درمان سیاه سرفه از خواص ترب سفید

ترب سفید اشکال مختلفی دارد. این نوع ترب دارای اسامی دیگری به نام های ترب ژاپنی، ترب چینی، مولی (به زبان هندی)، ترب دایکون و ترب اورینتال هم می باشد. ارتفاع این گیاه به یک متر هم می رسد. در ادامه به خواص ترب سفید می پردازیم.

فواید و خواص ترب سفید

ترب سفید مواد معدنی فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، منگنز و منیزیم، ویتامین های گروه  A، B و C، فیبر و قند دارد. ماده ای به نام سنوول موجب تندی در طعم ترب می شود. کمک به هضم غذا و داشتن کالری پایین از خواص ترب سفید می باشد. به همین خاطر از ترب سفید در برنامه های رژیم غذایی استفاده می شود. برای اینکه خاصیت های ترب سفید کاهش نیابد، به محض بیرون آوردن از خاک، تمام برگ ها از ترب جدا می شوند.

انواع خواص ترب سفید

معمولا ترب سفید به صورت خام مصرف می شود. اما برای نگهداری از آن به مدت طولانی، به صورت ترشی و یا خشک شده هم قابل استفاده می باشد. ژاپنی ها از قسمت انتهایی ترب که کمی خشک است برای سالاد و از قسمت نزدیک برگ که پرآب و شیرین می باشد برای پخت و پز استفاده می کنند.

خواص درمانی ترب سفید

ترب سفید طبیعتی گرم و خشک دارد. در طب سنتی از ترب سفید برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. برگ ترب سفید نیز دارای فایده است و مصرف جوشانده آن بادهای بدن را دفع می کند. ساقه های ترب سفید نیز موجب درمان تنگی نفس و برونشیت می شوند. تقویت دستگاه گوارش و درمان بیماری های آن از خواص ترب سفید و خواص گل کلم می باشد. کاهش کلسترول و چربی خون نیز از دیگر فواید ترب سفید و خواص تره فرنگی می باشد.

خواص دارویی ترب سفید

دیگر خواص دارویی و درمانی ترب سفید عبارتند از:

  • دفع انواع سنگ های صفراوی
  • درمان رماتیسم و نقرس
  • کمک به هضم سریعتر غذا
  • تقویت کننده قوه بینایی
  • ضد یرقان
  • ضد سرفه
  • تقویت کننده بدن
  • شادابی و لطافت پوست
  • رفع خشکی دهان
  • ادارا آور
  • دفع سنگ کلیه و مثانه
  • رویش موهای سر

کمک به التیام سریع زخم ها

برای بهبود سریع زخم بدن، کافی است مقداری از ترب سفید را رنده کنید. به آن مقداری عسل اضافه کرده و ترکیب را به صورت ضماد بر روی زخم قرار دهید.

خواص درمانی ترب سفید

درمان سیاه سرفه

درمان سرفه های شدید و حتی سیاه سرفه از خواص ترب سفید می باشد. برای این امر آب ترب سفید را با مقداری عسل طبیعی ترکیب کرده و میل نمایید.

درمان مسمومیت های غذایی

برای درمان مسمومیت غذایی از تخم ترب سفید استفاده کنید. برای این کار مقداری از تخم ترب سفید را با سکنجبین مخلوط کرده و میل نمایید. این ترکیب ایجاد قی کرده درنتیجه معده تمیز می شود. همچنین ضماد تخم ترب نیز برای بهبود دردها بسیار خوب است.

رفع سرمازدگی

برای رفع سرمازدگی اعضای بدن کافی است مقداری ترب سفید را در آب جوشانده و بعد از کمی خنک شدن (به طوری که پوست را نسوزاند)، عضوی که سرمازده شده است را در این جوشانده قرار دهید.

خواص تخم و برگ ترب سفید

خواص دارویی تخم ترب سفید

با خواص ترب سفید آشنا شدید حال بهتر است بدانید که یکی از خواص تخم ترب سفید همچون خواص کنگر, درمان بیماری ها و ناراحتی های کبدی است. ادرار آور، قاعده آور، درمان درد مفاصل و درد سیاتیک از خاصیت های دیگر تخم ترب سفید هستند. برای دفع مواد سمی از کبد می توانید روزانه 5 گرم تخم ترب سفید را میل و یا آن را به صورت شربت بعد از غذا مصرف نمایید. همچنین قرار دادن تخم ترب سفید در محل گزش عقرب و یا مار، موجب بیرون کشیدن زهر از بدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

مهمترین خواص میوه پرتقال و مزایای خوردن این میوه محبوب

میوه پرتقال دارای گونه های مختلفی است که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای شمال ایران، …