خواص عرق بومادران

     در گذشته از بومادران در مراسم سحر و جادو استفاده می کردند و از آن برای دفع چشم بد یا زخم چشم هم یاد می کردند. همچنین پیشگویان در هنگام پیشگویی این گیاه را در اطراف خود پراکنده می کرند و به آن عنوان گیاه پیشگو را داده بودند. گیاه بومادران را با نام آشیل هم می شناسند، چون آشیل قهرمان بزرگ یونانی برای بهبود و التیام زخم سربازان خود از این گیاه استفاده می کرده است. ما در ادامه این مقاله از خواص عرق بومادران و کاربردهای دارویی آن نوشته ایم. مثل همیشه همراهمان باشید.

هر آنچه لازم است از خواص بومادران بدانید:

عمده خواص بومادران توسط پزشک معروف آچیلس کشف شده است. نام علمی این گیاه میلفولیوم به معنی هزار برگ می باشد. به بومادران گیاه خون دماغ نیز می گویند، زیرا برای بند آوردن خون دماغ هم از آن استفاده می شود. اهالی روستا برگ های تازه بومادران را داخل سوراخ های بینی برای بند آوردن خون آن قرار می دهند.

هر آنچه لازم است از گیاه بومادران بدانید

در طب سنتی کشور های آمریکایی و اروپایی از خواص بومادران برای کم کردن تورم مفاصل و بیماری های روماتیسمی استفاده می کنند. همچنین از چای بومادران برای رفع سرماخوردگی بهره می گیرند.

در علم امروز، پزشکان گیاه بومادران را یک گیاه ضد تب، برطرف کننده سرماخوردگی و آنفولانزا می شناسند و به همراه اقطی و نعناع صحرایی برای درمان تجویز می کنند.

هشدارها و عوارض جانبی بومادران که قبل از شروع به مصرف باید بدانید

از خواص گیاه بومادران خاصیت قابض کنندگی آن است که در درمان و تقویت عارضه های پوستی کاربرد فراوان دارد. می توان برای پوست های چرب از ساقه های گلدار گیاه بومادران بهره گرفت. اکتشافات و تحقیقات جدید نشان می دهد که خواص بومادران در جوان سازی پوست را نباید نادیده گرفت.

اطلاعات دارویی خواص عرق بومادران:

از سر شاخه های گلدار گیاه بومادران عرق گیاهی تهیه می کنند که برای موارد زیر مورد استفاده می باشد و فواید شگفت انگیزی دارد:

  • طبیعت عرق بومادران گرم است و در درمان بیماری صرع، جنون های خفیف، افسردگی و ضعف های عصبی و اعصاب کاربرد دارد.
  • از خواص عرق بومادران در تقویت عمومی بدن و تصفیه کنندگی خون استفاده می کنند.
  • عرق بومادران در بهبود و تقویت عضله های قلب و احساس درد در این ناحیه و درمان ضعف عضله های قلب، بسیار تاثیر گذار است.
  • از خواص دارویی عرق بومادران در درمان مشکلات سیکل پریودی و یائسگی در بانوان بهره می گیرند.
  • برای برطرف کردن خواب رفتن های دست و پا از عرق بومادران می توان استفاده کرد.از خواص و فواید دارویی عرق بومادران چه می دانید؟
  • مصرف عرق بومادران قاعده آور و کاهش دهنده دردهای دوران پریودی را منجر می شود.
  • برای درمان کم خونی، اسهال، اختلالات بینایی، قولنج های کبدی می توان به مصرف عرق بومادران روی آورد.
  • از خواص عرق بومادران بدانید که در درمان سنگ کلیه، ورم روده و معقد، بواسیر به عنوان یک نوشیدنی ادرار آور از آن بهره می گیرند.
  • از فواید عرق بومادران ضد رماتیسم و ضد نقرس، ضد التهاب، ضد تب و اسپاسم بودن آن می باشد.
  • عرق بومادران آرامبخش دردهای معده و تقویت کننده آن می باشد.
  • از دیگر خواص عرق بومادران بدانید که صفرا آور، ضد نفخ، محرک گوارشی و ملین می باشد.
  • با بهره مندی از خاصیت های عرق بومادران می توان بی اشتهایی را برطرف کرد.
  • عرق بومادران ضد ویروس، ضد باکتری، ضد میکروب، ضد کرم، شستشو دهنده و ضد عفونی کننده، ضد عفونی کننده مجاری ادراری است.
  • عرق بومادران معرق است. همچنین ضد درد و مسکن، خلط آور، ضد حساسیت، ضد تشنج، جوان کننده پوست و مرطوب کننده و ضد شوره موی سر می باشد.
  • دانستن این مسائل نیز حائز اهمیت می باشد که خواص عرق بومادران پایین آورنده پرفشاری خون، ضد ترومبوز مغزی و شریانی می باشد. همچنین عرق بومادران، تقویت کننده رگ های واریسی، التیام دهنده زخم و جراحات، بند آورنده خونریزی هم است.

میزان مجاز مصرف عرق بومادران:

در روز دو استکان به همراه غذا برای درمان و برطرف کردن ناراحتی های گوارشی و قبل از غذا برای سایر موارد ذکر شده است.

اطلاعات دارویی و درمانی عرق بومادران

توصیه های ضروری در مصرف بومادران:

اگر باردار هستید و یا در دوران شیر دهی به سر می برید از خوردن عرق و گیاه بومادران به شدت پرهیز کنید. در کودکان زیر دو سال مصرف عرق بومادران ممنوع می باشد. به هیچ عنوان و در هیچ شکلی از گیاه بومادران در چشم و اطراف چشم استفاده نکنید.

عارضه های جانبی عرق بومادران:

گیاه بومادران از آن دسته گیاهانی است که عوارض جانبی کم و نادری دارد اما گفته شده در دراز مدت حساسیت به نور را امکان دارد منجر شود. خواب آلودگی، سداسیون، حالت تهوع و استفراغ و همچنین بی اشتهایی را نیز از جمله عارضه های جانبی احتمالی این گیاه در نظر گرفته اند.

نحوه صحیح مصرف عرق بومادران

اگر از عارضه و بیماری خاصی رنج می برید و یا در شرایط جسمی و روحی طبیعی و نرمالی برخوردار نیستید، حتما قبل از شروع به مصرف گیاه، عرق و دم کرده بومادران با یک پزشک مشورت کنید. تا بهترین نتیجه را از خواص عرق بومادران و سایر فرآورده های این گیاه دارویی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…