خواص دمنوش آویشن

گونه های مختلفی از گیاه آویشن در مناطق مختلف ایران رشد می کند. از آویشن در ایران به طور معمول به صورت خشک شده و پودر استفاده می شود اما در کشور های دیگر علاوه بر مصرف پودر آن ، نوع تازه اش را نیز در غذا استفاده می کنند، زیرا آویشن تازه، عطر و بوی بیشتری نسبت به خشک آن دارد. ما در ادامه این مقاله از خواص دمنوش آویشن برای همراهان همیشگی خود نوشته ایم. همراهمان باشید.

ما در مقاله های قبلی از این سایت از خواص آویشن، خواص عرق آویشن و تاثیرات مثبت درمانی و دارویی آن نوشته ایم و در این مطلب به فواید دمنوش آویشن اشاره می کنیم .

هر آنچه باید از خواص دمنوش آویشن بدانید:

اگر تا به حال از مزیت های درمانی آویشن بی اطلاع بوده اید و یا تنها از پودر آویشن به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده می کردید با مطالعه مطالب ذکر شده از خواص دمنوش آویشن در این مقاله، یک جای مناسب در برنامه غذایی خود برای این دمنوش باز کنید:

  • تاثیر دمنوش آویشن بر سیستم گوارش:

دمنوش آویشن به هضم غذا، رفع درد شکم  و نفخ کمک می کند و در این جهت کاربرد دارد.

  • تاثیر دمنوش آویشن بر سیستم تنفسی:

از خواص دمنوش آویشن در این دستگاه بدانید که، ضد سرفه و خلط آور است. در درمان برونشیت تاثیر بسزایی دارد. سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفس فوقانی را برطرف می نماید و در درمان آسم مورد استفاده قرار می گیرد.

دانستنی های مهم و مفید از خواص دمنوش آویشن

  • تاثیر دمنوش آویشن بر سیستم عصبی:

از خاصیت دمنوش آویشن بر این سیستم می توان به، آرام بخش و خواب آور بودن، تقویت حافظه، ضد میگرن، سردرد و سرگیجه بودن اشاره نمود.

  • تاثیر دمنوش آویشن بر سیستم قلبی-عروقی:

در این مورد ذکر این نکته حائز اهمیت است که دمنوش آویشن سبب برطرف کردن تپش قلب می گردد.

خاصیت های شگفت انگیز دمنوش آویشن

  • تاثیر دمنوش آویشن بر سیستم حرکتی:

درمان درد مفاصل، نقرس، ورم مفاصل و درد سیاتیک از فایده های دمنوش آویشن در دستگاه حرکتی می باشد. علاوه بر این حمام آویشن برای مبتلایان به دردهای عضلانی، مفصلی  و روماتیسمی بسیار مثمر ثمر می باشد.

  • دیگر فواید این دمنوش:

دمنوش آویشن صدای وزوز گوش را برطرف می کند. آویشن خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد انگلی دارد و این به دلیل وجود ماده تیمول در این گیاه می باشد، از این رو با توجه به این که تیمول خاصیت سمی دارد، در مصرف آویشن نباید زیاده روی نمود.

فواید دمنوش آویشن

  • عوارض جانبی و موارد منع مصرف این دمنوش:

از مصرف روغن فرار آویشن به صورت خوراکی باید خودداری نمود ضمناً زیاده روی در خوردن آویشن سبب بروز آلبومین در ادرار می‌ گرد.  در حاملگی نیز مصرف این گیاه ممنوع می باشد اما در دوران شیر دهی، مصرف دمنوش آویشن مانعی ندارد.

  • طریقه آماده سازی دمنوش آویشن:

یک قاشق چایخوری آویشن خشک شده را در دو لیوان آب جوش بریزید و بگذارید با شعله غیر مستقیم دم بکشد، بعد به اندازه ای که دوست دارید عسل به آن بیفزایید و بنوشید.
خواص درمانی دمنوش آویشن

دمنوش آویشن در روزهای سرد زمستان یک چای گیاهی مناسب برای درمان سرماخوردگی می باشد و علاوه بر این نمی توان از خواص تسکین دهنده ای آن چشم پوشی کرد. پس حتما در روز یک فنجان از این دمنوش را میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…