خواص هسته آلبالو

مصرف میوه آلبالو به دلیل داشتن پروتئین، مواد قندی، کالری، مواد معدنی و مغذی برای بدن بسیار مفید می باشد و در رفع ناراحتی های دستگاه گوارش (روده، معده، کبد) و حفظ سلامتی قلب تاثیر به سزایی دارد. البته هسته این میوه نیز دارای فواید بی شماری است، به همین منظور در ادامه به ارائه خواص هسته آلبالو می پردازیم.

امروزه خواص هسته میوه های مختلف از جمله خواص هسته انبه، خواص هسته زرد آلو و همچنین خواص روغن هسته آلبالو مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

خواص هسته میوه آلبالو

آنچه باید درباره فواید و خواص هسته آلبالو بدانید

هر چند بعضی از گاوداری ها، مرغداری ها و پرورشگاه های شتر مرغ، خوراک دام را با پوست هسته آلبالو ( به شکل آسیاب شده) مخلوط می کنند، اما مزیت های استفاده از هسته آلبالو مربوط به روغن استخراج شده از این هسته می باشد و از روغن هسته آلبالو به شکل موضعی برای درمان برخی بیماری ها و در تهیه انواع کرم های درمانی، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین روغن هسته آلبالو به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی برای کاهش میزان چربی خون، قند خون و فشار خون  مفید می باشد.

روغن هسته آلبالو برای برطرف کردن لکه های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و طریقه استفاده از آن به این صورت است که، قبل از خواب چند قطره از این روغن را بر روی لک پوست صورت به آهستگی بمالید و صبح روز بعد با آب ولرم صورت را شست و شو دهید، بهتر است این روش را به صورت مداوم انجام دهید، تا شاهد اثر بخشی آن برای رفع لکه پوستی باشید.

یکی دیگر از خواص هسته آلبالو رفع تیرگی های زیر بغل با استفاده از روغن این هسته می باشد. که برای این کار باید 2 بار در طول روز مقداری از این روغن را بر روی تیرگی پوست زیر بغل بمالید، این عمل را در روزهای بعد نیز تکرار نمایید، تا به طور کلی تیرگی پوست برطرف شود.

روغن هسته آلبالو

همچنین روغن هسته آلبالو باعث افزایش و تقویت قوای جنسی مردان و بخصوص زنان می شود. بنابراین زوجین بهتر است پیش از ارتباط جنسی، مقدار چند قطره از این روغن را روی یک حبه قند بریزید و میل نمایید.

این روغن به دلیل داشتن الئواستئاریک اسید(نوعی اسید چرب اشباع نشده چندگانه) از پوست و مو در برابر اشعه یو وی(UV) و اثرات مضر نور خورشید محافظ می کند، در نتیجه روند پیری پوست را کند می کند، همچنین این اسید در تولیدپروستاگلاندین ها بسیار موثر می باشد.

فایده دیگر روغن هسته آلبالو در طب سنتی، درمان اسهال می باشد.

استعمال موضعی این روغن علاوه بر ایجاد لطافت و نرمی پوست، سبب درمان التهابات پوستی و رفع خارش نیز می گردد.

از مزیت های روغن هسته آلبالو، کاهش و بهبود دردهای روماتیسمی و مفصلی می باشد، که باید به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این روغن از جمله روغن های گیاهی موثر برای ماساژ می باشد که با ایجاد تاثیرات آرام کننده، باعث تقویت اعصاب می شود.

خواص هسته آلبالو

لازم به ذکر است که روغن هسته میوه آلبالو رنگ و بوی متفاوتی دارد و با استفاده از دستگاه کُلدپرس روغن هسته این میوه و میوه های مثل انار، انگور، زیتون و … گرفته می شود.  همچنین شما می توانید برای آشنایی با خواص آلبالو کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

خواص پودر سنجد و مهمترین مزایای دارویی و درمانی آن

در این مقاله می خواهیم به خواص پودر سنجد بپردازیم. سنجد طبعی سرد و خشک دارد و غضروف ساز بو…