خواص عرق نعناع برای سلامت بدن

از گذشته های دور تا به امروز عرقیات مختلفی در طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شوند که یکی از انواع عرقیات که برای سلامت بدن و درمان برخی از بیماری ها مفید است عرق نعناع می باشد در ادامه این مطلب شما همراهان عزیز و گرامی را با خواص عرق نعناع آشنا خواهیم کرد.

عرق شاتره و عرق نعناع و عرق یونجه از انواع عرقی جات مفید برای بدن به شمار می روند و هر کدام از این نوع عرق جات دارای خواصی بی نظیر  هستند که بهتر است با توجه به خاصیت هایی که دارند مورد استفاده قرار بگیرند.

بررسی انواع خاصیت های عرق نعناع

بررسی انواع خواص عرق نعناع

عرق نعناع در دو نوع معمولی و دو آتشه وجود دارد که این دو نوع تفاوت هایی با یکدیگر دارند. اگر میزان گیاه استفاده شده نسبت به حجم باشد اسانس و رایحه زیادی در مولکول های آب تقطیر شده جمع خواهند شد که در این صورت از اصطلاح دو آتشه برای انواع عرقیات گیاهی به کار برده می شود که خواص عرق نعناع دو آتشه نسبت به عرق نعناع معمولی بیشتر است.

عرق نعناع

عرق نعناع دارای چه خاصیت هایی برای بدن است؟

عرق نعناع دارای خواص ضد نفخ و ضد درد و ضد گرفتگی ( ضد اسپاسم ) است و از آنجایی که همه خواص و ترکیبات نعناع وارد عرق نمی شود نمی توان همه خواص موجود در برگ نعناع را به عرق آن نسبت دارد.همچین از دیگر خواص عرق نعناع می توان به رفع دل درد و هضم بهتر غذا و رفع نفخ اشاره کرد.

خواص بی نظیر عرق نعناع برای دستگاه گوارش

خاصیت عرق نعناع برای دست گوارش

عرق نعناع دارای خاصیت ضد نفخ است و این عرق بی نظیر درد معده را کاهش می دهد و به عنوان بادشکن نیز مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان برخی از بیماری ها نظیر دل درد و دل پیچه و رفع سوء هاضمه و بیماری هایی از این قبیل می تواند مفید است. عرق نعناع برای هضم غذا بسیار موثر است و افرادی که مشکل گوارشی دارند بهتر است از عرق نعناع استفاده نمایند. برای تقویت روده و معده نیز می توانید از دم کرده عرق نعناع استفاده نمایید.

خواص عرق نعناع

خواص مفید عرق نعناع برای لاغری

اگر شما تمایل دارید وزن کم کنید بهتر است 15 دقیقه قبل و بعد از غذا خوردن 1/2 استکان عرق نعناع میل کنید زیرا این عرق میزان چربی سازی را در بدن را کاهش می دهد همچنین عرق نعناع باعث افزایش حرارت معده می شود و روند هضم کردن غذا را بالا می برد.

مضرات استفاده از عرق نعناع

1. اگر شما به نعناع حساسیت دارید و با خوردن این گیاه دچار واکنش هایی آلرژی زا می شوید نباید از محصولات تولید شده از نعناع نظیر عرق نعناع استفاده کنید.
2. از مصرف طولانی مدت عرق نعناع خودداری کنید زیرا ممکن است این عرق برای برخی از افراد حساسیت هایی را ایجاد کند.
3. زخم معده در محیط اسیدی معده ایجاد می شود و با افزایش ترشح اسید دهانه معده باز می شود بنابراین افرادی که به زخم معده مبتلا هستند بهتر است در مصرف عرق نعناع و یا نعناع احتیاط لازم را داشته باشند.

بررسی خواص بی نظیر عرق نعناع

توجه داشته باشید که در هر بار مصرف عرق نعناع باید از 1/2 استکان عرق نعناع استفاده کنید و بیشتر از این مقدار ممکن است باعث ایجاد حساسیت هایی در بدن شود. در این مطلب با انواع خواص عرق نعناع برای بدن و لاغری آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید از خواص بی نظیر عرق نعناع بهره مند شوید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده خواص عرقی جات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

نگاهی به خواص بیدمشک و فواید مصرف آن

بیدمشک علاوه بر عطر دلنشین از خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است. و در طب سنتی توصی…