انبه میوه ای گرمسیری است و در بسیاری از مناطق در دنیا پرورش داده می شود. انبه یکی از منایع غنی پتاسیم می باشد به همین خاطر مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون توصیه می شود. برگ های این میوه نیز خواص بسیاری دارند. در ادامه به معرفی خواص برگ انبه و مزیت های آن می پردازیم.

میوه انبه

انیه که لقب شاه میوه ها را گرفته، میوه ای خوشمزه و لذیذ می باشد. انبه میوه ای است استوایی و انواع و طعم های مختلفی هم دارد. انبه سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین و آنتی اکسیدان است. در مطلب قبل به خواص انبه و خواص هسته انبه پرداختیم در این مطلب با خواص برگ انبه آشنا خواهید شد.

آنتی اکسیدان های موجود در انبه موجب تقویت سیستم قلبی، سیستم عصبی، کاهش یافتن چربی خون، روشن شدن و شاداب شدن پوست و همچنین موجب باز شدن منافذ پوست شده و این امر نیز از بروز آکنه پیشگیری می کند. بدین منظور چند برش نازک از این میوه را بر روی پوست قرار دهید. درمان خانگی دیابت با برگ انبه

ضد سرطانی بودن از خواص برگ انبه و خواص خرمالو می باشدبه دلیل فیبری که در این میوه ها موجود است. مصرف انبه از ابتلا به یبوست هم پیشگیری می کند. ویتامین A موجود در انبه نیز برای تقویت سیستم بینایی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مثل خشکی چشم، شب کوری، نرم شدن بافت قرنیه، سوزش و خارش چشم می شود.

آهن موجود در انبه نیز برای افراد که کم خونی دارند و خانم های باردار نیز بسیار مفید است. این میوه به هضم راحت مواد غذایی هم کمک می کند. انبه دارای اسید گلوتامین است و این ماده موجب تقویت حافظه و افزایش یافتن تمرکز می شود.

مزیت های دارویی و خواص برگ انبه

برگ انبه نیز خواص درمانی و دارویی بسیار دارد و البته کمتر به این خواص توجه می شود.  برگ این میوه دارای تنین و هیپوگلامیک می باشد. کنترل و درمان دیابت از خواص برگ انبه است و آسیب های وارد شده بر چشم ها در اثر ابتلا به این بیماری را هم درمان می کند. دم کرده برگ انبه به کنترل قند خون کمک کرده و با مصرف منظم این نوشیدنی نیز قابل درمان می باشد.

درمان آسم نیز از دیگر خواص دارویی برگ انبه می باشد. این برگ ها دردهای دستگاه تنفسی را تسکین می دهند. در طب چینی از برگ انبه برای درمان قطعی بیماری آسم استفاده می شود. برگ انبه خاصیت آنتی باکتریالی دارد بدین جهت عفونت بدن را از بین می برد. از این خاصیت برای درمان انواع تومورها و اختلالات گوارشی استفاده می شود.

خواص داروی و درمانی برگ انبه

آنتی اکسیدان های موجود در برگ این میوه نیز با ویروس ها مقابله کرده و از بدن در برابر آن ها نیز حفاظت می کند. از خاصیت ضد عفونی بودن برگ انبه در محصولات آرایشی و زیبایی هم استفاده می شود.

کمک به درمان سرماخوردگی، عفونت گلو و رفع سکسکه نیز از فواید برگ انبه می باشد. استشمام دود ناشی از سوزاندن برگ های انبه به درمان این موارد کمک می کند.

طرز تهیه دم کرده و جوشانده برگ انبه

برای بهره بردن از خواص برگ انبه هم می توان از دم کرده و هم از جوشانده آن ها استفاده نمود. جهت تهیه جوشانده برگ انبه فقط کافی است چند عدد برگ را در مقداری آب آنقدر بجوشانید تا مقدار آب اولیه، نصف شود، سپس آن را صاف کرده و میل نمایید.

فواید و خواص برگ انبه

برای تهیه دم کرده برگ انبه هم می توان از برگ های تازه و یا خشک شده انبه استفاده نمود. مقداری از برگ ها را در ظرف حاوی آبجوش قرار داده و برای مدتی بر روی حرارت غیر مستقیم گذاشته تا دم بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…