها جلوگیری کرد. زخم ها با بهره مندی از خواص گوشت اردک بهبود خواهند یافت.

بهبود گلودرد

مواد معدنی موجود در فواید گوشت اردک موجب می شود که فرد سریع تر از نشانه های سرماخوردگی رهایی یابد. بنابراین این گوشت برای درمان خس خس سینه، بهبود گلودرد و نرمال شدن صدای فرد در حین سرماخوردگی به کار خواهد رفت.

بهبود فعالیت آنزیم ها

اسید پانتاتونیک دریافتی از گوشت اردک، تاثیر مهمی بر روی فرآیند پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها دارد. این اسید در آزادسازی انرژی اهمیت زیادی دارد و در این زمینه به عملکرد آنزیم A کمک خواهد کرد. کمبود این اسید مشکلات زیادی را برای فعالیت های گوارشی ایجاد خواهد کرد. در هر 100 گرم گوشت اردک حدود 1.5 میلی گرم  اسید پانتاتونیک دیده می شود که این درصد تشکیل دهنده 15 درصد نیاز روزانه است.

رفع گاز معده

نیاسین موجود در خواص گوشت اردک, ضدنفخ بوده و برای برطرف کردن گاز معده به کار می رود. با مصرف این گوشت می توان از بروز نفخ پیشگیری نمود.

تقویت موها

ویتامین B2 از خواص باارزش موجود در گوشت اردک است. این ویتامین برای رشد و تقویت موها ضروری است. ضمن اینکه از چرب شدن زیاد موها یا ریزش آن جلوگیری می نماید. هر 100 گرم از این گوشت کبابی حدود 0.5 میلی گرم ویتامین B2 را دارا می باشد. این میزان دریافت برطرف کننده 28 درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین است.

تقویت مو با خواص گوشت اردک

آنتی اکسیدان

در برابر رادیکال های آزاد عملکرد مثبتی از خود نشان می دهد و این موضوع از خواص آنتی اکسیدانی گوشت اردک ناشی می شود. ضمن اینکه این آنتی اکسیدان ها احتمال بروز سایر بیماری ها را کم خواهند کرد.

تنظیم فشار خون

سدیم کافی و لازم را در بدن برقرار می سازند. به این ترتیب شرایط رسیدن به یک فشار خون نرمال را در بدن ایجاد خواهد کرد.

تنظیم فشار خون با گوشت اردک

بهبود سوخت و ساز بدن

 ویتامین B۶ از خواص گوشت اردک است که برای سوخت و ساز چربی، کربوهیدرات و پروتئین اهمیت زیادی دارد. هر 100 گرم گوشت حدود 0.3 میلی گرم از ویتامین B۶ را دارا می باشد. این میزان دریافت با 13 درصد نیاز روزمره بدن برابری می کند.

سلامت سلول های عصبی و خونی از ویتامین B12 نشأت می گیرد و از فواید گوشت اردک است. این ویتامین در فعالیت های بدن نقش مهمی دارد. 100 گرم گوشت اردک با 0.4 میلی گرم ویتامین B12، تامین کننده 7 درصد نیاز روزانه ما خواهد بود.

پیشگیری از کم خونی

سلول های قرمز خون را افزایش می دهد و به همین دلیل از کم خونی پیشگیری می کند.

سلامت دندان و استخوان

فسفر قابل توجهی در گوشت اردک یافت می شود که این ماده برای تامین سلامت دندان و استخوان اهمیت زیادی دارد.

خواص درمانی گوشت اردک

رشد عضلات

برای بچه هایی که در سن رشد قرار دارند، اهمیت زیادی دارد. هر 100 گرم گوشت اردک حدود 23.5 میلی گرم پروتئین دارد. این مقدار با 47 درصد نیاز روزانه به پروتئین برابری می کند. برای رشد ماهیچه و سلامت مادران باردار از خواص گوشت اردک بهره مند شوید.

مضرات خوردن گوشت اردک

بروز بیماری قلبی

مصرف زیاد این گوشت با افزایش کلسترول خون، بدن را در سوخت و ساز با مشکل مواجه می کند و به این ترتیب باعث مشکلات قلبی خواهد شد.

گرفتگی عروق

چربی های اشباع در گوشت اردک در صورت مصرف زیاد باعث بسته شدن رگ های خونی خواهند شد. این گرفتگی، بیماری های مختلفی را در بدن ایجاد خواهد کرد.

خواص گوشت اردک

بالا رفتن کلسترول

چربی اشباع گوشت اردک میزان کلسترول دریافتی بدن را بالا می برد. این موضوع مشکلات زیادی را برای سلامتی به دنبال خواهد داشت.

چاقی

استفاده بیش از اندازه از گوشت اردک باعث اضافه وزن خواهد شد. در صورت تمایل می توانید به خواص ماهی سالمون و خواص گوشت بلدرچین در سایت خاصیت مراجعه و از مطالب مرتبط در این زمینه بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص قلم شتر مرغ و فایده های مصرف آن

قلم شتر مرغ خواص زیادی دارد از جمله فوایدی که می توان برشمرد این است که افرادی که دچار پوک…