رشد مو و خواص سیر
برای داشتن موهای سالم، راه های سنتی بهتر جواب می دهند. اگر بافت موی شما نرم و شکننده است، بهتر است از راه های طبیعی برای مو کمک بگیرید و از خواص سیر برای مو غافل نباشید. در ادامه با مجموعه ای از خواص سیر همراه ما باشید.

مهمترین خواص سیر برای مو چیست؟

تاثیر خواص سیر بر روی مو بسیار شگفت انگیز و اعجاب آور است. سیر از فولیک اسید، آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم غنی است و همچنین مقدار کمی از روی , ویتامین های B1، B2 و B3 را دارا می باشد. هندی ها نیز به خواص سیر برای مو معتقدند. آن ها بر این باورند که مصرف ژل سیر و آغشته کردن مو با آن، به رشد بیشتر مو در مناطق کم پشت منجر می شود. گوگرد و سلنیم موجود در سیر با تغذیه فولیکول پوست و موی سر، باعث تقویت ساقه مو می گردد.

آلیسین موجود در سیر درمانی عالی و طبیعی برای ریزش مو محسوب می شود. مشابه این ترکیب گوگردی در پیاز نیز وجود دارد. بنابراین خواص پیاز برای مو نیز جهت تقویت مو ها ویژگی مشابهی دارد. برای این راه کار، باید سیر را پوست بگیرید و روی پوست سر قرار دهید. برای استفاده از فواید سیر، آن را له کنید. همجنین می توانید سیر را در روغن زیتون یا نارگیل گرم کنید. در نهایت پوست سر را با روغن آماده شده، ماساژ دهید. اگر ریزش موی شما ارثی باشد، نمی توان برای حل آن از سیر کمک گرفت.
خواص سیر برای مو

ماسک عسل و آب سیر

برای تهیه این ماسک مو، 8 حبه سیر را پوست بکنید و آن گاه آب آن ها را بگیرید. در ادامه آب سیر را با یک قاشق غذاخوری عسل میکس کنید. قبل از استفاده از ماسک، موهای خود را خیس کنید. آن گاه این مخلوط را بر روی کف سر و موها بگذارید. بعد از گذشت 20 دقیقه، موهای خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را هفته دو یا سه بار تهیه کنید. آب سیر به تنهایی ممکن است باعث تحریک پوست سر و حساسیت شود. بنابراین حتماً آن را با ماده دیگری ترکیب کنید.

سیر و عسل

ماسک روغن نارگیل و آب سیر

آب سیر را تهیه و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی کف سر و موها بگذارید. ترکیب را به آرامی بر روی پوست  سر ماساژ دهید. این کار باعث جذب مواد مغذی سیر می شود. بعد از 20 دقیقه، با آب ولرم بشویید.

درمان موهای شکننده و ضعیف با سیر

اگر تار موی شما شکننده است، از خواص سیر برای مو غافل نشوید. قبل از خواب مقداری سیر خام بر روی مو بمالید. یک ساعت قبل از خواب، حبه سیر را نصف و روی سر ماساژ دهید. در حین مالیدن سیر به پوست سر، آن را کمی فشار دهید تا آب سیر خارج شود و جذب پوست سرتان گردد. بعد از گذشت یک ساعت، سر خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. یک کلاه نایلونی بر روی سر قرار دهید یا بالشت را با حوله بپوشانید و بخوابید. روز بعد سر خود را با شامپو بشویید.

جلوگیری از ریزش مو با ماسک سیر

ماسک روغن نارگیل و سیر

یک حبه سیر خرد شده را در روغن نارگیل بیندازید. این مخلوط باید یک تا دو هفته در یخچال باشد. آن گاه روغن را صاف و برای موهای خود از آن استفاده کنید.

خواص سیر برای مو و ابرو

وجود آلیسین در سیر، منبع غنی برای رشد مو و ابرو است. حبه های سیر یا روغن سیر را بر روی ابرو و پوست سر بزنید. آن گاه روغن را بر روی سر ماساژ دهید. این کار سبب جذاب مواد موجود در سیر می شود. این مخلوط باید به مدت یک شب بر روی سر بماند. آن گاه سر خود را با شامپو و آب بشویید. با این کار خواص سیر برای مو آشکار می شود.

ماسک سیر برای رشد مو

کمبود ویتامین B باعث ریزش مو می شود. سبزی هایی مانند تره، موسیر و سیر برای رشد مو مفید هستند. برای برطرف کردن ریزش مو باید جریان خون در زیر پوست به درستی انجام شود. همچنین می توان موها را با ماست شست و شو داد. آب ماست از ریزش مو ممانعت می کند.

کمبود گوگرد در بدن نیز سبب ریزش مو می شود. این ماده با ارزش در پیاز عنصل، پیاز نرگس، سبزی هایی مانند تره، سیر و موسیر فراوان است. برای جریان خون در زیر پوست سر می توان موها را در حین شست و شو ماساژ داد. به شرطی که شامپو و صابون قلیایی نباشد. برای این ماساژ نیز کمی سیر را رنده و با مقداری عسل ترکیب و پوست سر را با آن ماساژ دهید.

امیدواریم مطالب جمع آوری شده در زمینه خواص سیر برای مو مفید و میسر واقع شده باشد و با این توضیحات اطلاعات کافی در اختیار شما قرار داده باشیم. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک از خواص سیر برای لاغری نیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …