خانه خواص گیاهان دارویی خواص رازیانه برای پوست و تاثیر آن در از بین بردن لکه های روی پوست

خواص رازیانه برای پوست و تاثیر آن در از بین بردن لکه های روی پوست

فواید رازیانه برای پوست

رازیانه خواص زیادی برای پوست دارد. این گیاه از آن دسته گیاهانی است که به صورت های مختلف قابل استفاده است. بیشترین کاربرد این گیاه شفا بخش را مربوط به تنظیم قاعدگی در زنان می دانند. ضمن اینکه خواص رازیانه برای پوست نیز قابل توجه است. 

آشنایی با خواص رازیانه برای پوست

از فواید رازیانه برای پوست می توان به پاکسازی صورت اشاره کرد. البته این پاکسازی با استفاده از دستور العمل خاصی نصیب شما می گردد. امروزه محصولات زیادی با خواص رازیانه روانه بازار شده اند.

خواص رازیانه برای پوست

همان طور که رازیانه برای درمان نفخ، افزایش شیر مادر، تنظیم قاعدگی به دلیل داشتن استروژن و … کاربرد دارد، خواص زیادی برای پوست دارد. منافذ پوست با بخور رازیانه بسته می شوند.

این گیاه ضد بلغم است و از این رو یکی از خواص رازیانه، از بین بردن کیست های زیر چشمی است که این کیست ها، منشأ بلغمی دارند. تنظیم هورمون های زنانه از خواص رازیانه برای پوست پرده بر می دارد. چون با این تنظیم، دیگر شاهد هجوم جوش های دردناک بر روی پوست نخواهیم بود. ضمن اینکه لکه های پوستی ناشی از به هم ریختگی هورمون برطرف می گردد. در این ویژگی می توان به یکی از مزیت های رازیانه برای پوست پی برد. ماسک رازیانه و پوست

ماسک رازیانه برای از بین بردن لکه های روی پوست

برای این خاصیت باید از عرق رازیانه استفاده کرد. عرق رازیانه را ابتدا با روغن بنفشه و گلاب میکس کنید و آن را با پودر زعفران ترکیب سازید و بر روی پوست بگذارید. بهتر است این ماسک را به مدت شب تا صبح بر روی صورت بگذارید تا خواص رازیانه هویدا گردد.

این گیاه التهاب پوست را کم می کند. به همین خاطر برای از بین بردن پف چشم و پلک ورم کرده می توان از آن استفاده کرد. فواید رازیانه برای پوست با بخور گیاهی رازیانه نصیب شما می گردد.

برای تهیه بخور رازیانه باید 2 تا 3 قاشق غذا خوری برگ یا خود رازیانه را درون 2 لیوان آب جوش ریخته و منتظر بمانید تا بجوشد و له شود. حالا باید خود را در معرض بخار آن قرار دهید. برای بهره بردن از این بخار بهتر است حوله ای بر روی صورت بیندازید.

رازیانه

اگر با خواص بابونه آشنایی داشته باشید، متوجه اشتراک این دو گیاه در بستن منافذ و  روزنه های پوست می شوید. بخور رازیانه شرایط آبرسانی به پوست را فراهم می کند. ضمن اینکه درمان موثری برای برطرف کردن لکه های پوست به حساب می آید. از دیگر فواید رازیانه باید جوان سازی پوست را نام برد.

جوان سازی پوست با رازیانه

فواید رازیانه برای پوست

  • رازیانه کلاژن و انعطاف لازم را برای پوست فراهم می کند و بنابراین خاصیت جوان کنندگی دارد.
  • چربی پوست را از بین می برد.
  • آب در پوست فراهم می کند.
  • از پف و تورم چشم جلوگیری می کند.
  • پوست شما را شاداب و زیبا می سازد.
  • قدرت پاکسازی و نقش ضدعفونی کننده برای پوست دارد.
  • برطرف کننده چین و چروک های پوست
  • رنگ پوست را تغییر می دهد.

خواص رازیانه برای پوست

محرک خوبی برای گره های لنفاوی است و از این نظر آب اضافی در بافت های بدن دفع می گردد. دمنوش رازیانه تاثیر مستقیم بر روی غدد دارد و شرایط مناسبی به شکل غیر مستقیم برای الاستیسیته پوست، منقبض شدن عضلات و البته بافت پیوندی فراهم می شود.

کرم رازیانه دارای خواص باارزشی برای پوست است. شما می توانید این کرم را به راحتی در محیط منزل تهیه کنید. برای تهیه کرم رازیانه باید 60 سی سی روغن زیتون، 100 سی سی گلاب، 50 گرم موم سفید و 30 گرم رازیانه داشته باشید.

کرم رازیانه

30 گرم رازیانه را با روغن زیتون میکس کنید و در جای مناسبی قرار دهید. بعد از سه روز رازیانه های متورم را از صافی رد کنید و حالا گلاب را به آن بیفزایید. ماده به دست آمده را بر روی اجاق گاز بگذارید. موم را در ظرف جداگانه آب کنید(بر روی حرارت قرار دهید). در ادامه ظرف حاوی گلاب و رازیانه را کم کم به موم آب شده اضافه کنید. این کار را تا سرد شدن موم انجام دهید. چون در غیر این صورت میکس مواد با هم و یک دست شدن آن ممکن نیست.

امیدواریم در این مطلب به خوبی با خواص رازیانه برای پوست آشنا شده باشید و بتوانید از این مطلب برای داشتن پوستی زیبا و شاداب کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…